Toon posts:

2 ADSL lijnen bundelen

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello all,
Weet iemand van jullie hoe je 2 ADSL lijnen op 1 PC kan bundelen?
Ik heb al vanalles geprobeerd, de alcatel modems hebben elk al een eigen adres (10.0.0.139 en 10.0.0.140)
maar op een of andere manier als ik de IP adressen van de netwerk kaarten verander, en/of de DNS gegeven op de modem zelf......werkt het niet meer.

afzonderlijk van elkaar werken ze wel, maar alleen als de netwerk kaart het adres 10.0.0.150 heeft.

HELP!

thnx
Arjan

Verwijderd

ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is, maar het gaat je zeker geld&moeite kosten, moet je ff de search gebruiken, want dit is echt al een miljard keer geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
Als het al in den treure aan bod is geweest, dan neem ik aan dat "iedereen" het dan al weet. :-)

Ik heb al meerdere keren gezocht, maar niets gevonden, niet voor niets deze post.

gr.
Arjan

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

Tux

volgens mij gebruikt ADSL een bepaald frequentiebereik van je lijn en als je dus 2 modems aansluit dan wil ie 2 keer op die freq en lijkt mij dat ie bezet is

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
op een of andere manier wil de mxstream verbinding alleen maar over de kaart gaan met het IP adres 10.0.0.150

als dit te omzeilen is........

Arjan

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Heb je soms 2 telefoonlijnen met 2 ADSL verbindingen ofzo?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

Tux

je moet dan dus 2 ISDN lijnen hebben en twee ISDN modems dan kan het misschien

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb is het volgende

1 PC met windows 2000
2 ADSL lijnen elk met eigen ip# en een eigen (alcatel)modem
elke adsl op een eigen NIC

er zitten in totaal 3 NIC in de PC (3com kaartjes)

Ik ben inmiddels al een klein stapje verder, ik heb nu al draaien over een ander IP adres ipv die 10.0.0.150

maar helaas wanneer ik de andere alcatel modem ook aanzet, wordt die door niets gevonden....geen ping niets, totdat ik de eerste weer uitzet, dan werkt die andere gewoon.

gr.
Arjan

Verwijderd

Topicstarter
en elk van de adsl lijnen heeft een eigen telefoon lijn

• Pc123
  • Laatst online: 23:10
Geld teveel :? :)

Tja, zelfs als ze allebei werken heb je er nog niks aan, tenzij je het dataverkeer verdeeld over de 2 modems. 1 download kan je niet over 2 modems tegelijk laten gaan, dan zou je met zotiets als dap met 2 verbindingen moeten werken. Maar hoe doe je zoiets?

Misschien kan je met een linux servertje als er meerdere verbindingen zijn deze over de modems verdelen, dus als je met dap download of natuurlijk 2 files tegelijk dan zou het veel sneller moeten gaan. Alleen weet ik niet of zoiets mogelijk is ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, valt wel mee ;)

de bedoeling van deze PC is te functioneren als proxy server, dus downloads hoeven niet perse over 1 lijn te lopen.

dit zal dus worden afgevangen door de proxy sofware.

arjan

Verwijderd

Ik heb eens kpn gebeld met deze vraag, en een vriendelijk jongeman wist mij te vertellen dat dit technisch niet mogelijk was (hij was wel "adsl competent" btw)

Maar van de andere kant, misschien lulde hij wel uit zijn nek, kan ook :)

Verwijderd

Maar even voor de duidelijkheid, je hebt gewoon twee losse lijnen met twee mxstream abo's?
Die zouden gewoon naast elkaar moeten kunnen draaien.
En dat bundelen zou ook moeten kunnen, maar dat schijnt niet eenvoudig te zijn.
Ik heb me laten vertellen dat dat het makkelijkst is met een *nix OS, de NOS jongens kunnen je daar hoogstwaarschijnlijk meer over vertellen.
Persoonlijk denk ik dat dit meer een [forum=19] onderwerp is.
Vandaar dat ik hem daar even heen move :)

Verwijderd

Topicstarter
yup ik heb 2 lijnen en twee abo's
ik dacht ook dat het geen probleem zou zijn omze naast elkaar te laten draaien. :'(

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Je bent hier vrij heftig aan het routen, dus als je de tijd en energie hebt, zou ik me zeker in linux gaan verdiepen..

Verder is het nog niet precies duidelijk wat je nu allemaal hebt draaien.. OS, instellingen, evt. clients?

[zeikmodus]
Overigens is Mxstream technisch gezien wel de slechtste vorm van ADSL op de nederlandse markt.. Met vrijwel alle andere abonnementen (van andere ISPs) krijg je een router en zit je niet met rare inlogvormen. Dan maak je denk ik al een veel beter kans het werkend te krijgen.
[/zeikmodus]

Als 'laatste strohalm' zou ik het idee overwegen om 2 routers (pc's) in te zetten en de boel handmatig te verdelen.

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

NT Workstation kan bv. via RAS lijnen bundelen (ook met bv. meerdere modems) Je zou eens kunnen kijken of dit ook met VPN kan.
Update: Net even gekeken op mijn NT Server machine die ADSL router speelt, hij kan inderdaad bundelen.

