Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_korkmaz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 21:08
Zijn er andere die ook een bericht van Innova hebben gehad dat er een BTW foutje in de cashback nota zit.
Onlangs heeft u uw cashbacknota van ons ontvangen. Helaas hebben we op deze nota een vergissing in de btw-berekening gemaakt.

Dat betekent dat er een bedrag aan u is toegekend dat hoger is uitgevallen. Om deze vergissing recht te zetten, zijn we genoodzaakt deze nota te corrigeren. Wij hebben hiervoor een correctie-nota aangemaakt die u kunt terugvinden in uw Mijn Innova.
Het cashback-bedrag op de foutieve nota is reeds al aan u overgemaakt. Daarom incasseren we binnenkort middels een automatische incasso het teveel uitbetaalde bedrag (zie ook hieronder).

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongemak en hopen op uw begrip. Laat het vooral weten als u hierover een vraag heeft!

Wat is er misgegaan?
Op de cashbacknota wordt over het cashback-bedrag btw verrekend. Op de foutieve cashbacknota is bij deze berekening een verkeerd btw-tarief gehanteerd. Hierdoor is het cashback-bedrag onterecht hoger uitgevallen dan wat het werkelijk had moeten zijn.
Je wordt gelokt met een cashback van €150 euro op je energierekening en dan krijg je na de eindnota van Innova een bericht dat je cashback hoger is uitgevallen door een foutje in de btw. Dit klopt dus niet want in je contract(bevestiging) staat letterlijk "Casback €150 incl. btw.", dat zij meer moeten afdragen door een verkeerde berekening is geen consumenten probleem.
Als je er niks van zegt incasseren ze dit bedrag terug terwijl in contract dus staat dat je recht hebt op een cashback van €150 incl. BTW.

Heb er een mailtje over gestuurd dat ik het er niet eens mee bent en krijg een standaard mailtje in dezelfde strekking als het eerste bericht. Stuur je daarna nog een bericht dat het in contract incl. btw €150 staat en dat ze dat dienen te respecteren, blijft het stil. Ik zie in Mijn Innova geen openstaande bedrag meer staat terwijl dat er eerst wel stond dus denk dat de boodschap wel duidelijk is.

Innova probeert gewoon wat af te snoepen van je cashback, met ~120k klanten kan een klein bedrag een hoop geld zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Snap je betoog niet.

Wat heb je nu ontvangen aan bedrag? En wat gaan ze terugvorderen?

En waar ben je het precies niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:59
Bestudeer je factuur nog eens goed. Zoals ik het lees is de 150 euro incl. btw in de bruto berekening opgevoerd en is er nog een keer (21%?) BTW berekend. Aangezien het gaat om een korting voor de berekening van de BTW, heb na de berekening van de BTW 21% extra korting gekregen waar je dus geen recht op hebt. Alleen die 21% dubbel berekende BTW willen/gaan ze dus terug halen.

Aan de bruto kant had een korting van € 123,97 moeten staan, waarna er met 21% btw op 150 euro netto was uitgekomen.

Nu is er waarschijnlijk € 181,50 uitgekeerd. De € 31,50 willen ze terug.

[ Voor 30% gewijzigd door PROnline op 06-09-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_korkmaz
jeroenkb schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:17:
Snap je betoog niet.

Wat heb je nu ontvangen aan bedrag? En wat gaan ze terugvorderen?

En waar ben je het precies niet mee eens?
Ik had het inderdaad anders moeten verwoorden.

De cashback is inclusief BTW genoemd in mijn contract en ik heb dan ook 150 euro ontvangen. Innova geeft echter nu aan dat met de cashbacknota zij het BTW aangehouden hebben voor 21% en dat dit niet klopt. In de periode van 1-7-2022 tot 1-1-2023 zat het BTW namelijk op 9% doordat de overheid dit percentage heeft verlaagt.

Wat Innova nu zegt is dat ze dit moeten corrigeren en dat het te ontvangen cashback bedrag dus geen €150 is maar €142,83. Dit klopt dan niet met het geen wat letterlijk in mijn contract staat "€150 incl BTW"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
k_korkmaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:57:
[...]

Ik had het inderdaad anders moeten verwoorden.

De cashback is inclusief BTW genoemd in mijn contract en ik heb dan ook 150 euro ontvangen. Innova geeft echter nu aan dat met de cashbacknota zij het BTW aangehouden hebben voor 21% en dat dit niet klopt. In de periode van 1-7-2022 tot 1-1-2023 zat het BTW namelijk op 9% doordat de overheid dit percentage heeft verlaagt.

Wat Innova nu zegt is dat ze dit moeten corrigeren en dat het te ontvangen cashback bedrag dus geen €150 is maar €142,83. Dit klopt dan niet met het geen wat letterlijk in mijn contract staat "€150 incl BTW"
Helemaal met je eens.

