Hey allemaal,
Helaas gaat mijn MacBook Pro 2019 niet meer aan en moet ik hem helaas vervangen. Ja ik kan hem eventueel laten repareren, maar ben bang dat het een moederbord probleem is en of dat het waard is? Ook is dit een mooi moment voor een M chip. Ik gebruikte hem voornamelijk voor mijn studie computer wetenschappen met een focus op kunstmatige intelligentie. Ik programmeer voornamelijk lichte taken op de machine zelf en doe de grotere taken via Google Colab en dergelijke. Hierdoor heb ik wel het gevoel dat een Pro overpowered is.
Mijn overwegingen:
Helaas gaat mijn MacBook Pro 2019 niet meer aan en moet ik hem helaas vervangen. Ja ik kan hem eventueel laten repareren, maar ben bang dat het een moederbord probleem is en of dat het waard is? Ook is dit een mooi moment voor een M chip. Ik gebruikte hem voornamelijk voor mijn studie computer wetenschappen met een focus op kunstmatige intelligentie. Ik programmeer voornamelijk lichte taken op de machine zelf en doe de grotere taken via Google Colab en dergelijke. Hierdoor heb ik wel het gevoel dat een Pro overpowered is.
Mijn overwegingen:
- Een MacBook Air M2 (of M1) geconfigureerd met 16 GB Ram
- Een iMac M1 met 16 GB Ram
- Deze samengestelde PC: https://gathering.tweaker...message/75868442#75868442
- Een Mac Mini
- Ik ga nu een laatstejaarsproject doen met een robot en Linux (hopelijk).
- ik had eigenlijk geen interesse meer in het desktop systeem ivm vrees voor te veel afleiding. Wil me echt gaan richten op mijn studie en een nieuw game system gaat er niet echt bij passen denk ik.
- Ik ben in het bezit van een iPad Air 2022, maar wil daar liever niet een laptop van maken. Wel is een laptop overbodig aangezien voor snelle notities een Apple pen wel genoeg is. Maar heb twijfel van een iPad in een professionele omgeving, heb hem pas sinds de vakantie.
- Voorkeur blijft bij MacOS. Maar het game system, betekent wel dat ik geen dubbele desktop nodig heb, noch dubbele meeneem apparaat.
- 16GB Ram is geen must, waarschijnlijk blijft het bij streamen van Colab of dergelijke programma’s. Noch is opslag een vereiste: ik doe alles liever via de cloud.