IPTV - WiFi opeens uit (Proximus)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricVHamm
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09-2023
Thuis heb ik een B-Box 3 van Proximus staan als router voor mijn WiFi en is aangesloten aan mijn Proximus TV box voor Live TV. Vanavond sloot ik mijn nieuwe IPTV box aan mijn router adhv een Ethernet kabel en aan mij TV adhv een HDMI kabel.

Op het moment dat dit gedaan is, valt mijn WiFi onmiddellijk uit. Geen connectie en zelfs geen live TV meer via Proximus TV box.

Van zodra ik de IPTV box weer weghaal en dus niet meer verbonden is met mijn B-Box 3 router, springt de WiFi opnieuw aan en kan ik weer Live TV kijken.

Het is net alsof mijn B-Box 3 router de IPTV box herkent en besluit de WiFi te blokkeren.

Kan iemand me helpen, aub?

Beste antwoord (via CedricVHamm op 11-09-2023 22:55)

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Asterion schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:16:
goed mogelijk dat jou apparaat storing geeft naar de b-box..
Daar gaat zijn vraag ook over....... 8)7 :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
In welke aansluiting steek je je iptv box? Kan zijn dat de b-box denkt dat er een router achter komt te hangen en dus in bridge functie gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Is de kabel wel goed?

Ook zoiets gehad met een brakke UTP kabel. Als ik die in het modem stak viel het hele ding in storing.

Dus indien mogelijk zou ik even testen met een nieuwe/andere UTP kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricVHamm
Ik sluit dit van mijn IPTV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdxoGkrAYq85Yr_hCM6vWtbd1so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYmjOhoHnDP5EzrILKl26sq2.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit van mijn B-Box 3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0yA2WuqkD7igk-2Gei8UrYI3VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5TUbSDEeB5v6Bx1coVj29yo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricVHamm
@Barrycade UTP kabel is nieuw en nooit gebruikt geweest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Probeer eens in lan3?

Als dat het oplost ben je klaar,al zou het niet een probleem moeten vormen.

Als je inlogt op de modem nadat je de tv hebt aangesloten kan je dan dingen instellen? (Natuurlijk connecteren via kabel, wifi staat uit)

• CedricVHamm
@99ruud99 in Lan3 lukt het ook niet.

Ook al schakel ik de WiFi uit in de instellingen van mijn IPTV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VEGqXPs5expk-PFCimI-ijwp-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rffMYktYWh0flcUKetKmERA.jpg?f=fotoalbum_large

zegt die dat ik verbonden ben via de Ethernet kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B07nOPfyCsU46bGp2arae3eD96A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E21Hr9y0UDftQF9oXfdaYYdm.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het gekke is, is dat mijn WiFi het gewoon niet meer doet. Ik kan dan opeens niet op WiFi op mijn telefoon, noch op mijn desktop (zie oranje tekst dat zegt niet verbonden tot het Internet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIZbfZlDdF7YsBoZt1NYRtzO64I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hyM1SYnpEic3XeIHN83v4M3H.png?f=fotoalbum_large

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Move FTM > NT :)

Tweakers Discord

• 99ruud99
  • Nu online
Dat is nu juist wat ik bedoelde - je b-box gaat in bridge modus.
Dus koppel een laptop / pc via een kabel aan de b-box en log in, waarbij je de brdige modus uit zet.

• EverLast2002
Je wifi signaal werkt perfect op je iPhone screenshot te zien, volle sterkte.
Je bedoelt te zeggen dat het internetsignaal wegvalt via wifi.

Heb je de volledige setup stappen doorlopen van die TV box?
Ik zie in de handleiding dat die box ook nog de nodige instellingen moet hebben.

Je kan de TV box ook draadloos verbinden met je b-box 3, misschien is dat het probleem.
Dat ie iets in de war gooit met wifi.

(het maakt niet uit in welke van de (gele) LAN poorten je die TV box utp kabel insteekt).

[ Voor 3% gewijzigd door EverLast2002 op 07-09-2023 14:07 ]

• EverLast2002
99ruud99 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:42:
Dat is nu juist wat ik bedoelde - je b-box gaat in bridge modus.
Dus koppel een laptop / pc via een kabel aan de b-box en log in, waarbij je de brdige modus uit zet.
Hoe log je in, ik zie nergens in de handleiding dat er een webgui of menu in zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 13:15
Met IPTV, bedoel je dan zo'n streamapparaat dat je online gekocht hebt om alle kanalen van de wereld te kunnen bekijken of bedoel je van Proximus zelf?

In dat eerste geval, goed mogelijk dat jou apparaat storing geeft naar de b-box..
Geeft het eens een harde reset als dat enigszins mogelijk is.

In het tweede geval; ook een harde reset geven en anders klantendienst proximus het laten oplossen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Asterion schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:16:
goed mogelijk dat jou apparaat storing geeft naar de b-box..
Daar gaat zijn vraag ook over....... 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricVHamm
@Asterion ik heb je raad gevolgd en een harde reset gedaan. Voor 5 minuten kon ik de IPTV gebruiken en dan weer hetzelfde probleem als in het begin. Heel vreemd is dat.

@99ruud99 met Bridge modus bedoel je de PPP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQgLZm-_X5t1aYxBFLjepVAQ0kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNhUt0mgXmBziKjhVMbeEpmx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Zet eens een switch tussen je bbox en je iptv kastje, ook een die igmp snooping ondersteunt. Zelfs al is het geen IGMP kan het nog steeds een broadcast storm zijn en dat kan een slimmere switch ook afvangen. Bijv. een TL-SG105E.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brafa
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-09 16:30
CedricVHamm schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:31:
Thuis heb ik een B-Box 3 van Proximus staan als router voor mijn WiFi en is aangesloten aan mijn Proximus TV box voor Live TV. Vanavond sloot ik mijn nieuwe IPTV box aan mijn router adhv een Ethernet kabel en aan mij TV adhv een HDMI kabel.

Op het moment dat dit gedaan is, valt mijn WiFi onmiddellijk uit. Geen connectie en zelfs geen live TV meer via Proximus TV box.

Van zodra ik de IPTV box weer weghaal en dus niet meer verbonden is met mijn B-Box 3 router, springt de WiFi opnieuw aan en kan ik weer Live TV kijken.

Het is net alsof mijn B-Box 3 router de IPTV box herkent en besluit de WiFi te blokkeren.

Kan iemand me helpen, aub?
Hoe heb je dit opgelost ?
Ik had altijd iptv en gebruikte telefoon als router.
Werkte goed.
Door hoog verbruik toch internet aangeschaft bij Proximus. Daar wil hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Geliefde geen oude topics te kicken. Zie ook hiervoor de regels als nieuwe gebruiker op het forum.

OP is inmiddels doorgegaan en zal ook niet meer snel reageren, je eigen topic aanmaken helpt andere gebruikers jou ook beter te helpen.

[ Voor 68% gewijzigd door Yariva op 05-02-2025 21:31 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.