Mijn 2e reactie: hoeveel tijd wil in stoppen in iets minder dan 8 euro? (Ik weet het: principes kosten geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_korkmaz
jeroenkb schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:07:
[...]

Helemaal met je eens.

Mijn 2e reactie: hoeveel tijd wil in stoppen in iets minder dan 8 euro? (Ik weet het: principes kosten geld)
Niet veel :P. Het lijkt er op dat ik na twee mailtjes klaar ben gezien het terug te vorderen bedrag niet meer zichtbaar is Mijn Innova. En juist dat geeft mij het gevoel dat ze ergens weten dat het grijs is wat ze terug willen vorderen maar het toch proberen en bij zeikerds zoals ik ze het na een mailtje opgeven omdat het niet opweegt tegen het bedrag wat ze willen hebben.

Wat ik alleen niet goed begrijp is, ze hebben afgelopen jaar de cashback dus berekent met 21%. Nu ze dat opnieuw zouden bereken met een lagere percentage van 9%, zou dan de cashback niet hoger moeten uitvallen, immers de afdracht van belasting is lager namelijk 9%.
Ze hadden best kunnen zeggen meneer u heeft te weinig gehad want de belasting is omlaag gegaan dus u houdt meer cashback over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
k_korkmaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:20:
[...]

Niet veel :P. Het lijkt er op dat ik na twee mailtjes klaar ben gezien het terug te vorderen bedrag niet meer zichtbaar is Mijn Innova. En juist dat geeft mij het gevoel dat ze ergens weten dat het grijs is wat ze terug willen vorderen maar het toch proberen en bij zeikerds zoals ik ze het na een mailtje opgeven omdat het niet opweegt tegen het bedrag wat ze willen hebben.

Wat ik alleen niet goed begrijp is, ze hebben afgelopen jaar de cashback dus berekent met 21%. Nu ze dat opnieuw zouden bereken met een lagere percentage van 9%, zou dan de cashback niet hoger moeten uitvallen, immers de afdracht van belasting is lager namelijk 9%.
Ze hadden best kunnen zeggen meneer u heeft te weinig gehad want de belasting is omlaag gegaan dus u houdt meer cashback over :)
Dat zat ik inderdaad ook te denken. Lagere BTW dus meer cashback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:56
Mochten ze het toch afschrijven en je bent het er niet mee eens, kun je het storneren en kijken hoeveel moeite zij er dan nog in gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:59
De lagere belastingen geldde voor energieverbruik, de netbeheerkosten en energiebelasting.
Een algemene korting zou sowieso niet in aanmerking komen voor een belanstingkorting lijkt mij.
Het is geen verbruik, het is geen energiebelasting en de netbeheerkosten zijn kosten zoals de naam al zegt kosten die ze doorberekenen voor de netbeheerder.

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39
PROnline schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:08:
De lagere belastingen geldde voor energieverbruik, de netbeheerkosten en energiebelasting.
Een algemene korting zou sowieso niet in aanmerking komen voor een belanstingkorting lijkt mij.
Het is geen verbruik, het is geen energiebelasting en de netbeheerkosten zijn kosten zoals de naam al zegt kosten die ze doorberekenen voor de netbeheerder.
Heeft Innova dan iets anders verkocht in de periode van 9% BTW waar nog wel 21% BTW op zat? - Als dat niet zo is is het gewoon dat als je iest verkoopt met 9% BTW en je er dan korting op geeft de BTW op die korting ook gewoon 9% is.

toevoeging, het lijkt me dan logisch dat als de overheid de BTW verlaagt Innova verplicht is om het kortingsbedrag ex BTW te verhogen om na te komen dat het 150 E incl BTW blijft

[ Voor 11% gewijzigd door Srednier op 07-09-2023 13:49 ]

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:00
Wat een gedoe om 8 euro en innova op kosten jagen terwijl je denk ik een jaar lang een super goed contract bij innova hebt gehad met goede tlv...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k_korkmaz
Makrolon schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:38:
Wat een gedoe om 8 euro en innova op kosten jagen terwijl je denk ik een jaar lang een super goed contract bij innova hebt gehad met goede tlv...
Je kunt ook zeggen wat een gedoe van Innova. De klant is geen klant meer, eindafrekening is afgerond, en we gaan een maand later een mail sturen voor 8 euro. Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
Een argument van een jaar lang een supergoed contract gehad slaat nergens op. Je hebt een afspraak gemaakt om een "supergoed" contract dus is het niet meer dan logisch dat je dat krijgt.
Of stuur jij bloemen na je eindafrekening dat ze het goed hebben gedaan als bedankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:07
Ze proberen bij mij hetzelfde. Voor een cashback van 375€ incl BTW. Zoals dit ook in mijn contract staat.

Het is inderdaad maar €18,xx maar het is principieel en ik denk dat ik in mijn recht sta als ik het hier zo een beetje lees. Wat heb ik als consument nou te maken met wijzigingen in BTW tarieven.
Pagina: 1