Mijn vraag
...
Ik heb een ziggo router deze produceert een wifi netwerk met een ip nummer 100.100.50.1
Deze is reeds ook verbonden met een switch 10/100/1000 met 24 poorten.
Alles wat op deze router is aangesloten werkt, ook in zijn wifi netwerk.
Dan heb ik een TP Link sinds vandaag extra aangesloten. Deze genereerd een extra wifi netwerk.
Deze TP Link is via LAN aangesloten op de Switch.
Het wifi netwerk wat deze TP link genereert is IP 100.100.55.1
Wanneer ik nu met mijn iphone / laptop verbinding maakt via de TP Link kan ik sommigen dingen wel en sommigen dingen NIET zien in het netwerk van de ziggo router.
Hoe kan dat??? Voorbeeld, ik heb een RING deurbel, deze is geconfigureerd met het wifi kanaal van de ziggo router, echter kan ik deze dus ook met mijn iphone zien wanneer ik ben verbonden via de TP Link.
Maar wil ik bijvoorbeeld een Apple TV bedienen via mijn iPhone (apple tv verbonden via switch LAN) dan zie ik die niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Ziggo Router
- Switch 24 poorts 10/100/1000
- TP Link M4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb de TP Link niet in Access Point gezet, dan mis ik aardig wat settings van de TP Link (ouderlijk toezicht).
...
Ik heb een ziggo router deze produceert een wifi netwerk met een ip nummer 100.100.50.1
Deze is reeds ook verbonden met een switch 10/100/1000 met 24 poorten.
Alles wat op deze router is aangesloten werkt, ook in zijn wifi netwerk.
Dan heb ik een TP Link sinds vandaag extra aangesloten. Deze genereerd een extra wifi netwerk.
Deze TP Link is via LAN aangesloten op de Switch.
Het wifi netwerk wat deze TP link genereert is IP 100.100.55.1
Wanneer ik nu met mijn iphone / laptop verbinding maakt via de TP Link kan ik sommigen dingen wel en sommigen dingen NIET zien in het netwerk van de ziggo router.
Hoe kan dat??? Voorbeeld, ik heb een RING deurbel, deze is geconfigureerd met het wifi kanaal van de ziggo router, echter kan ik deze dus ook met mijn iphone zien wanneer ik ben verbonden via de TP Link.
Maar wil ik bijvoorbeeld een Apple TV bedienen via mijn iPhone (apple tv verbonden via switch LAN) dan zie ik die niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Ziggo Router
- Switch 24 poorts 10/100/1000
- TP Link M4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb de TP Link niet in Access Point gezet, dan mis ik aardig wat settings van de TP Link (ouderlijk toezicht).