Ik heb onlangs een eenvoudige projector gekocht om met computer visuals te kunnen experimenteren.
Natuurlijk kies ik niet voor de meest eenvoudige manier om tegen een recht staande muur te stralen,
maar dacht ik er mee weg te komen om dit tegen een 60 graden hellend dak te doen, alwaar ik zelf gigantisch in de weg sta voor een optimale projectie.
/f/image/Uj0Vte28CLRMcbBAi0O9pOPQ.png?f=fotoalbum_large)
Het meest loop ik tegen de variatie aan in de afstand boven en onder tot het scherm.
Waarbij de projectie boven dichter bij de beamer is dan onder en het scherm voor de helft onleesbaar is.
Tadaa,
dat is natuurlijk het verschil tussen short throws die onder een scherpere hoek kunnen stralen.
Kwartje valt.
Met dat ééne kwartje verwacht ik niet genoeg te hebben om richting (ultra) short throws te gaan.
Dus ik zoek een oplossing met de projector die ik nu heb: Xiaomi Wanbo T4.
Native 1920x1080 met 450 ANSI lumen als ik het geloven mag (60W voeding)
De resolutie en lichtopbrengst is voor mijn ruimte voldoende.
Als alternatief kan ik de plaatsing van de bureau's wisselen en tegen een recht staande muur projecteren.
Maar waar is dan de uitdaging?
Ik hoop dat in dit forum creatieve oculaire mensen rond hangen,
waar ik m'n gedachten eens tegen kan weerspiegelen
Alvast dank voor het meedenken!
Natuurlijk kies ik niet voor de meest eenvoudige manier om tegen een recht staande muur te stralen,
maar dacht ik er mee weg te komen om dit tegen een 60 graden hellend dak te doen, alwaar ik zelf gigantisch in de weg sta voor een optimale projectie.
/f/image/Uj0Vte28CLRMcbBAi0O9pOPQ.png?f=fotoalbum_large)
Het meest loop ik tegen de variatie aan in de afstand boven en onder tot het scherm.
Waarbij de projectie boven dichter bij de beamer is dan onder en het scherm voor de helft onleesbaar is.
Tadaa,
dat is natuurlijk het verschil tussen short throws die onder een scherpere hoek kunnen stralen.
Kwartje valt.
Met dat ééne kwartje verwacht ik niet genoeg te hebben om richting (ultra) short throws te gaan.
Dus ik zoek een oplossing met de projector die ik nu heb: Xiaomi Wanbo T4.
Native 1920x1080 met 450 ANSI lumen als ik het geloven mag (60W voeding)
De resolutie en lichtopbrengst is voor mijn ruimte voldoende.
Als alternatief kan ik de plaatsing van de bureau's wisselen en tegen een recht staande muur projecteren.
Maar waar is dan de uitdaging?
Ik hoop dat in dit forum creatieve oculaire mensen rond hangen,
waar ik m'n gedachten eens tegen kan weerspiegelen
Alvast dank voor het meedenken!