Mijn NAD 758 V3i vergeet instellingen zodra deze is uitgezet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPa-NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 12:51
Mijn vraag

Mijn NAD 758 V3i vergeet instellingen zodra deze is uitgezet. Ik stel diversen zaken in
zoals luidspreker config, tone en Dirac slot echter hij vergeet steeds de High 1 luidsprekers
en zet de tone instellingen weer op On en bass en treble op bepaalde waardes terwijl ik tone
op off wil hebben. Verder gaat de Dirac steeds op off en moet ik elke keer mijn Dirac meting
kiezen. Ik weet niet wat er aan de hand is.

Alle andere instellingen worden wel bewaard echter de laatste aanpassingen, na aansluiten
van 2 height luidsprekers en een verse Dirac meting, vergeet hij steeds.

Wordt er een beetje simpel van.

Iemand een idee?

Leef vandaag, morgen bestaat niet.

Alle reacties

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59
Ik zou het apparaat eens een harde reset geven, en eens kijken of hij het dan wel vasthoudt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:37
In mijn T758v3 non-i heb ik in het menu de mogelijkheid om instellingen onder audio presets op te slaan en deze te koppelen aan inputs.
Misschien staat de input die jij gebruikt gekoppeld aan een preset waar Dirac en de hoogtespeakers uitgeschakeld zijn?

Ik kan vanavond het juiste menupad opzoeken als je wilt.

[ Voor 2% gewijzigd door baldstuff op 07-09-2023 09:03 . Reden: slechte zin ]

• GrandPa-NL
Oh dat zou zeker nog kunnen. Heb wel naar presets gekeken achter heb ik niet helemaal helder hoe e.a. werkt. Dus enige hulp is zeer welkom.

Alvast bedankt.

• baldstuff
Volg in de handleiding de stappen onder A/V Preset setup en Source Setup.

In A/V Preset stel je de configuraties in en die koppel je in Source Setup aan je bronnen.

Ik heb bijvoorbeeld in een preset een alles behalve mijn stereo front paar uitgeschakeld en deze gekoppeld aan mijn source waar BluOs op zit. In een andere preset heb ik al mijn speakers aan staan en die gekoppeld aan mijn PS4 source.

Volgens mij kan je in A/V preset ook ook je Dirac profiel selecteren, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nl. altijd ruzie met Dirac en kom niet verder dan de microphone setup :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPa-NL
Hier ga ik mee aan de slag, dank je wel. Ps, Dirac meetingen werken bij mij goed via een laptop met de microfoon plus dongle aangesloten op de laptop. Vergeet niet om de calibratie file op te halen bij NAD want anders is het resultaat matig.

Groeten Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
Veel succes, ben benieuwd of het helpt. En bedankt voor de tip, ik doe morgen een nieuwe poging!

• GrandPa-NL
Hoi, probleem is opgelost. Zat hem idd in de combi van verschillende profielen. Dank voor de hint.

Is het met de microfoon al gelukt?

Groeten Ruud.

• baldstuff
Mooi dat het is gelukt!!

Bij mij helaas nog geen voortgang. De laatste BluOs update had mijn NAD voor de zoveelste keer gebricked, dus ik zat gisteravond alle profielen opnieuw in te stellen.
Komend weekend waag ik misschien een poging!
Pagina: 1