Toon posts:

eh? even een adsl postcode check vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging de postcode check doen op de site van KPN toen kreeg ik dit:

"Uit de postcode-check is gebleken dat het helaas niet mogelijk is Mxstream op uw locatie te leveren.

Mxstream maakt gebruik van de ADSL-technologie. De prestaties van deze technologie zijn afhankelijk van de lengte van de ondergrondse telefoonkabel. Bij te lange ondergrondse telefoonkabels voldoet de kwaliteit van ADSL niet meer aan de kwaliteitsnormen van KPN Telecom."

betekent dit dus echt dat we hier NOOIT adsl kunnen krijgen? dat lijk me echt slap gelul aangezien we hier onze eigen telefooncentrale in het dorp hebben (kwoon er 500 meter vandaan) dus gie de fuck kunnen die kabels van mij huis naar de centrale nou te lang zijn?

doe ik de test bij xs4all krijg ik dit bericht:

"Helaas, de KPN postcode controle geeft aan, dat de nummercentrale in het gebied waar u een Mxstream-aansluiting wenst, nog niet geschikt is gemaakt voor ADSL.

Het feit dat Mxstream nog niet overal in Nederland beschikbaar is, komt doordat Mxstream gefaseerd wordt geïntroduceerd. Wanneer u uw e-mailadres invult, zal XS4ALL u een bericht sturen zodra KPN de betreffende telefooncentrale geschikt heeft gemaakt."

daar staat weer niks van kabels bla bla bla

weet iemand of dit toevallig een bericht is die de postcode check van KPN altijd geeft? ik schrik er namenlijk wel een beetje van ;(

Verwijderd

De meest rendabele centrales (dus in de dichtbevolkte delen van Nederland) worden het eerst omgebouwd.

ADSL komt echt ook wel een keertje bij jou hoor. Ze zijn al bezig in de wat meer landelijke gebieden want mijn ouders (dorp met 18.000 inwoners) kunnen al aan de adsl.

Verwijderd

Standaard antwoord, afstand naar een centrale mag volgens mij een paar Kilometer zijn (weet niet precies de afstand).

Gewoon blijven proberen, bellen en afwachten meer kun je niet doen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 17:55 schreef Devil_2000 het volgende:
Standaard antwoord, afstand naar een centrale mag volgens mij een paar Kilometer zijn (weet niet precies de afstand).

Gewoon blijven proberen, bellen en afwachten meer kun je niet doen.
Hij zegt dus dattie 500m van de centrale woont, dat is ruim binnen de 4,5km-norm die kpn stelt voor een gegarandeerde kwaliteit.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 17:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Hij zegt dus dattie 500m van de centrale woont, dat is ruim binnen de 4,5km-norm die kpn stelt voor een gegarandeerde kwaliteit.
Dat weet ik, ik geef ff aan dat de afstand geen enkel probleem hoeft te zijn zie ook 4,5 KM-norm.

Verwijderd

Topicstarter
hm dorp waar ik woon heeft 11.000 inwoners en ligt tussen 2 vrij grote steden in.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 18:06 schreef Sourcerer het volgende:
hm dorp waar ik woon heeft 11.000 inwoners en ligt tussen 2 vrij grote steden in.
Dan mag je je waarschijnlijk begin volgend jaar op adsl verheugen. Als je tenmiste in het ontwikkelde deel van Nederland woont (dus niet in Drente, Friesland, Flevoland, Limburg, Zeeland of Groningen >:) )

Verwijderd

Topicstarter
kwoon in het midden van nederland nog net in Gelderland het uithoekje van gelderland tegen utrecht aan zeg maar :), en hoe weet je dat eigenlijk? die andere provinicies kunnen toch net zow goed adsl krijgen? of mis ik iets hier?

Verwijderd

Gewoon een aardige schatting, alles met meer dan zo'n 30 a 40.000 inwoners is aan de adsl, en die gaten in Zeeland en Friesland zijn gewoon niet echt rendabel te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
dan hoop ik dat je schatting klopt :) het is hier inderdaad wel vrij dichtbevolkt..kzit tussen Amersfoort, veenendaal, utrecht in

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hier krijg ik ook die mededeling, zelfde gebied :(

Verwijderd

Topicstarter
mjah..ben er nu dus achtergekomen dat iedereen zon melding krijg als het nog niet available is..beetje raar van KPN..zoals die message van XS4all komt toch wat beter over
Pagina: 1