Hey! Mijn eerste post maar ook meteen mijn meest frustrerende ervaring met mn 10 maanden oude pc.
Ik speel de afgelopen tijd veel BG3, met EA waren er geen problemen met performance maar sinds de volledige release piekt mijn GPU en sluit de game zich vanzelf af. Dit was eerst een keer elke 3uur en nu gebeurd dit om de 10 a 20 minuten
Sinds 1 week geleden gebeurd dit niet alleen meer met BG3 maar ook met Starfield en andere spellen zoals Valorant die ik al vrij lang speel en nooit problemen mee heb gehad.
SPECS:
-Motherboard: GIGABYTE X670 AORUS ELITE AX
-GPU: NVIDIA GTX 3060TI
-CPU: AMD RYZEN 7 7700X
-RAM: Kingston DDR5 Fury Beast 2x32gb 5600
Geprobeerde fixes/onderzoek
-GPU drivers gedowngrade
-GPU drivers geupdated
-GPU uit socket gehaald en opnieuw geplaatst
-Games op lage graphics settings gezet
-Case open gelaten voor evt verkoeling
-AMD Drivers bijgewerkt
-Windows clean install
Ik ga zo nog kijken of ik de BIOS kan updaten maar ik ben ondertussen het spoor bijster. (Ik heb niet veel verstand van hardware)
Weet iemand misschien hier wat er gaande is? Mijn vrienden geven aan dat de GPU misschien naar de GPU hemel is gegaan, maar hij lijkt er nog goed uit te zien.
Ik speel de afgelopen tijd veel BG3, met EA waren er geen problemen met performance maar sinds de volledige release piekt mijn GPU en sluit de game zich vanzelf af. Dit was eerst een keer elke 3uur en nu gebeurd dit om de 10 a 20 minuten
Sinds 1 week geleden gebeurd dit niet alleen meer met BG3 maar ook met Starfield en andere spellen zoals Valorant die ik al vrij lang speel en nooit problemen mee heb gehad.
SPECS:
-Motherboard: GIGABYTE X670 AORUS ELITE AX
-GPU: NVIDIA GTX 3060TI
-CPU: AMD RYZEN 7 7700X
-RAM: Kingston DDR5 Fury Beast 2x32gb 5600
Geprobeerde fixes/onderzoek
-GPU drivers gedowngrade
-GPU drivers geupdated
-GPU uit socket gehaald en opnieuw geplaatst
-Games op lage graphics settings gezet
-Case open gelaten voor evt verkoeling
-AMD Drivers bijgewerkt
-Windows clean install
Ik ga zo nog kijken of ik de BIOS kan updaten maar ik ben ondertussen het spoor bijster. (Ik heb niet veel verstand van hardware)
Weet iemand misschien hier wat er gaande is? Mijn vrienden geven aan dat de GPU misschien naar de GPU hemel is gegaan, maar hij lijkt er nog goed uit te zien.