Script afsluiten win10, indien er geen data verkeer is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Ik wil graag een scipt runnen bij het opstarten van mijn PC (Windows 10) die automatisch de PC afsluit op een vaste tijd, indien er geen data verkeer is.

Script moet doorlopend zijn, dus iedere dag automatisch opnieuw uitgevoerd worden als de PC langer dan een dag aan staat.

Via google vind ik alleen voorbeelden om de PC af te sluiten na een bepaalde looptijd.

Wat ik wil is dat er iedere dag om 01:00 een check wordt uitgevoerd of er data verkeer is (hoger dan 1 mb/s bijvoorbeeld) en zo niet, dat dan de PC afgesloten wordt.

Kan dat ook middels een .bat bestand?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Als je doelt op iets downloaden, sommige programma's bieden een functie aan om de PC uit te zetten als het downloaden klaar is.

Wat wil je monitoren waarna je de PC dus wilt laten uitzetten?

• nils_vdg
Het gaat niet alleen om downloaden. De PC wordt ook als media server gebruikt. Dus ook als er iets gestreamed wordt mag de PC niet uit.

Daarnaast wil ik ook dat het tijdstip vast staat.
Als je met onderbrekingen de server wil benaderen wil ik niet na iedere actie handmatig de PC weer aan moeten zetten.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:41
Mocht je heel toevallig Plex als software gebruiken kan je Tautulli hiervoor gebruiken.
Je kunt dan regel maken om die tijd en daarop een script laten uitvoeren voor het uitschakelen.

• nils_vdg
Ik heb toevallig wel een PLEX server draaien, maar gebruik het maar zelden.
Kijkt Tautulli alleen naar dataverkeer via PLEX, of naar alle data verkeer van de PC?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nils_vdg schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:44:
Wat ik wil is dat er iedere dag om 01:00 een check wordt uitgevoerd of er data verkeer is (hoger dan 1 mb/s bijvoorbeeld) en zo niet, dat dan de PC afgesloten wordt.
Ik gebruik zelf al jaren dit tool:

AMPsoft: AMP WinOFF
Afbeeldingslocatie: https://www.ampsoft.net/img/WinOFF.png

• nils_vdg
Thanks, dat ziet er goed uit, ik ga eens kijken.
Pagina: 1