Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:11
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Smartphone met een redelijk groot scherm maar vooral met lange support.
En ik wil geen Samsung (laat dat nou net het ene merk zijn dat ook voor budget telefoons redelijke support geeft.)
Ik merk bij mijn laatste 2 telefoons dat ik ze moet vervangen vanwege beveiliging updates en niet vanwege features, langzaam worden, batterij etc.
Ik heb de nieuwe fairphone overwogen of een Apple, want die hebben echt lange support, maar dat is me eigenlijk toch een beetje te prijzig.

Wat is je budget?
Doelstelling is €300, maar uit mijn eigen zoektocht kom ik nu als meest betaalbare optie meer richting de €400.

[b]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om dagelijks gebruik. Niks geks. Vooral wat webbrowser enzo, dus een groot scherm is wel fijn. Camera zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor barcodes, foto's van achterkanten van apparaten waar ik niet bij kan etc. Dus kwaliteit daarvan heeft geen prioriteit.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Motorola edge 40 heeft beveiligingsupdates tot januari 2028. En kost €395. (Krijgt wel maar tot 2025 Android updates.)
Voldoet 20x aan mijn benodigde specs, dus het zou een optie zijn. Liever zou ik echter iets minder uitgeven. En het zou helemaal mooi zijn als ook de android updates wat langer doorlopen, maar dat heeft geen prioriteit.

Mocht er iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag.
alvast bedankt.

Edit. Mijn abonnement is net vrij, dus een goede deal in combinatie met een abonnement van ca 5GB zou ook een optie zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Eldunari op 06-09-2023 09:02 ]

Beste antwoord (via Eldunari op 09-09-2023 13:20)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Eldunari schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:16:
De Motorola edge 40 heeft beveiligingsupdates tot januari 2028. En kost €395. (Krijgt wel maar tot 2025 Android updates.)
Voldoet 20x aan mijn benodigde specs, dus het zou een optie zijn. Liever zou ik echter iets minder uitgeven. En het zou helemaal mooi zijn als ook de android updates wat langer doorlopen, maar dat heeft geen prioriteit.
Helaas, maar geen enkele Motorola telefoon krijgt 5 jaar aan beveiligingsupdates. Maximaal vier jaar. Er waren rond de release bronnen die claimden dat de Edge 40 ook 4 jaar aan beveiligingsupdate zou krijgen, maar het lijkt er toch op dat het maar 3 jaar is. Dat betekent beveiligingsupdates tot 2026, en dus mogelijk 2027 in het gunstigste geval. Daarnaast is Motorola ook niet betrouwbaar qua updates, en kunnen updates mogelijk niet of veel later komen.

Een Redmi Note 12(Pro of Pro+ gezien je budget) krijgt wel 4 jaar aan beveiligingsupdates. Dus naast de Pixel 6a is dat de beste optie binnen je budget (na de Samsung toestellen met 5 jaar aan updates).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 21:33
@Eldunari
Aangezien google Android maakt hebben de google pixels telefoons historisch gezien de beste software ondersteuning. Met jou budget kom je dan uit op de pixel 6a:
https://store.google.com/product/pixel_6a?hl=nl

Ze geven deze minimaal 5 jaar updates vanaf release dus dat is aug 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
@chrisborst Dank voor je input. Google geeft inderdaad lange updates. Ik had de pixel 6a gezien, maar doordat die zelf al weer een jaar oud is, is de support nog maar 4 jaar. En de 7a is een flink stuk duurder.
Nu €40 meer uitgeven aan de Motorola voor een half jaar langer updates zou nu mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Eldunari schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:16:
Helaas, maar geen enkele Motorola telefoon krijgt 5 jaar aan beveiligingsupdates. Maximaal vier jaar. Er waren rond de release bronnen die claimden dat de Edge 40 ook 4 jaar aan beveiligingsupdate zou krijgen, maar het lijkt er toch op dat het maar 3 jaar is. Dat betekent beveiligingsupdates tot 2026, en dus mogelijk 2027 in het gunstigste geval. Daarnaast is Motorola ook niet betrouwbaar qua updates, en kunnen updates mogelijk niet of veel later komen.

