Hallo allemaal. Na vele jaren trouwe dienst heeft mijn 1070TI veel moeite gekregen met in leven blijven en zijn taken uit te voeren. Oh nee! Ik moet/mag een nieuw systeem! Dit heugelijke moment wil ik graag met jullie delen. Vorige keer ben ik zeer goed geholpen en dat heeft me wederom een topsysteem opgeleverd welke ik lang heb kunnen gebruiken.
Als IC-verpleegkundige (af en toe nog een dienst) en productexpert van medisch producten ontbreekt het mij aan de kennis om dit volledig zelf te doen. Nu heb ik in het verleden 3 AMD kaarten gehad, nothing but trouble en gezeik. Dus ik wil geen AMD videokaarten. Anders had ik wel simpel een van de andere builds die ik hier voorbij heb zien komen gekopiëerd. Ik heb zo goed als ik kan research gedaan en een (ik denk) mooie lijst samengesteld die me de komende 5-6 jaar weer vooruit moet kunnen helpen met wellicht een GPU upgrade halverwege.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systemen voor simpele taken. Ik speel games (BG3, Starfield, WoW. Total War, Grounded, D4, Path of Exile, Civ en meer in die genres, ook af en toe een FPS, vooral WW1/2 games), kijken van sport/film/series, alledaagse taken en thuiswerken (veel tabs open)/ Dit alles op 1440P 144 hz met wellicht in de toekomst 4k. Gaat er mij nu vooral om dat ik lekker kan spelen op max instellingen zonder dikke vertragingen en hickups die ik nu ervaar
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2k, minder mag altijd natuurlijk als ik door slimmere keuze met eenzelfde performance wat minder duur uitkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1440p scherm welke meegaat, in de toekomst wil ik kijken naar een ultrawide gsync en mogelijk 4k.
De rest van mijn oude systeem gaat met een nieuwe (goedkope) videokaart naar mijn zoon. Ik moet dus verder alles nieuw. Ik ben van plan gebruik te maken van DLSS en Gsync
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals in mijn opening vermeld, ik gruwel van AMD videokaarten. Na ontzettend veel problemen met slechte drivers, kapotte kaarten en suboptimale performance waarvoor RMA/garantie op meerdere kaarten heb ik totaal geen vertrouwen meer in dit merk qua GPU. Sinds ik intel spul gebruik eigenlijk nooit meer problemen gehad. Dit wil ik graag zo houden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kan hier natuurlijk met de standaard clichés komen: Stil, koel etc. Natuurlijk wil ik dit, dus hebben jullie tips hiervoor die ik niet heb meegenomen in de uitgezochte componenten? Shoot!
Genoeg USB zou heel fijn zijn. Op mijn huidig systeem heb ik niet echt een tekort, maar nu er een USB poort is gesneuveld merk ik wel hoe fijn het is om voldoende toegangen te hebben
Ga je overklokken?
Hahahahahah, nee.
Daar ben ik te onwetend voor. Ik ben zorgmedewerker, het moet gewoon werken als ik ergens zin in heb, en ik heb niet de tijd of het geduld om eindeloos te tweaken in settings. Ik vind het wel leuk om de boel zelf in elkaar te zetten. 2 systemen geleden heb ik dat voor het eerst gedaan en vond ik echt leuk om te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Gaan de uitgezochte onderdelen het goed met elkaar vinden?
- Zijn er betere opties waar ik niet aan heb gedacht?
- Tips, tops of andere ideëen? Ik sta open voor jullie kennis en ervaring.
- Koelerwise: Ik lees her en der over wat problemen met de be quiet dark rock pro 4, anders had ik die genomen. Is mijn gekozen alternatief wat? Ik heb ook gelezen over uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE Nu staat die niet in de PW omdat Amazon denk ik, maar die leek me ook wel wat?
Alvast hartelijk bedankt voor het kijken en jullie feedback!
Als IC-verpleegkundige (af en toe nog een dienst) en productexpert van medisch producten ontbreekt het mij aan de kennis om dit volledig zelf te doen. Nu heb ik in het verleden 3 AMD kaarten gehad, nothing but trouble en gezeik. Dus ik wil geen AMD videokaarten. Anders had ik wel simpel een van de andere builds die ik hier voorbij heb zien komen gekopiëerd. Ik heb zo goed als ik kan research gedaan en een (ik denk) mooie lijst samengesteld die me de komende 5-6 jaar weer vooruit moet kunnen helpen met wellicht een GPU upgrade halverwege.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systemen voor simpele taken. Ik speel games (BG3, Starfield, WoW. Total War, Grounded, D4, Path of Exile, Civ en meer in die genres, ook af en toe een FPS, vooral WW1/2 games), kijken van sport/film/series, alledaagse taken en thuiswerken (veel tabs open)/ Dit alles op 1440P 144 hz met wellicht in de toekomst 4k. Gaat er mij nu vooral om dat ik lekker kan spelen op max instellingen zonder dikke vertragingen en hickups die ik nu ervaar
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2k, minder mag altijd natuurlijk als ik door slimmere keuze met eenzelfde performance wat minder duur uitkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1440p scherm welke meegaat, in de toekomst wil ik kijken naar een ultrawide gsync en mogelijk 4k.
De rest van mijn oude systeem gaat met een nieuwe (goedkope) videokaart naar mijn zoon. Ik moet dus verder alles nieuw. Ik ben van plan gebruik te maken van DLSS en Gsync
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals in mijn opening vermeld, ik gruwel van AMD videokaarten. Na ontzettend veel problemen met slechte drivers, kapotte kaarten en suboptimale performance waarvoor RMA/garantie op meerdere kaarten heb ik totaal geen vertrouwen meer in dit merk qua GPU. Sinds ik intel spul gebruik eigenlijk nooit meer problemen gehad. Dit wil ik graag zo houden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kan hier natuurlijk met de standaard clichés komen: Stil, koel etc. Natuurlijk wil ik dit, dus hebben jullie tips hiervoor die ik niet heb meegenomen in de uitgezochte componenten? Shoot!
Genoeg USB zou heel fijn zijn. Op mijn huidig systeem heb ik niet echt een tekort, maar nu er een USB poort is gesneuveld merk ik wel hoe fijn het is om voldoende toegangen te hebben
Ga je overklokken?
Hahahahahah, nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Gaan de uitgezochte onderdelen het goed met elkaar vinden?
- Zijn er betere opties waar ik niet aan heb gedacht?
- Tips, tops of andere ideëen? Ik sta open voor jullie kennis en ervaring.
- Koelerwise: Ik lees her en der over wat problemen met de be quiet dark rock pro 4, anders had ik die genomen. Is mijn gekozen alternatief wat? Ik heb ook gelezen over uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE Nu staat die niet in de PW omdat Amazon denk ik, maar die leek me ook wel wat?
Alvast hartelijk bedankt voor het kijken en jullie feedback!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 321,89 | € 321,89 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 261,- | € 261,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 649,- | € 649,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Zwart | € 181,45 | € 181,45 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2X7200C34 | € 138,90 | € 138,90 |
1 | Voedingen | Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 141,53 | € 141,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.918,57 |
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 07-09-2023 16:50 ]