Mijn vraag
Is er nog iets wat ik kan proberen anders dan een nieuw moederbord kopen zodat dit wel gaat werken.
Heb ik nog iets gemist. Ik krijg na het wisselen van de CPU vaak 99 rechts onderin in de bios, waarna de fans hard gaan blazen, en ik ook niet in de bios kom of iets dergelijks. Als het wel werkt dan werkt het het ook goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Fujitsu D3644-B1 bios versie 1.28 (nieuwste)
Corsair RM550x voeding
Intel Xeon E2246G (volgens Fujitsu/Kontron compatible)
2 x Kingston KSM32ED8 32 gb (ook getest met KDM26ED8 2 x 16 gb)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
BIOS reset, werkt dan vaak wel weer, en als die werkt werkt het allemaal prima. zolang je hem maar niet herstart is er niks aan de hand.
USB apparaten verwijderen (ook blikvm/pikvm)
Beeldschermkabel los gemaakt. (fan begint weer te blazen en boot nog niet dus werkt niet)
Andere set geheugen modules
bios batterij vervangen (was niet leeg volgens mij maar stond ergens)
Oude i3-9100 er weer in (dan werkt die weer goed)
Is er nog iets wat ik kan proberen anders dan een nieuw moederbord kopen zodat dit wel gaat werken.
Heb ik nog iets gemist. Ik krijg na het wisselen van de CPU vaak 99 rechts onderin in de bios, waarna de fans hard gaan blazen, en ik ook niet in de bios kom of iets dergelijks. Als het wel werkt dan werkt het het ook goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Fujitsu D3644-B1 bios versie 1.28 (nieuwste)
Corsair RM550x voeding
Intel Xeon E2246G (volgens Fujitsu/Kontron compatible)
2 x Kingston KSM32ED8 32 gb (ook getest met KDM26ED8 2 x 16 gb)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
BIOS reset, werkt dan vaak wel weer, en als die werkt werkt het allemaal prima. zolang je hem maar niet herstart is er niks aan de hand.
USB apparaten verwijderen (ook blikvm/pikvm)
Beeldschermkabel los gemaakt. (fan begint weer te blazen en boot nog niet dus werkt niet)
Andere set geheugen modules
bios batterij vervangen (was niet leeg volgens mij maar stond ergens)
Oude i3-9100 er weer in (dan werkt die weer goed)
[ Voor 3% gewijzigd door bastian433 op 06-09-2023 15:55 ]