Nest mini meldt voortdurend dat er “iets” is misgegaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeetjesTeA
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik ben geen techneut, maar heb wel een probleem van technische aard en hoop op een verlossend antwoord op dit forum.
Ik gebruik homey 2023 nu enige tijd en besloot onlangs dat de nest mini wel een handige toevoeging was. En dat bleek ook … gedurende een dag of drie. Toen begon hij te melden dat er iets mis was gegaan en dat ik het over een paar seconden nog maar eens moest proberen. Pas bij de derde poging en na lang “nadenken” kwam dan de gewenste reactie. En dat bleef zo, soms na twee, maar meestal na drie keer vragen kwam de reactie. Na van de stroom halen of resetten deed hij het even als je bleef doorvragen , maar na enige tijd stilzwijgen ging er weer iets mis of was er een fout opgetreden. Na intensief contact met Google (compliment voor JP van google-support) kreeg ik een nieuwe nest mini toegestuurd. Maar na een paar dagen perfect gewerkt te hebben, begon de ellende weer van voor af aan. En ik had net JP gemeld, dat hij het naar behoren deed…
Op internet zocht ik naar mogelijke oorzaken en eentje klonk wel plausibel: ik maak gebruik van internet via het stopcontact tbv mijn zonnepanelen. Ik las dat hiervoor een extra netwerk wordt gecreëerd en dat draadloze apparaten daardoor in verwarring kunnen raken. Ik heb onmiddellijk de verbinding verbroken en mijn nest mini even van de stroom gehaald. En verdraaid! Hij deed het! … weer een paar dagen. Ik heb nu de nest mini van een vriend een paar dagen in gebruik. Vandaag begon het gezeur weer. En mijn vriend gebruikt de mijne probleemloos!
Kan iemand duidelijkheid scheppen, want ik weet het niet meer!

Beste antwoord (via rens-br op 18-09-2023 14:40)

• JeetjesTeA
In mijn topic gaf ik aan, dat internet via het stopcontact een plausibele oorzaak zou kunnen zijn. Sindsdien heb ik de betrokken stekkers uit de contactdozen verwijderd en een herstart van de mini uitgevoerd. Dit bleek te helpen! De mini reageert braaf op mijn opdachten en er is niets meer mis gegaan. Om mijn administratie van de zonnepanelen te updaten, heb ik afgelopen weekend de mini uitgezet en de verbinding via het electriciteitsnet even hersteld. Ik bleek geen gegevens kwijtgeraakt te zijn.

Let dus bij het gebruik van een Google Nest Mini op een mogelijke storing door internet via het stopcontact!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55

Kheos

FP ProMod
JeetjesTeA schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:49:
Kan iemand duidelijkheid scheppen, want ik weet het niet meer!
begin zelf eens?
hoe ziet je netwerk er uit?
hoe krijgt die Nest mini een IP en hoe connecteert die met het internet?
wat zegt het diagnostic-report van je Nest mini?
is je Nest mini up to date met software updates?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeetjesTeA
Veel is de revue al gepasseerd tijdens mijn contacten met JP van google support.
Ik heb glasvezel. JP heeft mij een link gestuurd voor het doormeten van het signaal. Dat zag er allemaal prima uit. De nest mini heeft een draadloze verbinding met mijn wifi via een experia box V9. Het diagnostic report zegt helemaal niets over het probleem. Ik heb de mini zelfs eens gevraagd wat er dan mis ging en het antwoord was “error”. Volgens mij is de software uptodate en btw mijn mini draait nou prima bij mijn vriend en de zijne deed het ruim drie dagen prima bij mij tot er “iets” mis ging

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JeetjesTeA
In mijn topic gaf ik aan, dat internet via het stopcontact een plausibele oorzaak zou kunnen zijn. Sindsdien heb ik de betrokken stekkers uit de contactdozen verwijderd en een herstart van de mini uitgevoerd. Dit bleek te helpen! De mini reageert braaf op mijn opdachten en er is niets meer mis gegaan. Om mijn administratie van de zonnepanelen te updaten, heb ik afgelopen weekend de mini uitgezet en de verbinding via het electriciteitsnet even hersteld. Ik bleek geen gegevens kwijtgeraakt te zijn.

Let dus bij het gebruik van een Google Nest Mini op een mogelijke storing door internet via het stopcontact!