Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 18:17
Ik zoek een?
Android Smartphone.

Wat is je budget?
Minder relevant, voorkeur max zo'n €500,- maar als meer nodig is om de juiste keuze te maken dan is dat snel genoeg vergeten na de aanschaf ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
Bellen, whatsapp, foto's maken, socials, aantal tweaking-apps, vandaar android.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi 13
Nothing Phone (2)
Oneplus 11 (valt af wegens te zwakke schermhelderheid)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben al lange tijd bezitter van de Oneplus 8 Pro.
Sinds ongeveer een jaar heb ik daarnaast een iPhone 13 van 't werk gehad, maar deze gaat vertrekken (andere baan).
Hoewel ik groot Android-fan ben stiekem toch vaak de iPhone gebruikt, gezien deze vooral beter dienst deed in:
  • Batterijduur
  • Schermhelderheid
  • Vlotte interface-ervaring
  • Belkwaliteit (!) (Deze was/is bijzonder slecht bij de Oneplus, hele zachte oorspeaker en slechte microfoon)
Deze zaken zijn dan ook belangrijk voor de telefoon die m'n Oneplus 8 Pro op gaat volgen.
Omwille de batterijduur en schermhelderheid, maar ook het feit dat ik een 'schone' Android installatie wel kan waarderen ben ik voornamelijk geinteresseerd geraakt in de Xiaomi 13 en mogelijk de Nothing Phone (2).
Batterijduur is altijd een dingetje, heb regelmatig lange (werk)dagen (14+u) waarbij de telefoon redelijk veel gebruikt wordt en laden niet mogelijk is, zou fijn zijn als de batterijduur dat een beetje bij kan houden.

Wat mij niet bekend is, en minder over kan vinden, is hoe de bouwkwaliteit van deze telefoons is, o.a. zoals zaken als belkwaliteit ervan.
Ook ben ik benieuwd ofdat ik wellicht nog andere modellen over het hoofd zie welke voor mij interessant zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Xiaomi 13 heeft een vergelijkbare batterijduur, betere schermhelderheid en betere belkwaliteit dan de Nothing Phone (2). De Android installatie is echter in tegenstelling tot die van de Nothing totaal niet schoon.

De belkwaliteit van de Nothing Phone (2) zou zelfs meer in de buurt van je oude OnePlus ervaring zitten dan de OnePlus 11(die aan beide kanten zeer goed zou klinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Bouwkwaliteit zijn tests van te vinden op YouTube, dan buigen en krassen ze de telefoons om te kijken hoe stevig ze werkelijk zijn.

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 11:49
Een extra optie is een Poco F5 of een Poco F5 Pro. Laden vrij rap met 60W, vooral de F5 is goedkoop en efficiënt. Alleen de camera zal wel wat minder zijn. Allebei een snapdragon waardoor je custom rom o.i.d. kan installeren.

De F5 pro heeft een hoger resolutie scherm (dus ook minder efficiënt), draadloos laden, iets betere chip.

Belkwaliteit weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 13-09-2023 09:54 ]

• Fietstasss
Ik heb nu enkele dagen een Nothing Phone (2), maar loop toch wel tegen wat issues in de belkwaliteit aan.
Daarnaast is de trilmotor zeer zwak, zodanig dat ik deze niet eens opmerk in m'n broekzak, zeker niet tijdens werkzaamheden.
Ik denk dat ik 'm moet retourneren en dan toch eens voor de Xiaomi 13 moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Fietstasss schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:12:
Ik heb nu enkele dagen een Nothing Phone (2), maar loop toch wel tegen wat issues in de belkwaliteit aan.
Daarnaast is de trilmotor zeer zwak, zodanig dat ik deze niet eens opmerk in m'n broekzak, zeker niet tijdens werkzaamheden.
Ik denk dat ik 'm moet retourneren en dan toch eens voor de Xiaomi 13 moet gaan.
De reviews prijzen de trilmotor juist. Ook hier op Tweakers: "De trilmotor geeft een goede feedback. De tikken die deze motor genereert, zijn zeer duidelijk te voelen en goed hard. Het laat de smartphone nog luxer aanvoelen." review: Nothing Phone (2) - Telefoon zonder bloatware doet wat hij belooft
Wellicht heb je een defect exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
RepareerDroid schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:04:
[...]
De reviews prijzen de trilmotor juist. Ook hier op Tweakers: "De trilmotor geeft een goede feedback. De tikken die deze motor genereert, zijn zeer duidelijk te voelen en goed hard. Het laat de smartphone nog luxer aanvoelen." review: Nothing Phone (2) - Telefoon zonder bloatware doet wat hij belooft
Wellicht heb je een defect exemplaar.
Dat gaat meer over de haptic feedback. Ik bedoel juist de trillingen die je laten weten dat je gebeld wordt, in je broekzak. Die vallen erg tegen.
Momenteel de Xiaomi 13 in gebruik, die doet dit iets beter, alhoewel alsnog niet zeer sterk helaas.
Pagina: 1