Ik heb een partij Mean Well LDB-350LW modules.
Een Buck-Boost converter met Input van 9-36V en Output van 2-40V met dimming functie op basis van alleen PWM.
In de handleiding geven ze aan dat er met een 2-10V PWM gedimmt kan worden. (Perfect om direct met een ESP8266 op basis van 3.3V PWM signaal te dimmen volgens mij, zonder tussenkomst van een Optocoupler o.i.d)
Ik vraag mij nu af hoe die Buck-Boost functie precies werk?
Ik neem aan dat de DIM functie met een PWM signaal de stroom (amperage) regelt van 0-350mA van de Output.
Is dit een juiste aanname of regel je wel degelijk het voltage van de Output?
Als het klopt dat je met PWM de amperage regelt,
hoe werkt het dan precies met het voltage aan de Output? Wordt dit automatisch bepaald aan de hand van de LED strip die je (in series) aansluit? Is dat op basis van weerstand
Hoe kun je eventueel anders de voltage van de Output regelen?
Een Buck-Boost converter met Input van 9-36V en Output van 2-40V met dimming functie op basis van alleen PWM.
In de handleiding geven ze aan dat er met een 2-10V PWM gedimmt kan worden. (Perfect om direct met een ESP8266 op basis van 3.3V PWM signaal te dimmen volgens mij, zonder tussenkomst van een Optocoupler o.i.d)
Ik vraag mij nu af hoe die Buck-Boost functie precies werk?
Ik neem aan dat de DIM functie met een PWM signaal de stroom (amperage) regelt van 0-350mA van de Output.
Is dit een juiste aanname of regel je wel degelijk het voltage van de Output?
Als het klopt dat je met PWM de amperage regelt,
hoe werkt het dan precies met het voltage aan de Output? Wordt dit automatisch bepaald aan de hand van de LED strip die je (in series) aansluit? Is dat op basis van weerstand
Hoe kun je eventueel anders de voltage van de Output regelen?
/f/image/O9XBO7V61CzrqMSDtkzgkuEM.png?f=fotoalbum_large)