Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00
Onlangs heb ik de TP-Link Archer T9UH (rev2) aangeschaft om mijn Windows 10-desktop uit te rusten met draadloze connectiviteit. Dit was nodig omdat ik geen netwerkaansluiting meer had op mijn nieuwe werkplek. Na het lezen van enkele reviews, heb ik besloten om deze USB WIFI-adapter aan te schaffen.

In de eerste paar maanden functioneerde alles naar behoren. Echter, daarna begonnen er problemen op te treden. Telkens wanneer ik verbinding probeerde te maken met mijn 5GHz netwerk, viel de USB-verbinding voortdurend weg, met een Windows-melding dat het USB-apparaat niet meer functioneerde.

In eerste instantie vermoedde ik dat het probleem te wijten was aan verouderde drivers of een defect product. Ik heb geprobeerd de drivers bij te werken, maar zonder succes. Vervolgens heb ik het product omgeruild voor een nieuwe, maar ook dat bood geen oplossing. Na wat onderzoek online, merkte ik op dat er meer problemen gemeld werden met USB WIFI-adapters en 5GHz-netwerken.

Heeft iemand suggesties om dit probleem toch op te lossen? Het is opvallend dat wanneer ik verbinding maak met mijn 2.4GHz-netwerk, alles veel beter lijkt te werken.

Mijn netwerkopstelling bestaat uit twee ASUS ZenWiFi AC (CT8) routers.

Alle reacties

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47
Gebruik je die Archer ook in een echte USB3 poort op je pc?

[ Voor 16% gewijzigd door EverLast2002 op 07-09-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage
EverLast2002 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:18:
Gebruik je die Archer ook in een echte USB3 poort op je pc?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik lees vrij veel gedoe over dit apparaat. De enige fix die ik zie is een bepaalde driver versie gebruiken:
https://superuser.com/que...f-and-on-on-5-ghz-network

Maar dit lijkt het niet voor iedereen op te lossen helaas.

Staat die CT8 niet in de buurt? Kun je daar niet je computer bedraad op aansluiten?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage
laurens0619 schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:11:
Ik lees vrij veel gedoe over dit apparaat. De enige fix die ik zie is een bepaalde driver versie gebruiken:
https://superuser.com/que...f-and-on-on-5-ghz-network

Maar dit lijkt het niet voor iedereen op te lossen helaas.

Staat die CT8 niet in de buurt? Kun je daar niet je computer bedraad op aansluiten?
Ik heb alleen een CT8 in de meterkast en op zolder, en de pc staat op de eerste etage.
Het is vrij lastig om een draad te trekken naar de plek waar de PC staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Nou dan kun je nog die driver proberen.
OF het spul terugsturen en iets anders halen

https://www.google.com/se...w=1478&bih=961&dpr=1#ip=1

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1