Ventilatieventiel direct op Mechanische Ventilatie box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rexdekoning
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 14:17
Ik heb al door het forum en op internet gezocht maar ik kan niet direct een antwoorde vinden, en hoop dat iemand hier mij helpen.

Ik heb in de garage een MV hangen die d.m.v. van ventilatieventielen vochtige lucht iot de badkamer wegzuigt. Nu is het in de garage ook redelijk vochtig, dus ik wilde eigenlijk op een niet gebruikte ingang van de MV direct een ventilatieventiel plaatsen.

Ik kan echter nergens vinden of dat de goede manier of dat het sowieso mag ivm met bepaalde regelgeving. Ik heb in de garage verder geen verlaagdplafond bijv. waar ik het ventilatieventiel in zou kunnen plaatsen

Beste antwoord (via rexdekoning op 06-09-2023 11:40)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Of het mag weet ik niet, waarom niet eigenlijk?. Zelf heb een vergelijkbaar iets, mv box hangt in de wasruimte, met twee korte elementen (stukje weerstand en eventueel opvullen met speciale schuimblokken) een extra afzuigpunt gecreëerd. Het ventiel wel ver dichtgedraaid om te voorkomen dat de mv box nog amper lucht uit de rest van het huis zuigt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kesM8zVShwQjcyLq4XYn_GZVlQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6PK4w1MiQTPnBWhbHrio8Cs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 06-09-2023 11:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

Ja hoor, moet wel zorgen dat het ventiel redelijk dicht staat anders hou je geen flow over vanuit de verder gelegen punten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Of het mag weet ik niet, waarom niet eigenlijk?. Zelf heb een vergelijkbaar iets, mv box hangt in de wasruimte, met twee korte elementen (stukje weerstand en eventueel opvullen met speciale schuimblokken) een extra afzuigpunt gecreëerd. Het ventiel wel ver dichtgedraaid om te voorkomen dat de mv box nog amper lucht uit de rest van het huis zuigt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kesM8zVShwQjcyLq4XYn_GZVlQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6PK4w1MiQTPnBWhbHrio8Cs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 06-09-2023 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik had dat op zolder zo, maar bij vervanging van de box heeft de monteur dat weggehaald omdat dat niet goed werkt. Bijna alle lucht werd van zolder afgepakt omdat daar 0 weerstand op zat.

Dan moest er op zijn minst een buis aan. Dan kon het wel.

Zoals @Caayn dus eigenlijk laat ziet, zo moest het bij mij dan ook gefixt worden. In ieder geval niet direct op de box.

[ Voor 20% gewijzigd door xFeverr op 06-09-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexdekoning
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 14:17
Bedankt allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:56
Mocht je meer weerstand willen creëren, je hebt schuiminzet stukken waar je openingen uit kan drukken. Als je daar slechts 1 van weg haalt zal dat waarschijnlijk wel genoeg weerstand opleveren. Zo niet druk je er een tweede in waarvan je de opening aan de andere kant er uit drukt.
Pagina: 1