Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral voor gamen gebruikt worden en als vaste PC voor alle andere algemene doelen.
Doel is om een PC te bouwen/aan te passen welke 1440p ondersteund en nog vele jaren mee kan. Ik hoef niet in alle nieuwe games op hoge kwaliteit te spelen. Nu gewoon een goede PC met een RX 7800XT. (Hoeft eventueel niet specifiek deze videokaart te zijn.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs, maar ik wil onder de €1500 te blijven. Minder is beter, tenzij meer echt voordelen oplevert
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf de huidige randapparatuur (muis, toetsenbord, scherm, etc) en opslag (2xSSD, 2x HDD) die ik heb gebruiken.
Ik heb ook al een kast welke ik wil hergebruiken Cooler Master CM 690 II (Basic?)
Andere huidige componenten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe videokaart, ik gebruik nu nog een Nvidia GTX 660 Ti
Mogelijk nieuw moederbord, CPU, RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou mooi zijn als de levensduur van de GPU vergelijkbaar is als de huidige (+/- 10 jaar)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of het verstandig is om naast de videokaart ook de rest van de PC direct te vernieuwen. Als het beter is om de huidige pc ook aan te pakken, dan hulp met het bij elkaar zetten van de juiste spullen. Ik heb eerder PC's in elkaar gezet, maar ik ben totaal niet up-to-date met alle informatie rondom de componenten.
Zoals aangegeven wil ik kijken naar de 7800 XT welke vandaag (hopelijk) uitkomt, maar dit is geen must. Indien het nu veel beter is om te gaan voor een 7700 XT, 6700 XT of desnoods een compleet andere kaart is dat prima. Ik heb deze kaart gekozen omdat ik lees dat deze (hopelijk) een goede bang for buck kaart word in zijn prijsklasse.
Hieronder een lijst met enkel een upgrade van de CPU, PSU en de GPU.
Hieronder een lijst met onderdelen welke is samengesteld met de informatie welke ik zo snel op het forum heb kunnen vinden, mocht alles vernieuwen beter is.
De PC zal vooral voor gamen gebruikt worden en als vaste PC voor alle andere algemene doelen.
Doel is om een PC te bouwen/aan te passen welke 1440p ondersteund en nog vele jaren mee kan. Ik hoef niet in alle nieuwe games op hoge kwaliteit te spelen. Nu gewoon een goede PC met een RX 7800XT. (Hoeft eventueel niet specifiek deze videokaart te zijn.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs, maar ik wil onder de €1500 te blijven. Minder is beter, tenzij meer echt voordelen oplevert
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf de huidige randapparatuur (muis, toetsenbord, scherm, etc) en opslag (2xSSD, 2x HDD) die ik heb gebruiken.
Ik heb ook al een kast welke ik wil hergebruiken Cooler Master CM 690 II (Basic?)
Andere huidige componenten
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 273,73 | € 273,73 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock Slim | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFS8266 | € 23,92 | € 23,92 |
| 1 | Voedingen | XFX Pro 650W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 427,15 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe videokaart, ik gebruik nu nog een Nvidia GTX 660 Ti
Mogelijk nieuw moederbord, CPU, RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou mooi zijn als de levensduur van de GPU vergelijkbaar is als de huidige (+/- 10 jaar)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of het verstandig is om naast de videokaart ook de rest van de PC direct te vernieuwen. Als het beter is om de huidige pc ook aan te pakken, dan hulp met het bij elkaar zetten van de juiste spullen. Ik heb eerder PC's in elkaar gezet, maar ik ben totaal niet up-to-date met alle informatie rondom de componenten.
Zoals aangegeven wil ik kijken naar de 7800 XT welke vandaag (hopelijk) uitkomt, maar dit is geen must. Indien het nu veel beter is om te gaan voor een 7700 XT, 6700 XT of desnoods een compleet andere kaart is dat prima. Ik heb deze kaart gekozen omdat ik lees dat deze (hopelijk) een goede bang for buck kaart word in zijn prijsklasse.
Hieronder een lijst met enkel een upgrade van de CPU, PSU en de GPU.
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 136,80 | € 136,80 |
| 1 | Videokaarten | AMD RX 7800 XT | € 600,- | € 600,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
| Totaal | € 836,70 | |||
Hieronder een lijst met onderdelen welke is samengesteld met de informatie welke ik zo snel op het forum heb kunnen vinden, mocht alles vernieuwen beter is.
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 235,96 | € 235,96 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | AMD RX 7800 XT | € 600,- | € 600,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
| Totaal | € 1.279,76 | |||