Wij hebben thuis nog stalen kozijnen met bovenlichten. Deze zou ik graag zelf willen vervangen door nieuwe stompe deuren zonder bovenlicht.
Nu zit ik hier al een paar dagen wat informatie over op te zoeken maar vond nogal wat tegenstrijdige informatie.
Daarom ik dacht ik laat ik hier eens advies vragen en later ook mijn ervaringen delen.
Huidige situatie:
De kozijnen verwijderen is geen probleem, heb dit reeds geprobeerd ze schroeft ze zo los.
De muur heeft een 'standaard' dikte van 70mm.
Mijn vragen:
- Welke kozijnen plaats ik terug, moeten dit renovatie kozijnen zijn?
Sommige zeggen renovatiekozijnen maar andere zeggen dat normale kozijnen ook prima moeten kunnen.
- Hoe vul ik het bovenlicht?
Kan houten frame in maken en deze met gips plaat bekleden om later te stucen.
Maar zag ook mensen die zeiden dat er ytong blokken op moeten.
Hebben jullie tips waar nog specifiek over na te denken of rekening mee te houden?
Nu zit ik hier al een paar dagen wat informatie over op te zoeken maar vond nogal wat tegenstrijdige informatie.
Daarom ik dacht ik laat ik hier eens advies vragen en later ook mijn ervaringen delen.
Huidige situatie:
![]() | ![]() |
De kozijnen verwijderen is geen probleem, heb dit reeds geprobeerd ze schroeft ze zo los.
De muur heeft een 'standaard' dikte van 70mm.
Mijn vragen:
- Welke kozijnen plaats ik terug, moeten dit renovatie kozijnen zijn?
Sommige zeggen renovatiekozijnen maar andere zeggen dat normale kozijnen ook prima moeten kunnen.
- Hoe vul ik het bovenlicht?
Kan houten frame in maken en deze met gips plaat bekleden om later te stucen.
Maar zag ook mensen die zeiden dat er ytong blokken op moeten.
Hebben jullie tips waar nog specifiek over na te denken of rekening mee te houden?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein