Mijn vraag
Ik heb 3 panelen liggen op plat dak
3 x450watt denim u mono all black.
Panelen liggen west/beetje noord
Deze liggen in een string
String 1, 6 panelen zuid/klein beetje west
String 2, 3 panelen west/ klein beetje noord
Vanaf ongeveer 18:00 zodra ( string 2) 1 paneel beetje schaduw heeft Dan zakt het vermogen naar ongeveer totaal 50 watt van de hele string/ 3 panelen bij elkaar ook als deze paneel voor 90% in de de schaduw ligt. Dit lijkt me erg weinig voor deze 3 panelen
Een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
/f/image/qYcCyhE8n1CNla0uxDBuBWMc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hk4t8AA9nTpkwPsKcNAMEaSq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had ondanks de schaduw op 1 paneel toch niet zo n lage opbrengst verwacht op de hele string of ik heb toch wat verkeerd begrepen?
Ik zat te denken om dit jaar nog 1 of 2 panelen bij deze string te leggen. Ook west/beetje noord. Deze zullen rond de zelfde tijd ook de schaduw ontvangen. Maar dit lijkt me dan op dit moment niet verstandig.
Ik heb ze bewust daar laten leggen omdat:
De auto 3 dagen in de week vanaf kwart over 5/ half 6 aan de oplader hangt. Deze heeft 4 uur laadtijd voor 7kwh. Ook word er tussen half 6-half 7 gekookt 4-7 dagen per week
...
Ik heb 3 panelen liggen op plat dak
3 x450watt denim u mono all black.
Panelen liggen west/beetje noord
Deze liggen in een string
String 1, 6 panelen zuid/klein beetje west
String 2, 3 panelen west/ klein beetje noord
Vanaf ongeveer 18:00 zodra ( string 2) 1 paneel beetje schaduw heeft Dan zakt het vermogen naar ongeveer totaal 50 watt van de hele string/ 3 panelen bij elkaar ook als deze paneel voor 90% in de de schaduw ligt. Dit lijkt me erg weinig voor deze 3 panelen
Een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
/f/image/qYcCyhE8n1CNla0uxDBuBWMc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hk4t8AA9nTpkwPsKcNAMEaSq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had ondanks de schaduw op 1 paneel toch niet zo n lage opbrengst verwacht op de hele string of ik heb toch wat verkeerd begrepen?
Ik zat te denken om dit jaar nog 1 of 2 panelen bij deze string te leggen. Ook west/beetje noord. Deze zullen rond de zelfde tijd ook de schaduw ontvangen. Maar dit lijkt me dan op dit moment niet verstandig.
Ik heb ze bewust daar laten leggen omdat:
De auto 3 dagen in de week vanaf kwart over 5/ half 6 aan de oplader hangt. Deze heeft 4 uur laadtijd voor 7kwh. Ook word er tussen half 6-half 7 gekookt 4-7 dagen per week
...
[ Voor 11% gewijzigd door blitzah op 06-09-2023 00:49 ]