Mijn vraag
nieuwe build, met zorg in elkaar gezet, drivers geladen bios geüpdatet.
Echter krijg ik de cpu niet beneden de 80 graden Celsius.
Meerdere programmatuur (amd Ryzen master, iCUE, Argus)geven dezelfde waardes. Bij het uitvoeren van benchmarks of stresstests wordt de temperatuur ook niet hoger dan 85 graden. Maw de cpu is te heet voor de lage werkkasten, maar wordt ook niet warmer onder zwaardere werklasten. 2 uur starfield gaat prima, zonder dat de cpu uitschakeld door de hitte onderbreking die is ingesteld op 95graden.
Ik gebruik een Corsair H150i elite die zonder twijfel contact maakt met de cpu en waarbij de fans en de pomp werken. De koel vloeistof schommelt tussen de 30 en 35 graden, afhankelijk van hoe de fans worden ingesteld. Er wordt dus wel wat gekoeld.
Mobo is een x670e van msi.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bios update,
Driver update,
Cpu montage gecheckt,
Cpu koeler montage gecheckt (heatsink, kabels etc)
Andere usb aansluiting op mobo tbv koeler,
Fans en pomp maximaal laten draaien voor een uur,
Stresstesten,
Ik heb er geen overclock of undervolt activiteiten uitgevoerd.
Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft, want ik kom niet verder dan een sensor in de cpu die defect is
nieuwe build, met zorg in elkaar gezet, drivers geladen bios geüpdatet.
Echter krijg ik de cpu niet beneden de 80 graden Celsius.
Meerdere programmatuur (amd Ryzen master, iCUE, Argus)geven dezelfde waardes. Bij het uitvoeren van benchmarks of stresstests wordt de temperatuur ook niet hoger dan 85 graden. Maw de cpu is te heet voor de lage werkkasten, maar wordt ook niet warmer onder zwaardere werklasten. 2 uur starfield gaat prima, zonder dat de cpu uitschakeld door de hitte onderbreking die is ingesteld op 95graden.
Ik gebruik een Corsair H150i elite die zonder twijfel contact maakt met de cpu en waarbij de fans en de pomp werken. De koel vloeistof schommelt tussen de 30 en 35 graden, afhankelijk van hoe de fans worden ingesteld. Er wordt dus wel wat gekoeld.
Mobo is een x670e van msi.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bios update,
Driver update,
Cpu montage gecheckt,
Cpu koeler montage gecheckt (heatsink, kabels etc)
Andere usb aansluiting op mobo tbv koeler,
Fans en pomp maximaal laten draaien voor een uur,
Stresstesten,
Ik heb er geen overclock of undervolt activiteiten uitgevoerd.
Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft, want ik kom niet verder dan een sensor in de cpu die defect is