Verwijderd

Topicstarter
tja linux is ook een optie....... een andere is inderdaad er twee proxies van maken.

qua ADSL had ik weinig keuze, mxstream is de enige aanbieder hier in woerden, ook geen kabel aanbieder, dus ik ben blij met wat ik heb.

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Plux

Team KVM

ik zou niet weten wat er pcies misgaat, maar misschien helpt het als je die modems volgens de Alcatel-upgrade, upgrade tot routers. Dan zijn die modems altijd al ingebeld (als dat lukt natuurlijk) en heb je op je router-pc nog slechts twee LAN's waar tussen je de requests moet verdelen met je routing software.

T is maar een id-tje, en je verliest je garantie op je modems, of support van de helpdesk of zo, maar goed heb je ook niet nodig als t lukt ;) :P Succes!

Voor de Alcatel-tweak:
http://adsltweak.iscool.nl/

je hebt alltijd gelijk, ook als het niet uitmaakt

Verwijderd

Topicstarter
ik had die "upgrade" ook al gevonden, maarja als het zonder kan dan liever dat natuurlijk

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1: Beide modems moeten in een ander subnet zitten
(BV 10.0.0.138 en 10.0.1.138)
2: Beide netwerk-kaarten moeten in het overeenkomstige subnet zitten
(BV 10.0.0.150 en 10.0.1.150)
3: Zet 2 vpn-dialup connecties op)
4: Stel static routes in, naar 2 verschillende proxies. De een over de ene, en andere over de andere lijn)
5: Stel in je eigen proxy-server de proxies in als peer, en gebruik die peers dan vervolgens round-robin.

Let op: 1 download zal maximaal met de snelheid van 1 lijn gaan. Je kan beide lijnen niet bundelen tot een lijn met 2x de max snelheid.

Verwijderd

[zeikmodus]
Overigens is Mxstream technisch gezien wel de slechtste vorm van ADSL op de nederlandse markt.. Met vrijwel alle andere abonnementen (van andere ISPs) krijg je een router en zit je niet met rare inlogvormen. Dan maak je denk ik al een veel beter kans het werkend te krijgen.
[/zeikmodus]
Ja, maar jammergenoeg zijn andere aanbieders nog bijna nergens te krijgen :'(

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:10

zAo

GPLv2 Fanboy

misschien simpel gedacht, maar als je nu die 2 modems tweakt en dan aan een hub hangt? :+

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

het kan op twee manieren

Een router inrichten zodat de load verdeeld wordt. Dit kun je doen met route tabellen of een proggie als bijvoorbeeld surfdoubler.

Of je kunt twee gateways maken en meerdere gateways opgeven op de clients. Dan verdelen de clients de load. Windows XP gebruikt zelfs dan de snelste.

• Gospelkees
  • Laatst online: 06-09-2024
Volgens mij is de enige manier om je 'home' kabel-'modems' te upgraden naar de pro versie.
Daarna dienen de 2 NIC's in je server naar je 'modems' de IP-adressen van de ADSL-aansluiting aan te nemen.

Hierna dien je creatief te doen. Ik raad redhat aan voor goeie loadbalancing.

Veel succes! Het eerste probleempje is hiermee opgelost...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

Sorcerer8472

Mens sana?

volgens mij gebruikt ADSL een bepaald frequentiebereik van je lijn en als je dus 2 modems aansluit dan wil ie 2 keer op die freq en lijkt mij dat ie bezet is
Niet waar... ADSL heeft enorm veel bandbreedte, die hardwarematig door het modem beperkt wordt.
Tja, zelfs als ze allebei werken heb je er nog niks aan, tenzij je het dataverkeer verdeeld over de 2 modems. 1 download kan je niet over 2 modems tegelijk laten gaan, dan zou je met zotiets als dap met 2 verbindingen moeten werken.
Niet per se. Er zijn manieren om hetzelfde bestand te downloaden met 1 verbinding via 2 modems. Ik weet alleen niet of dat ook met Windows kan, maar ik denk wel...
de bedoeling van deze PC is te functioneren als proxy server, dus downloads hoeven niet perse over 1 lijn te lopen.
Maar je wilt wel 2 modems gebruiken die naar die proxy toegaan?

Ik heb trouwens in een ander topic gelezen dat je een speciale netwerkkaart ervoor nodig hebt :?
Soortgelijk topic (ook in NOS) ging over het bundelen van netwerkkaarten om op lans sneller te downen. Zoek daar es op...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

ADSL heeft per lijn een aparte aansluiting...
dus als je 2 telefoonlijnen heb liggen heb je dus ook 2 adsl lijnen (aangezien adsl over de tellijn gaat...)

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan heel simpel in win2k instellen dat als 1 vpn lijn gedurende zoveel minuten zoveel % in gebruik is je een 2e lijn laat inbellen.

Wat je dus doet is die waardes op 0 zetten en je hebt constant 2 lijnen open. Zo heb ik het ook al geruime tijd en het loopt lekker.

Moet je Beide nics 10.0.0.150 geven en zorgen dat je de bindings wel goed zet, anders krijg je ip errors 2x 150 en 2x 138 van de adsl lijnen.

Can`t live without the mods

Pagina: 1