Goedendag, ik wil binnenkort voor de tweede keer een desktop systeem gaan samenstellen en bouwen. Mijn laatste bouw was helaas een tijd geleden waardoor ik het fijn zou vinden om wat advies te krijgen. Tot dusver heb ik het volgende systeem samengesteld. Hartelijk bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een desktopsysteem samenstellen waarmee ik voornamelijk video's wil bewerken in Premiere Pro en af en toe bewerkingen wil uitvoeren in After Effects. Hoewel het afspelen en bekijken van 4K-content belangrijk voor me is, is het maken van video's in 4K-resolutie geen vereiste. Ik game maar heel af en toe; dit is niet mijn prioriteit. Ten slotte wil ik een solide systeem dat ik een aantal jaar kan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik behoud mijn huidige monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur zou ik een Intel-processor willen gebruiken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het zeer op prijs stellen om advies te ontvangen voor mijn huidige bouwplannen, afgestemd op de activiteiten die ik met de pc ga uitvoeren. Idealiter zou ik de i7-13700 processor willen kiezen, maar ik vrees dat dit wellicht buiten mijn budget valt. Mocht het toch mogelijk zijn om kosten te besparen op andere componenten en daarmee de i7-13700 binnen mijn budget te brengen, dan zou ik dat erg waarderen.
[/quote]
[quote]
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een desktopsysteem samenstellen waarmee ik voornamelijk video's wil bewerken in Premiere Pro en af en toe bewerkingen wil uitvoeren in After Effects. Hoewel het afspelen en bekijken van 4K-content belangrijk voor me is, is het maken van video's in 4K-resolutie geen vereiste. Ik game maar heel af en toe; dit is niet mijn prioriteit. Ten slotte wil ik een solide systeem dat ik een aantal jaar kan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik behoud mijn huidige monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur zou ik een Intel-processor willen gebruiken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het zeer op prijs stellen om advies te ontvangen voor mijn huidige bouwplannen, afgestemd op de activiteiten die ik met de pc ga uitvoeren. Idealiter zou ik de i7-13700 processor willen kiezen, maar ik vrees dat dit wellicht buiten mijn budget valt. Mocht het toch mogelijk zijn om kosten te besparen op andere componenten en daarmee de i7-13700 binnen mijn budget te brengen, dan zou ik dat erg waarderen.
[/quote]
[quote]
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 321,89 | € 321,89 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 Ventus 2X Black 8G OC | € 322,28 | € 322,28 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 99,33 | € 99,33 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e V2 | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,- | € 104,- |
| Totaal | € 1.324,30 | |||