Nieuwe game-pc om onder andere Starfield op te gaan spelen.
Hallo allemaal,
Ik wil graag Starfield gaan spelen maar dat lukt niet meer met mijn huidige desktop, vandaar dat ik een leuk budget heb weten te verkrijgen met goedkeuring van mijn partner (dat is soms een issue) om een nieuw systeem te gaan samenstellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD systeem en gezien ik vooral game vind ik de videokaart een belangrijk onderdeel. Zelf heb ik pas één keer eerder een pc samengesteld en gebouwd dus vandaar graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
- max €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ja, ik heb 2 dezelfde beeldschermen: ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- een goede videokaart en ondersteunende hardware
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- AMD, TUF gaming. komen uit meerdere onderzoeken goed uit de verf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- de geselecteerde behuizing heb ik op dit moment ook en bevalt erg goed, lijkt me tof om 2 dezelfde behuizingen naast elkaar te hebben staan. Zelf heb ik graag mijn games en mijn besturingssysteem op aparte schijven, vandaar de 2 SSD's.
Ga je overklokken?
- in eerste instantie niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
- je helpt me het beste met je persoonlijke mening over mijn set-up. Wellicht vlieg ik het helemaal van de verkeerde kant aan (ik ben geen expert) en heb jij met jouw ervaring/expertise een goede aanvulling of alternatief voor mij. Bevestiging dat deze set-up goed zou kunnen werken zou ook fijn zijn. Ook weet ik niet zeker of de voeding voldoende is voor het systeem.
Mijn samengestelde lijst
Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld en ben erg benieuwd wat jullie daar voor op- en/of aanmerkingen op hebben om eventuele kosten te besparen of prestaties te maximaliseren.
Zouden jullie mij van tips kunnen voorzien?
P.s. dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik heb een aantal fouten gemaakt en daar feedback en hulp voor ontvangen. Dank daarvoor!
Hallo allemaal,
Ik wil graag Starfield gaan spelen maar dat lukt niet meer met mijn huidige desktop, vandaar dat ik een leuk budget heb weten te verkrijgen met goedkeuring van mijn partner (dat is soms een issue) om een nieuw systeem te gaan samenstellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD systeem en gezien ik vooral game vind ik de videokaart een belangrijk onderdeel. Zelf heb ik pas één keer eerder een pc samengesteld en gebouwd dus vandaar graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
- max €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- ja, ik heb 2 dezelfde beeldschermen: ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- een goede videokaart en ondersteunende hardware
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- AMD, TUF gaming. komen uit meerdere onderzoeken goed uit de verf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- de geselecteerde behuizing heb ik op dit moment ook en bevalt erg goed, lijkt me tof om 2 dezelfde behuizingen naast elkaar te hebben staan. Zelf heb ik graag mijn games en mijn besturingssysteem op aparte schijven, vandaar de 2 SSD's.
Ga je overklokken?
- in eerste instantie niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
- je helpt me het beste met je persoonlijke mening over mijn set-up. Wellicht vlieg ik het helemaal van de verkeerde kant aan (ik ben geen expert) en heb jij met jouw ervaring/expertise een goede aanvulling of alternatief voor mij. Bevestiging dat deze set-up goed zou kunnen werken zou ook fijn zijn. Ook weet ik niet zeker of de voeding voldoende is voor het systeem.
Mijn samengestelde lijst
Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld en ben erg benieuwd wat jullie daar voor op- en/of aanmerkingen op hebben om eventuele kosten te besparen of prestaties te maximaliseren.
Zouden jullie mij van tips kunnen voorzien?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 627,51 | € 627,51 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Window Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Waterkoeling | ASUS TUF Gaming LC 240 ARGB | € 112,14 | € 112,14 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 850W Gold | € 149,12 | € 149,12 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 4TB | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 97,91 | € 97,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.912,48 | ||
P.s. dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik heb een aantal fouten gemaakt en daar feedback en hulp voor ontvangen. Dank daarvoor!
[ Voor 65% gewijzigd door Dailey op 07-09-2023 15:12 . Reden: Eindelijk door hoe tabellen werken ]