Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Goofman2
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-11 20:37
Mijn vraag :
Welke verwarming kan ik het beste gebruiken voor mijn werkkamer van 6m2 (=15m3) ?

Huidige situatie :
Vorig jaar zijn wij overgetapt naar verwarmen met WP (Daikin Altherma)
Op de werkkamer hang nog een 'oude' radiator. Omdat de watertemperatuur nu erg laag is kan deze de ruimte niet meer verwarmen. De werkkamer bevind zich p de eerste verdieping op de hoek van het huis (bouwjaar 2002)
Andere ruimtes (slaapkamers) boven zijn voorzien van airco en kunnen indien gewenst gebruikt worden om te verwarmen.
Wij maken hier eg zelden gebuik van.

Ik heb zitten denken aan een Jaga radiator of IR paneel of nog 1 airco unit. Jaga lijkt mij het meest rendabel (kosten), kan dit echter niet onderbouwen.
Mogelijk zijn er nog andere oplossingen.

Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.

Alle reacties

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:51
Kun je niet zo'n speedfan monteren? Of, een radiator met meer afgifte ophangen. Hoeveel ruimte is er voor een groter model?

• Goofman2
Ik heb een speedfan geprobeerd, dit leverde niet het gewenste resultaat. Er hangt nu een enkele radiator van 50 x 140 cm. Grotere is niet wenselijk.

• Gramser
Ook niet als het kostentechnisch interessanter is dan je andere opties?

Los daarvan, hoe vaak heb je die extra verwarming nodig? Op de winterse dagen dat het hier koud wordt, verwarm ik (vloeken in de kerk) bij met een elektrische radiator. Ja, COP1 people!

Volgens mij hebben veel mensen ook baat bij een IR-paneel, dat goed geplaatst is.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
Even een aanname doen hier.
Werkkamer die dan ochtenden middag wordt gebruikt, dus dan is er behoefte aan een aangename temp.

Als je zonnenpanelen hebt, dan lijkt me voor deze ruimte een IR paneel een goede oplossing, want ZP leveren de energie.

Mijn maat gebruikt dit ook en is er zeer tevreden over. Kost hem alleen de aanschaf van het paneel. Welke hij al terug hebt ivm de onkosten vergoeding thuiswerk regeling.

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-11 15:55
Ik verwarm mijn kantoor met IR en dit bevalt erg goed
Combi van IR paneel en IR bureau onderlegger, IR paneel kan via wifi+app geregeld worden incl vooraf opgegeven verwarming schema.
kijk is bij https://www.infraroodverwarmingstore.nl

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Vervangen voor een convector ?
Zijn vaak stuk goedkoper dan een LVT radiator merk ik en als je de goeie pakt werken deze ook op lage temp en hoge temp.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Er wordt niet aangegeven door @Goofman2 welk type de huidige radiator is… dus suggesties vooroplossingen kunnen nooit van betere kwaliteit zijn

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33
Goofman2 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:54:
Ik heb een speedfan geprobeerd, dit leverde niet het gewenste resultaat. Er hangt nu een enkele radiator van 50 x 140 cm. Grotere is niet wenselijk.
Bedoel je met een "enkele" radiator een type 10 of 11? Zo ja, dan deze vervangen door een T22 of T33, kosten weinig via marktplaats.

Eventueel kun je nog een IR of elektrisch kacheltje neerzetten die je dan even aan zet om de kamer sneller warm te stoken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mzc2p8mpLVdxyQkRhtSmwgzK3mg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HmnXDdQ1B2W96jP58Ans2PkD.png?f=user_large

• Goofman2
Het betreft hier een eenvoudige old-school radiator voor hoge temperatuur. Type 11 zoals hierboven is weergegeven.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:20
Vervangen door een type 33 van Marktplaats zal de goedkoopste optie zijn. Genoeg mensen doen ze weg vanwege vloerverwarming.

Een alternatief die je nog niet genoemd hebt is een fancoil. Zelfde idee als een airco: het blaast lucht door warme/koude lamellen. Maar die warmte komt dan uit het cv water.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:24
zoals @marcop23 zegt vervangen. mijn voorkeur zou zijn type 22 met fans eronder.
en dezelfde maat aanhouden. dus 140 x 50. dan heb je een factor 2 meer verwarming.
maar door de lagere water temperatuur blijft er niet heel veel van over. eigenlijk te weinig.
het betere advies is dan ook is type 33 beter. met fans eronder. dan blijft er voldoende afgifte over.
je wilt immers een zo laag mogelijke aanvoer temp hebben met je warmte pomp.
verder er een thermostaatknop of een normale kraan erop en veel mee laten draaien.

• Goofman2
Dank jullie voor de reacties
Zojuist op marktplaats een radiator gescoord. Zelfde afmeting type33

Wil de speedfan zelf maken
Hebben jullie nog een tip voor het te gebruiken type fan (ivm geluid)

Als alles geïnstalleerd is zal ik laten weten of het lekker werken is

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
@Goofman2 zoek het Jaga dbe topic op :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Gramser
Goofman2 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:39:
Dank jullie voor de reacties
Zojuist op marktplaats een radiator gescoord. Zelfde afmeting type33

Wil de speedfan zelf maken
Hebben jullie nog een tip voor het te gebruiken type fan (ivm geluid)

Als alles geïnstalleerd is zal ik laten weten of het lekker werken is
Dus eigenlijk precies mijn eerste reactie; meer afgifte met speedfan 😜

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:09

Aardedraadje

Met kabelschoen

Wellicht wat laat maar ik laat toch even m'n stem horen, ik heb een klein IR-paneeltje aan de onderkant van m'n bureau geplakt. Dat werkt best leuk. Liefste had ik hem nog wat dichter bij de voeten gehad, maar lokaal verwarmen is helemaal niet verkeerd.
Pagina: 1