Openmediavault dashboard niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Beste,

Ik heb reeds een tweetal jaren een server draaien met Openmediavault en portainer met hierop eveneens een plex server. Deze draait op een oude i5 pc die hier nog stond. Alles werkt naar behoren en ik heb deze ingesteld via een tutorial online want ik ben helemaal niet thuis in deze materie.
Aangezien mijn HD zo goed als vol is heb ik een bijkomende HD erin gestoken doch nu kan ik het dashboard van Openmediavault niet meer bereiken. Alles werkt nog wel dus de server draait en ik kan mijn mappen erop bereiken en kan lezen en schrijven erop. Ook de plex server draait en werkt zoals het hoort.

Normaal ga ik altijd via mijn browser en het IP van OMV naar het dashboard en dat had ik nu ook willen doen om de nieuwe bijkomende HD in te stellen. Als ik echter via het IP wil gaan krijg ik telkens de melding "permission denied". Ook via ssh krijg ik deze melding na het intypen van mijn wachtwoord.

Iemand die een idee heeft wat ik mis gedaan heb en wat ik eraan kan doen?
Alvast bedankt

Alle reacties

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34

MartinMeijerink

Computerrorist

En als je de extra schijf eruit haalt, werkt het dan wel weer?
Kan ook zijn dat je in de afgelopen twee jaar iets hebt ingesteld, wat bij de eerstvolgende reboot (permitrootlogin uitgeschakeld bijv.) pas merkbaar is?
En betekent "permission denied" ook dat het wachtwoord fout is? Kun je testen door het wachtwoord even bewust fout in te tikken.
Wat je ook nog kan doen is bij ssh de optie -v meegeven, dan krijg je extra informatie die helpt een diagnose te stellen.

An unbreakable toy is useful to break other toys

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:24
Krijg je zo'n zwart scherm met rode letters? Dan helpt het misschien als je de browser cache leegt.

Of anders een paar oplossingen van het OMV forum:
https://forum.openmediava...ssword-from-user-account/
Een oudere, maar zou in principe ook moeten werken:
https://forum.openmediava...ease-reset-password-root/

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
MartinMeijerink schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:30:
En als je de extra schijf eruit haalt, werkt het dan wel weer?
Kan ook zijn dat je in de afgelopen twee jaar iets hebt ingesteld, wat bij de eerstvolgende reboot (permitrootlogin uitgeschakeld bijv.) pas merkbaar is?
En betekent "permission denied" ook dat het wachtwoord fout is? Kun je testen door het wachtwoord even bewust fout in te tikken.
Wat je ook nog kan doen is bij ssh de optie -v meegeven, dan krijg je extra informatie die helpt een diagnose te stellen.
De extra schijf heb ik er nog niet terug uitgehaald. Dat kan ik idd wel eens proberen.
Ja ik heb idd het paswoord al eens bewust verkeerd ingegeven en dan komt er echt te staan dat het een foutief paswoord is. Nu is het echt permission denied.