[case mod voor moederbord] Std. ATX bord in Dell

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Hi,

dit weekend had ik een klusje: een standaard ATX bord (ABit) in een Dell kast bouwen, om hiermee het standaard non-overclockers bord van Intel te vervangen.

Problemen:
- De Dell kast gebruikt geen standaard ATX voedings-connectors voor het moederbord. Dell gebruikt twee connectors waarvan 1 gelijk is aan een ATX connector (maar dan met een andere pin-out) en de andere is een AT moederbord connector (eigenlijk een halve, 6 draden, ook met een andere (niet-AT) pinout).
Verder zijn de LED's en knoppen op het frontpanel via een flatcable (20pins ofzo) met het moederbord verbonden. Dat is ook niet standaard, want het Abit bord heeft niet alle pennetjes in een dubbele rij zitten, maar aparte rijtjes (waar die flatcable dus niet op past).

Nu is mijn vraag:
Ik heb op diverse sites al info gevonden over het modden van een Dell case voor een standaard ATX moederbord, maar zijn er hier ook tweakers die dit zelf ook al een keer uitgevoerd hebben? Ik zou graag contact met iemand hebben (via mail/ICQ) die dit al eens gedaan heeft.

Mening:
Ik dacht dat Dell toch redelijk standaard componenten gebruikte, maar de kast/mobo dus duidelijk niet! valt me persoonlijk erg tegen van Dell, ik vond ze altijd veel ehmm
beter/mooier/leuker dan Compaq, IBM en HP ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

je zal dan waarschijnlijk een andere voeding moeten kopen
1tje die wel die connector heeft

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 17:34 schreef epsilon het volgende:
je zal dan waarschijnlijk een andere voeding moeten kopen
1tje die wel die connector heeft
jep dat is een mogelijke oplossing, maar losse goede ATX voedingen zijn vrij duur, een beetje goede kast is soms niets duurder! ik zoek eigenlijk mensen die de Dell voedingskabels op een cheapo manier gemod hebben zodat ze wel passen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op dinsdag 04 september 2001 17:52 schreef limoentje het volgende:

[..]

jep dat is een mogelijke oplossing, maar losse goede ATX voedingen zijn vrij duur, een beetje goede kast is soms niets duurder! ik zoek eigenlijk mensen die de Dell voedingskabels op een cheapo manier gemod hebben zodat ze wel passen ...
je hebt een 300watt voeding al voor 35-50 peik hoor..

daar krijg je geen kast voor hoor