Kabels van RM550x op een RM650i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 14:03
Hey tweakers,

Ik heb ooit het verhaal gehoord dat je de modulaire kabels van de ene voeding niet op de andere moet steken, want dat zou kortsluiting kunnen veroorzaken. Nu kan ik me dat op zich voorstellen als je goedkope kabels van een Chinese site gebruikt.

Maar de vraag is dus: Als het gewoon past, kan het dan kwaad om de kabels van een RM550x op een RM650i te zetten? Het is allebei Corsair dus het lijkt mij niet zo’n probleem…

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via jazzozo op 06-09-2023 13:40)

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-11 14:46
Als ik de Corsair PSU cable compatibility lijst even bekijk, dan hebben de RMi en RMx voedingen dezelfde cable layout en zouden dus compatible moeten zijn:
https://www.corsair.com/u...y-psu-cable-compatibility

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mij ook niet, maar waarom de vraag?
Is het niet makkelijker om gewoon de nieuwe kabels te installeren die je bij de rm650 kreeg?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

jazzozo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:59:
Hey tweakers,

Ik heb ooit het verhaal gehoord dat je de modulaire kabels van de ene voeding niet op de andere moet steken, want dat zou kortsluiting kunnen veroorzaken. Nu kan ik me dat op zich voorstellen als je goedkope kabels van een Chinese site gebruikt.

Maar de vraag is dus: Als het gewoon past, kan het dan kwaad om de kabels van een RM550x op een RM650i te zetten? Het is allebei Corsair dus het lijkt mij niet zo’n probleem…

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Heeft niets met goedkoop of Chinees te maken maar met een wisselende pinout waardoor er dus een verkeerde spanning op een component kan komen te staan. Dat een connector past betekend namelijk niet direct dat er dezelfde spanning doorheen komt.

Nou is Corsair wel vrij consistent maar tussen verschillende series zou ik het voor de zekerheid even nakijken, op hun site staat daarover vrij veel. Ze hebben de connectoren die ze gebruiken type nummers gegeven, ik geloof dat type 4 veel gebruikt is en dan hebben ze beschreven welke modellen daarvan gebruik maken.

Gabriël AM5

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:16
Het feit dat het past wil niet zeggen dat de pin layout in de connectors hetzelfde is: daar loop je het risico dat je dingen gaat opbranden als er bv 12V op een 5V lijn terecht komt.
Als je dat echt wil, je zou kunnen kijken op de website van corsair - als dezelfde kabels voor dezelfde psu als vervanging worden aangeboden, is dat een indicatie dat de pin layout hetzelfde is. Maar persoonlijk zou ik gewoon nieuwe kabels kopen en de oude met je oude psu verkopen.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

TS wilt denk ik zijn hele cablemanagement waar dagen werk in zit niet overnieuw doen.

Dus, oude voeding eruit, nieuwe erin en kabels inpluggen en gaan.

Maar zoals hierboven al gezegd, controleer even bepaalde kabels overeenkomen tussen de verschillende Corsair voedingen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • Beste antwoord

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-11 14:46
Als ik de Corsair PSU cable compatibility lijst even bekijk, dan hebben de RMi en RMx voedingen dezelfde cable layout en zouden dus compatible moeten zijn:

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 14:03
jack zomer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:09:
Mij ook niet, maar waarom de vraag?
Is het niet makkelijker om gewoon de nieuwe kabels te installeren die je bij de rm650 kreeg?
djmuggs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:19:
TS wilt denk ik zijn hele cablemanagement waar dagen werk in zit niet overnieuw doen.

Dus, oude voeding eruit, nieuwe erin en kabels inpluggen en gaan.

Maar zoals hierboven al gezegd, controleer even bepaalde kabels overeenkomen tussen de verschillende Corsair voedingen.
Haha nee, geen luiheid toevallig. De RM650i komt uit een oud systeem van mijn werk, maar de lui die dat ding destijds in elkaar hebben gezet hebben alleen de nodige kabels er in gelaten en de rest is foetsie. Het systeem waar ik hem in ga zetten met nu de RM550x heeft wat meer draadjes nodig dan die nu bij de RM650i zitten. :P
ThomasJ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:25:
Ah super, zal het straks thuis nog eens lezen. Handige info. Dank je wel!
Pagina: 1