Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik heb sinds een tijdje dat mijn pc af en toe niet aan wil of dat hij uitvalt ineens als ik bijvoorbeeld in hetzelfde stopcontact een ventilator aanzet. Ik had dit voorheen nooit. Hij gaat dan ook niet meer aan. Als ik de stekker eruit haal en uit de pc en opnieuw erin doe ook niet.. Als ik een andere stroomkabel erin doe dan werkt hij wel weer. Maar de stroomkabel is op zich niet defect want als het weer gebeurd doet hij het weer met "stroomkabel 1"

Kan ik er vanuit gaan de de voeding langzaam aan het overlijden is of denken jullie eerder aan iets anders bij deze patiënt? Voeding is een 650w van zo'n 5-6 jaar oud en mijn pc heeft hier normaal ruim voldoende aan met een ryzen 2600 en gtx980

Het stopcontact is een geaard stopcontact.
Temperaturen zijn idle rond de 50 graden maar het is dan ook zo'n 35 graden waar hij staat.. normaal zijn ze veel lager als de omgeving kouder is.. wellicht een temperatuur dingetje door het weer?

[ Voor 11% gewijzigd door arjanvr op 06-09-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt alsof de voeding in de beveiliging schiet. Na een tijdje van de spanning geweest te zijn, zal de beveiliging weer 'resetten'. Dit euvel kan door de voeding zelf veroorzaakt worden, maar evengoed aan de aangesloten componenten, bijvoorbeeld het moederbord of een los aangesloten harde schijf.

Heb je een andere voeding liggen?
Kun je je pc opstarten met zo min mogelijk componenten en eens belasten?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik heb op zich weinig belasting. 2x ssd en 2 ram sticks en dan de gpu en dat is het..
Ik heb helaas even geen toegang tot een andere voeding.. het gebeurd ook niet de hele tijd maar wel een paar keer per week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welk merk/model voeding btw?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
dan moet ik hem even een keer uit elkaar schroeven want dat zit weggewerkt achter een kap.. weet wel dat het een kwalitatief goede voeding is maar ik kom hier op terug morgen... under load als ik een game speel word hij zo'n 65 graden dus dat is ook niet echt een reden..