Telkens vertraagd beeld bij spelen Fortnite op gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsnuyts
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-10-2023
Goeiedag allemaal,
2 jaar geleden kochten we een gaming laptop aan voor onze zoon.
Sinds kort speelt hij er Fortnite op, maar dit zorgt voor de nodige frustraties, want op zéér regelmatige basis vertraagd plots het beeld, waardoor hij dus verliest 😒
Ik ben zelf niet zo'n computerkenner, maar heb even gekeken op zo'n moment bij 'taakbeheer' en zie dat het geheugen op dat moment op 98% draait. Wat me hierbij wel opvalt is dat hij slechts 3980MB aangeeft als max, nochtans is het een 8GB RAM laptop, maar misschien is dat logisch? Nogmaals, ik ben een leek. Kan dit het probleem verklaren?
Er staan geen virusscanners op, ik heb ook gekeken of er apps standaard mee opstarten, maar dat was ook niet het geval.
Verder had ik al eens gekeken bij apparaatbeheer en staat er een uitroepteken bij AMD RyzenMasterDevice.
Als ik dan klik op 'stuurprogramma bijwerken' zegt hij dat er 'reeds de recentste versie aanwezig is. Mogelijk zijn er nog betere stuurprogramma's te vinden op de website van de leverancier'

Alvast héél erg bedankt voor het meedenken.

Asus FX505D
AMD Ryzen 5 processor
RAM: 8 GB
SSD
NVIDIA GeForce GTX 1650

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Draai je wel een 64 bits windows?
D'uh, anders zag je max 2GB, niet 4 8)7

Of is die "verloren" 4GB gereserveerd als videogeheugen? Hoeveel geheugen zie je in de BIOS?

De laptop komt overigens niet heel denderend uit de review (van 4 jaar geleden)...

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 06-09-2023 19:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 13:29
Schakel de interne GPU uit. of zet laagste hoeveelheid toegewezen geheugen. (kan je doen in de bios) hiermee verruim je het werk geheugen. het gedrag dat je beschrijft kan komen van memory swapping.

probleem 2 kan zijn dat je een netwerk probleem hebt. iemand download of streamed iets en kan dus vertragingen zorgen.

check ook even als je op wifi werkt dat je acces point (in modem / router) op een Fixed channel staat (dus niet op auto). Dit kan ook zorgen voor onstabiel wifi netwerk

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 02:07
nielsnuyts schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:10:
Goeiedag allemaal,
2 jaar geleden kochten we een gaming laptop aan voor onze zoon.
Sinds kort speelt hij er Fortnite op, maar dit zorgt voor de nodige frustraties, want op zéér regelmatige basis vertraagd plots het beeld, waardoor hij dus verliest 😒
Ik ben zelf niet zo'n computerkenner, maar heb even gekeken op zo'n moment bij 'taakbeheer' en zie dat het geheugen op dat moment op 98% draait. Wat me hierbij wel opvalt is dat hij slechts 3980MB aangeeft als max, nochtans is het een 8GB RAM laptop, maar misschien is dat logisch? Nogmaals, ik ben een leek. Kan dit het probleem verklaren?
Er staan geen virusscanners op, ik heb ook gekeken of er apps standaard mee opstarten, maar dat was ook niet het geval.
Verder had ik al eens gekeken bij apparaatbeheer en staat er een uitroepteken bij AMD RyzenMasterDevice.
Als ik dan klik op 'stuurprogramma bijwerken' zegt hij dat er 'reeds de recentste versie aanwezig is. Mogelijk zijn er nog betere stuurprogramma's te vinden op de website van de leverancier'

Alvast héél erg bedankt voor het meedenken.

Asus FX505D
AMD Ryzen 5 processor
RAM: 8 GB
SSD
NVIDIA GeForce GTX 1650
Hey Niels :)

Wellicht weet je het al, maar je kan in Fortnite de instellingen voor het spel iets 'lichter' zetten.
Dit zorgt er hopelijk voor dat het spel iets soepeler loopt.

Ik heb ff kort via ome Google gezocht en kwam bij deze website uit met een paar tips.

https://esports.gg/news/fortnite/fortnite-pc-settings/

Hopelijk zal dit je op korte termijn helpen :)