Een Redmi Note 12(Pro of Pro+ gezien je budget) krijgt wel 4 jaar aan beveiligingsupdates. Dus naast de Pixel 6a is dat de beste optie binnen je budget (na de Samsung toestellen met 5 jaar aan updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Eldunari Ref. iPhone ?
Bij Apple krijg je sowieso langdurige bev. updates, als je niet meer naar nieuwste iOS mee gaat.
(juli 2023 is iOS 15.7.8 nog uitgebracht)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
@RepareerDroid balen om te horen dat die informatie niet klopt, maar wel goed dat ik dat weet voor ik de keuze maak.
Zal eens naar de redmi kijken.

@Hackus ik vind een nieuwere iPhone toch wel aan de dure kant. IPhone 11 past nog wel in het budget, maar krijgt niet zo heel lang updates meer. En de SE vind ik echt te klein.

Ik kijk nu naar telefoons in combinatie met abonnementen en zie dat ik ongeveer €100 korting kan krijgen op een pixel 7a. €400 is nog steeds wel veel. Ik ga dus vooral nog even naar de redmi kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien het gezochte updatebeleid en budget ben ik toch wel even benieuwd waarom je niet voor een Samsung toestel wil gaan? :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eldunari schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:41:
@RepareerDroid balen om te horen dat die informatie niet klopt, maar wel goed dat ik dat weet voor ik de keuze maak.
Zal eens naar de redmi kijken.

@Hackus ik vind een nieuwere iPhone toch wel aan de dure kant. IPhone 11 past nog wel in het budget, maar krijgt niet zo heel lang updates meer. En de SE vind ik echt te klein.

Ik kijk nu naar telefoons in combinatie met abonnementen en zie dat ik ongeveer €100 korting kan krijgen op een pixel 7a. €400 is nog steeds wel veel. Ik ga dus vooral nog even naar de redmi kijken.
uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 128GB opslag Zwart
uitvoering: Xiaomi Redmi Note 12 Pro+, 8GB ram, 256GB opslag Zwart
Batterij van Samsung gaat wat langer mee

https://www.gsmarena.com/...one1=11955&idPhone2=12070

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldunari
Uiteindelijk gekozen voor de redmi note 12 pro 256GB (niet plus). Met abbo verlengen voor €280 en de betere camera van de plus gebruik ik toch niet.
Hartelijk dank voor de suggesties allemaal.

@D4NG3R Het soort misdrijven waarmee de top van Samsung wegkomt omdat Samsung zo belangrijk is voor Z-korea. Hoewel het vrijwel onmogelijk is alleen maar goed te doen probeer ik dergelijke bedrijven als het kan te vermijden. Zo koop ik ook niks bij Amazon bv.
(redmi is Chinees en zal ook wel geen hele schone handen hebben.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Eldunari schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:27:
Uiteindelijk gekozen voor de redmi note 12 pro 256GB (niet plus). Met abbo verlengen voor €280 en de betere camera van de plus gebruik ik toch niet.
Hartelijk dank voor de suggesties allemaal.

@D4NG3R Het soort misdrijven waarmee de top van Samsung wegkomt omdat Samsung zo belangrijk is voor Z-korea. Hoewel het vrijwel onmogelijk is alleen maar goed te doen probeer ik dergelijke bedrijven als het kan te vermijden. Zo koop ik ook niks bij Amazon bv.
(redmi is Chinees en zal ook wel geen hele schone handen hebben.)
Wow, samsung en amazon afschrijven omdat het boeven zijn, en dan een chinees mobieltje kopen.. 8)7

Iedereen zijn eigen argumenten, maar deze vind ik krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
@superduper we raken een beetje off-topic, maar omdat het Chinees is, is het slecht is ook erg kort door de bocht.

Als ik hier https://impakter.com/index/xiaomi-sustainability-report/ naar kijk, lijkt Xiaomi nog alles mee te vallen. Maar uiteindelijk moet iedereen zelf natuurlijk beslissen en ik ga anderen niet opdragen niks van Samsung of Amazon te kopen.
Pagina: 1