XFX rx6700xt probleem Flightsimulator 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luuc N
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Ha mensen, ik heb net mijn tweede rx6700xt in mijn pc gestopt. De eerste heb ik vorige week teruggestuurd omdat deze heel veel coil whine had. Nu heb ik een nieuwe binnengekregen alleen heeft deze ook veel coil whine in Flightsimulator 2020 en volgens AMD adrenaline draait die de hele tijd tussen de 80-100% terwijl die hooguit 150w verbruikt, meestal tussen de 50-70w. Daarnaast had mijn eerste kaart geen problemen met Flightsimulator 2020 (1440p met ultra settings). De kaart die ik nu heb hapert meer en de beeldkwaliteit is vrij slecht terwijl AMD adrenaline zegt dat die 50-70 fps draait. Kan ik hier iets aan doen of zal ik de kaart retour sturen?

Voeding: https://tweakers.net/pric...easonic-focus-gx-750.html
Cpu: Ryzen 7600x

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet elke 6700XT presteert of klinkt hetzelfde en helaas is coilwhine geen defect maar iets wat nou eenmaal voorkomt met sommige kaarten. Je zou weer een ander model 6700XT kunnen proberen en daarmee testen, maar garantie tot de kassa uiteraard.

Welke modellen heb je tot nu toe geprobeerd?

Overigens staat FS2020 bekend fors beter te draaien op Nvidia, dus wellicht is het beter naar het groene kamp te kijken, al kost dat wat meer.

Voeding zou bij die belasting normaliter geen whine moeten hebben, maar alleen uit te sluiten met een ander exemplaar. Daar speciaal weer een voor aanschaffen en retourneren is een beetje hufterig dus probeer een te lenen van iemand als je er geen hebt.

I reject your reality and substitute my own

• Luuc N
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Oké dankjewel voor de reactie! Ik ga denk ik voor een niet te oude Nvidia tweedehands videokaart kijken. Ik heb tot nu toe alleen de xfx geprobeerd. Welke Nvidia videokaart zou je aanbevelen om te kopen? 3000 of 4000 serie?

Zou het eventueel helpen om Windows opnieuw te installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Luuc N op 07-09-2023 22:16 ]