KVM switch advies (3 computers)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tijdloos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik zit met de volgende situatie. Ik heb de volgende hardware:

Laptop (werk) met usbc aansluiting.
Twee beeldschermen(Phillips 242B) gedaisychained met 1 usbc kabel met pd en dp alt mode voor naar de laptop en usb poorten voor muis en toetsenbord. Beeldscherm heeft ook een UTP aansluiting.

Dit werkt prima en is de reden voor dit topic. Schermen zijn ook door de werkgever geleverd.

Het beeldscherm heeft ook nog een HDMI ingang die ik kan aansluiten op de desktop maar dan moet ik de muis en toetsenbord ook wisselen.

Verder heb ik een desktop computer zonder thunderbolt aansluiting(redelijk oud) en een steamdeck.

Nu wil ik laptop, desktop en de steamdeck aansluiten op 1 hub/KVM switch en makkelijk de input op de beeldschermen kunnen switchen tussen de 3 computers. de switch heeft volgens mij de volgende poorten nodig:

* 1 usb voor muis en toetsenbord (voornamelijk voor de desktop of kan ik de poorten van het beeldscherm gebruiken?)
* hdmi poort voor de desktop
* 2x usb c met thunderbolt 3/4? voor de laptop en steamdeck
* 1x usb c voor video out met thunderbolt voor de beeldschermen
* het liefst een makkelijke manier om de input te switchen.
* ik weet niet of een ethernet aansluiting nodig is of dat deze ook via het beeldscherm gedeeld kan worden.

Een software oplossing kan niet doordat we geen ongeautoriseerde software kunnen installeren op de laptops.
ik zoek eigenlijk de meest kosteneffectieve/ netste manier om dit op te lossen.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Een alternatief van een switch met 3 usb c is ook mogelijk als ik daarvoor de destop moederbord moet upgraden.
Ik heb een caldigit elements hub gevonden maar dat werkt volgens mij niet
...

Alle reacties

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:13
Het makkelijkst is een displaylink dock. Zo lang je geen plannen hebt om te gaan gamen is dat prima. Ik verwacht dat het ook wel moet werken met de steamdeck, maar dat is iets om vooraf even te checken.

Docking Station topic al bekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door ZatarraNL op 07-09-2023 13:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!