Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik ga vrijwel zeker naar een warmtepomp en daarvoor moet de meterkast uitgebreid worden. Ik heb nu een eenfase meterkast van HAF met 2 aardlekschakelaars en nog een ferrarismeter. Aansluitwaarde van de hoofdzekering ken ik niet maar zal wel 35A zijn.
Voor de warmtepomp zouden er twee groepen bij moeten, een voor de warmtepomp zelf en een voor het elektrische verwarmingselement. Het is niet echt een probleem om hier een 220x330 kast links naast te hangen. Mijn enige probleempunt is dat ik een doos van 4 stopcontacten achter de monitor heb zitten, die zal ik moeten verplaatsen.
Ik neem aan dat het het beste is daar dan ook een aardlekschakelaar in te zetten en alles daarachter te monteren?
Ik wil eigenlijk beide groepen monitoren met een SDM230 van homewizard. Heeft iemand een voorbeeld hoe je dit in een groepenkast kunt monteren? Of gaat dat niet werken met een 330 hoge kast en moet ik dan iets anders nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1HbLcMfo-43Qb0NpqZtnDvTq-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wuwpWdo77Jy5B0BIB5NB7S34.jpg?f=user_large

Signatures zijn voor boomers.

Alle reacties

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:45
Dit moet je niet willen uitbreiden, hier moet gewoon een nieuwe groepenkast in...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 13:45

R-B

Blokkert

Makrolon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:42:
Dit moet je niet willen uitbreiden, hier moet gewoon een nieuwe groepenkast in...
+1.

En meteen traject starten tot omzetten naar 3 fasen.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 08:22

Wuursj

want worst is al bezet

Als het echt in dit kastje moet passen:

Er mogen (eigenlijk mochten) 4 groepen achter 1 ALS dus dat zou nog net gaan. Maar door 6 (kookgroep?) wordt dat fysiek lastig.

Twee ALAMATS voor de WP passen wel tussen de twee ALS in en dan ben je er ook :)

Maar het is wel een mooie gelegenheid om voor iets nieuws te gaan. Hier gingen we van 4 naar 24 groepen bij de stap naar gasloos maar dat was wel weer wat overdreven.

[ Voor 34% gewijzigd door Wuursj op 07-09-2023 14:49 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst