KVM Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:55
Ik zoek een KVM switch
Tot voor kort had ik een bureau met mijn persoonlijke computer (een desktop), en een zit-sta bureau met een laptop voor m'n werk. Beide bureaus waren voorzien van een dubbel scherm (met statief) en de nodige randapparatuur.
Recent ben ik echter verhuisd, en is mijn beschikbare plek een stuk verminderd. Alles in tweevoud plaatsen is geen optie meer. Enkel de zit-sta blijft over, met één randapparatuur setje. Voortdurend kabeltjes versteken zie ik niet zitten, maar ik herinner me wel dat er zo'n twee decennia geleden een "KVM-switch" rage is geweest.

Ikzelf ben er niet vaak mee in aanraking gekomen, maar zou wel verwacht hebben dat deze producten intussentijd goedkoop en universeel geworden zouden zijn. Echter... bij het doorzoeken van de pricewatch (alsook andere websites, want ik merk dat de Pricewatch hier een vrij beperkt aanbod in heeft?) zie ik al snel de bomen door het bos niet meer. Misschien dat iemand me hier in de juiste richting kan wijzen?

Wat is je budget?
Hoe minder, hoe liever natuurlijk. Maar voor een goed werkend systeem heb ik wel een paar honderd euro over. Maar dat moet te rechtvaardigen zijn. Laten we 100 euro als richtcijfer nemen?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur. Ik weet niet welke merken hier gangbaar in zijn, laat staan welke een goede reputatie hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

## Gemeenschappelijke apparatuur ##
* HDMI scherm
* DVI scherm
* USB muis+keyboard
* speakers via audio Jack

## Systeem 1 ##
* Desktop
-> 2x Displayport, 1x HDMI, 1x DVI-D (+1x HDMI onboard, die ik uiteraard liever ongebruikt laat).

## Systeem 2 ##
* HP laptop
- 1x HDMI output
- 1x USB-C
* USB-C dongle met HDMI output aangesloten op USB-C poort
* Eén van de twee HDMI's wordt via een converter aangesloten op het DVI scherm

Idealiter kan ik deze beide systemen aansluiten aan de KVM switch, waarna deze naadloos heen en weer kan switchen, zonder dat ik kabeltjes hoef te hersteken. De audio jack is eventueel optioneel. Dat ik die niet ter beschikking heb op de werk-laptop is geen ramp.

Mogelijkheden tot een derde scherm als output, of een derde systeem als input is zeker een pluspunt, maar als het de kost significant opdrijft dan laat ik dit liever vallen. Idem voor Ethernet verbinding: zeker een pluspunt, maar geen must.

Zaken die ik al gevonden had:
uitvoering: Aten 2-Port USB 3.0 4K HDMI Dual Display KVMP Switch
--> Wat prijzig voor wat het doet?
https://www.bol.com/be/nl...RNTg.3_25.33.ProductTitle
--> Mogelijke kanshebber?

Iemand die me kan gidsen in deze wereld?

Thanks!

Beste antwoord (via Opifex op 08-09-2023 00:16)

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 11:44
Hallo, ik heb zelf een laptop, pc en ps5. 2 monitoren en 1 toetsenbord en muis.
Ik heb nu 2 hdmi switches 1 voor elke monitor. Ik kan dus flexibel kiezen wat ik waar op wil zien. De hdmi switch die nu gebruik is wat trager qua switches en schakelt niet automatisch(wilde ik niet omdat mijn pc wel eens een signaal stuurde en dan beeld overnam terwijl ik op de ps5 bezig was). Ik gebruik link onderaan post. Mijn toetsenbord en kuis heb ik via een simpele usb hubje lopen met een select knopje

Bekijk Drivv. HDMI Switch 4K @ 60Hz – 3 ingangen 1 uitgang - Inclusief Afstandsbediening - Automatisch Schakelen - Ondersteunt 720p/1080p/4K/3D - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06 10:31
Zelf ervaring met de delock kvm. uitvoering: Delock DisplayPort 1.4 KVM Switch 8K@30Hz met USB 3.0 en Audio

Beviel goed. Maar geen hdmi in. Weet dus niet of het gaat werken.
Dockingstation topic al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45
Wil je kiezen tussen OF desktop, OF laptop, of zou beide tegelijk ook voor je werken?

Ik had hetzelfde probleem, en heb mijn desktop op de ene monitor aangesloten en de laptop op de andere monitor. Vervolgens Mouse Without Borders geïnstalleerd en nu kan ik met de PC de laptop bedienen.

Voor mijn werk hoef ik thuis niet echt twee schermen (op de laptop; kan op de PC ook in allerlei online portals en dingen opzoeken) dus dat de laptop maar één scherm heeft is niet zo erg. Als ik niet aan het werk ben is het wel handig twee schermen aan mijn PC te hebben. Mijn scherm heeft meerdere inputs, dus als ik de laptop niet nodig heb / gebruik dan kan ik het scherm van input wisselen en heb ik twee schermen aan de PC.

Als je schermen maar één input hebben dan kun je op AliExpress voor een paar euro een HDMI-switcher (of voor twee tientjes een DVI-switcher) kopen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Deze ondersteunt maar één scherm? Zie ik dat goed?
Dockingstation topic al gelezen?
Kan je me een link geven? De Tweakers zoekfunctie laat me in de steek jammergenoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Paul schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:16:
Wil je kiezen tussen OF desktop, OF laptop, of zou beide tegelijk ook voor je werken?
Wat bedoel je met beide tegelijk?
Ik wil beide apparaten kunnen aansluiten op de switch, en dan door middel van knoppen (of een toetsencombinatie) één van beide outputs activeren.
Ik had hetzelfde probleem, en heb mijn desktop op de ene monitor aangesloten en de laptop op de andere monitor. Vervolgens Mouse Without Borders geïnstalleerd en nu kan ik met de PC de laptop bedienen.
Dat klinkt me een software oplossing die hier niet van toepassing is? Wat als één van de devices afstaat? Bovendien... Microsoft? Windows only software neem ik aan?
Voor mijn werk hoef ik thuis niet echt twee schermen (op de laptop; kan op de PC ook in allerlei online portals en dingen opzoeken) dus dat de laptop maar één scherm heeft is niet zo erg. Als ik niet aan het werk ben is het wel handig twee schermen aan mijn PC te hebben. Mijn scherm heeft meerdere inputs, dus als ik de laptop niet nodig heb / gebruik dan kan ik het scherm van input wisselen en heb ik twee schermen aan de PC.
Niet van toepassing hier lijkt me. Dezelfde inputs worden gebruikt.
Als je schermen maar één input hebben dan kun je op AliExpress voor een paar euro een HDMI-switcher (of voor twee tientjes een DVI-switcher) kopen.
Dan moet ik de randapparatuur nog steeds manueel switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06 10:31
Het docking station topic

Die kvm ondersteund meerdere beeldschermen, maar dan via displayport daisychaining. Dat werkt alleen met monitoren die dat ondersteunen. In jouw geval neig ik meer naar een docking station.

Recente roundup van docking stations:
review: 20 USB-C-dockingstations - De beste basis voor je (thuis)werkplek

[ Voor 32% gewijzigd door ZatarraNL op 05-09-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Maar... hoe werkt dat concreet dan? Ik gebruik nu al een docking station om het tweede scherm op mijn laptop aan te sluiten. Maar... hoe wil je daar dan nog een andere computer op aansluiten? Bedoel je dat ik telkens het kabeltje moet gaan versteken van laptop naar desktop?

Bovendien... mijn desktop heeft geen USB-C. Dan heb ik nog een PCI-uitbreidingskaart nodig neem ik aan? Waar wordt de HDMI output dan vanuit gegenereerd? Door de CPU neem ik aan? En niet door mijn 1080Ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Opifex schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:25:
Wat bedoel je met beide tegelijk?
Precies wat één alinea verder staat: 1 scherm PC, 1 scherm laptop.
Dat klinkt me een software oplossing die hier niet van toepassing is?
Waarom zou die niet van toepassing zijn? Voor heel veel mensen werkt het echt prima.
Wat als één van de devices afstaat?
Wat denk je...
Bovendien... Microsoft? Windows only software neem ik aan?
Ja, zonder tegenbericht ga ik er nog altijd vanuit dat men (zeker zakelijk) Windows gebruikt op de werkplek.
Niet van toepassing hier lijkt me. Dezelfde inputs worden gebruikt.
Staat 100% los van welke inputs je gebruikt
Dan moet ik de randapparatuur nog steeds manueel switchen?
Als je op 1 device de ene keer beide schermen wil gebruiken en de andere keer dat scherm uit wil lenen aan het andere device wel ja.

Maar het is duidelijk, dit is geen oplossing voor jou.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Paul schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:38:

Precies wat één alinea verder staat: 1 scherm PC, 1 scherm laptop.
Ik zie het eerlijk gezegd niet staan. Maar... 1 scherm 1 laptop? Hoezo is dat dan verenigbaar met 2 schermen, 2 computers zoals beschreven stond in de TS?
Waarom zou die niet van toepassing zijn? Voor heel veel mensen werkt het echt prima.
Onder meer omdat ik veronderstel dat de software enkel werkt als de PC waar de software op geïnstalleerd is aan staat? Om nog maar te zwijgen over compatibiliteit met andere OS, of vraagtekens bij de resolutie/framerate er door zo'n software pakketje kan geduwd worden? Ik zou verwachten dat als je twee HDMI outputs over een wifiverbinding stuurt, je niet moet verwachten dat je meer kan doen dan wat browsen of tekstdocumentjes openen? Of ben ik hier fout in?
Wat denk je...
Ik denk dat het dan niet werkt? Waarom de sarcastische ondertoon?
Ja, zonder tegenbericht ga ik er nog altijd vanuit dat men (zeker zakelijk) Windows gebruikt op de werkplek.
Gevaarlijke aanname. Zeker op een website als Tweakers.
Staat 100% los van welke inputs je gebruikt
Hoezo dat? Je hebt het over dat jouw schermen meerdere inputs ondersteunen, waardoor dat als je een apparaat uitzet, je het andere apparaat kan kiezen op het scherm. Hoe kan dat dan los staan van welke inputs er gebruikt worden?
Bovendien zie ik ook niet in hoe dit er voor zorgt dat de randapparatuur ook verbonden raakt met het andere systeem.
Als je op 1 device de ene keer beide schermen wil gebruiken en de andere keer dat scherm uit wil lenen aan het andere device wel ja.
Beide schermen dienen bruikbaar te zijn voor beide devices. Wel niet gelijktijdig uiteraard. Dat is toch hoe een KVM switch werkt? Of zie ik dat nu zo fout?
Maar het is duidelijk, dit is geen oplossing voor jou.
Dat vrees ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Opifex schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:48:
Ik zie het eerlijk gezegd niet staan.
"Ik [..] heb mijn desktop op de ene monitor aangesloten en de laptop op de andere monitor"
Maar... 1 scherm 1 laptop? Hoezo is dat dan verenigbaar met 2 schermen, 2 computers zoals beschreven stond in de TS?
Hoezo is dat niet verenigbaar? 1 scherm op de laptop, dan heb je 1 van de 2 schermen aangesloten op 1 van de 2 computers. 1 scherm op de desktop, dan heb je het andere scherm aangesloten op de andere computer? 2 schermen, 2 computers... Vandaar ook dat ik mijn post begon met de vraag of je het bezwaarlijk vind beide systemen tegelijkertijd te gebruiken.
Onder meer omdat ik veronderstel dat de software enkel werkt als de PC waar de software op geïnstalleerd is aan staat?
Klopt.
vraagtekens bij de resolutie/framerate er door zo'n software pakketje kan geduwd worden? Ik zou verwachten dat als je twee HDMI outputs over een wifiverbinding stuurt, je niet moet verwachten dat je meer kan doen dan wat browsen of tekstdocumentjes openen? Of ben ik hier fout in?
Ah, je hebt dus niet eens gekeken wat het is... Dat is op zich niet heel erg, maar je serveert het al wel meteen af, én de meeste van je vragen worden beantwoord door de link die ik in mijn eerste post heb gezet.

Mouse Without Borders stuurt alleen je toetsaanslagen en muisbewegingen door (en deelt het copy/paste-buffer). Je PC is aangesloten op 1 scherm en laat alleen zien wat de PC aan het doen is, je laptop is aangesloten op 1 scherm en laat alleen zien wat de laptop aan het doen is, en je muis en toetsenbord werken op beide. Als je de muis naar de rand van het scherm beweegt dan schakel je tussen de twee.
Waarom de sarcastische ondertoon?
Goede vraag, vanwaar meteen alles afserveren als niet van toepassing zonder zelfs maar te kijken wat het is, en Microsoft benoemen alsof het iets vies is? Tevens is het geen hele goede vraag; een computer die uit staat voert inderdaad geen software uit.
Gevaarlijke aanname. Zeker op een website als Tweakers.
Nee hoor, een hele gerechtvaardigde aanname. Als je tot die 3% hoort die Linux op een werkstation gebruikt lijkt me dat zeker op een site als Tweakers wel het vermelden waard, want juist hier kun je er vanuit gaan dat men met potentiële oplossingen komt waar je zelf nog niet aan had gedacht of van had gehoord.
Hoezo dat? Je hebt het over dat jouw schermen meerdere inputs ondersteunen, waardoor dat als je een apparaat uitzet, je het andere apparaat kan kiezen op het scherm. Hoe kan dat dan los staan van welke inputs er gebruikt worden?
Je zegt "Dezelfde inputs worden gebruikt". 1 input kan maar 1 device aan. Dus het maakt niet uit welke input je gebruikt, als je wil wisselen welk systeem er op het scherm komt dan zul je op een of andere manier moeten schakelen. Maar ik vermoed dat we hier langs elkaar heen praten en beide ongeveer hetzelfde bedoelen.
Bovendien zie ik ook niet in hoe dit er voor zorgt dat de randapparatuur ook verbonden raakt met het andere systeem.
Dat doet dus die software, zoals je had kunnen lezen op de link die ik postte. Waarbij "randapparatuur" de door jou genoemde keyboard en muis zijn; geluid stuurt het niet door (helaas, dat zou hier een audio interface en een aantal kabels schelen).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Paul schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:56:

Hoezo is dat niet verenigbaar? 1 scherm op de laptop, dan heb je 1 van de 2 schermen aangesloten op 1 van de 2 computers. 1 scherm op de desktop, dan heb je het andere scherm aangesloten op de andere computer? 2 schermen, 2 computers... Vandaar ook dat ik mijn post begon met de vraag of je het bezwaarlijk vind beide systemen tegelijkertijd te gebruiken.
Je suggestie is dus "Gebruik gewoon één scherm per computer ipv. twee"? Sure... waarom niet ineens voorstellen om gewoon één laptop met enkel het built-in scherm en built-in toetsenbord te gebruiken? Probleem opgelost?
Klopt.
[...]
Ah, je hebt dus niet eens gekeken wat het is... Dat is op zich niet heel erg, maar je serveert het al wel meteen af, én de meeste van je vragen worden beantwoord door de link die ik in mijn eerste post heb gezet.

Mouse Without Borders stuurt alleen je toetsaanslagen en muisbewegingen door (en deelt het copy/paste-buffer). Je PC is aangesloten op 1 scherm en laat alleen zien wat de PC aan het doen is, je laptop is aangesloten op 1 scherm en laat alleen zien wat de laptop aan het doen is, en je muis en toetsenbord werken op beide. Als je de muis naar de rand van het scherm beweegt dan schakel je tussen de twee.
Ik heb het zeker en vast wel bekeken. Ik vond het alleen sterk dat je iets zou suggereren dat zo totaal naast de kwestie is. Daardoor stel ik liever een paar vragen extra om te kijken of je dit wel écht bedoelde. Hetgeen je voorstelt is eigenlijk hetzelfde als Synergy inderdtijd, waarbij je met je muis op het scherm van een ander systeem sprong als je de rand van het ene komt.
Dit is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat een KVM switch doet.
Goede vraag, vanwaar meteen alles afserveren als niet van toepassing zonder zelfs maar te kijken wat het is
Dat is een aanname die jij maakt. Ik heb wel degelijk tijd gestoken in het bekijken van wat je aanreikt, maar ik kon niet anders dan aan m'n hoofd krabben en proberen uitzoeken wat je nu net bedoelde. Want het was moeilijk aanvaarden dat iemand zou antwoorden "Eet maar een lekkere peer!" op de vraag "Welke auto koop ik best als ik twee keer per jaar naar Spanje rijd?"
, en Microsoft benoemen alsof het iets vies is?
Waar heb ik dat gedaan? Ik ben op zoek naar een stuk hardware? Hardware hoort OS-agnostisch te zijn.
Tevens is het geen hele goede vraag; een computer die uit staat voert inderdaad geen software uit.
Dus werkt het niet...
Nee hoor, een hele gerechtvaardigde aanname. Als je tot die 3% hoort die Linux op een werkstation gebruikt lijkt me dat zeker op een site als Tweakers wel het vermelden waard, want juist hier kun je er vanuit gaan dat men met potentiële oplossingen komt waar je zelf nog niet aan had gedacht of van had gehoord.
En ik sta meer dan open voor oplossingen waar ik nog niet aan had gedacht. Zo ben ik benieuwd naar de docking station suggestie.
Maar dit stuk software doet iets compleet anders dan wat in de TS beschreven stond.
Je zegt "Dezelfde inputs worden gebruikt". 1 input kan maar 1 device aan. Dus het maakt niet uit welke input je gebruikt, als je wil wisselen welk systeem er op het scherm komt dan zul je op een of andere manier moeten schakelen. Maar ik vermoed dat we hier langs elkaar heen praten en beide ongeveer hetzelfde bedoelen.
Wikipedia: KVM-switch
Dat doet dus die software, zoals je had kunnen lezen op de link die ik postte. Waarbij "randapparatuur" de door jou genoemde keyboard en muis zijn; geluid stuurt het niet door (helaas, dat zou hier een audio interface en een aantal kabels schelen).
Tenzij ik nog steeds fout aan het lezen ben doet die software van jou dat zeker en vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom neem je je laptop niet met RDP over vanaf je vaste pc?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
@DukeBox Dat zou vanuit technisch standpunt misschien nog wel lukken (ondanks dat ik niet zeker ben hoe blij mijn VMs daar mee gaan zijn?), maar het lijkt me wat gek om heel de tijd 2 energievretende toestellen te laten draaien, terwijl er in feite maar één nodig is.

(Alsook: op dit moment zit mijn werklaptop op het gastennetwerk, om deze volledig te kunnen scheiden van mijn privénetwerk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Opifex schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:03:
@DukeBox Dat zou vanuit technisch standpunt misschien nog wel lukken (ondanks dat ik niet zeker ben hoe blij mijn VMs daar mee gaan zijn?), maar het lijkt me wat gek om heel de tijd 2 energievretende toestellen te laten draaien, terwijl er in feite maar één nodig is.
Je laptop zou naar verhouding best zuinig moeten zijn, de 2 schermen gebruiken waarschijnlijk meer dan je laptop. Ik weet niet wat je gebruikt voor virtualisatie maar zolang het geen hypervisor is geeft dat geen problemen.
(Alsook: op dit moment zit mijn werklaptop op het gastennetwerk, om deze volledig te kunnen scheiden van mijn privénetwerk.)
Afhankelijk van je router kan je daar een firewall rule voor aanmaken zodat je vanaf je privé pc bij je laptop kan komen in het gastennetwerk.

Ik zou het hoe dan ook proberen gezien je naar een KVM op zoek bent die er eigenlijk niet is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 11:44
Ik heb nu 2 hdmi switches 1 voor elke monitor. Ik kan dus flexibel kiezen wat ik waar op wil zien. De hdmi switch die nu gebruik is wat trager qua switches en schakelt niet automatisch(wilde ik niet omdat mijn pc wel eens een signaal stuurde en dan beeld overnam terwijl ik op de ps5 bezig was). Ik gebruik link onderaan post. Mijn toetsenbord en kuis heb ik via een simpele usb hubje lopen met een select knopje

Bekijk Drivv. HDMI Switch 4K @ 60Hz – 3 ingangen 1 uitgang - Inclusief Afstandsbediening - Automatisch Schakelen - Ondersteunt 720p/1080p/4K/3D - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
DukeBox schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:07:
[...]

Je laptop zou naar verhouding best zuinig moeten zijn,
Het is vooral de andere richting die niet zuinig is denk ik :) Mijn desktop gebruikt toch wel redelijk wat stroom, terwijl die helemaal niet moet aanstaan wanneer ik aan het werk ben.
de 2 schermen gebruiken waarschijnlijk meer dan je laptop. Ik weet niet wat je gebruikt voor virtualisatie maar zolang het geen hypervisor is geeft dat geen problemen.
Ik gebruik Virtualbox voor mijn VMs. Ik kan het inderdaad eens proberen, maar hoop toch nog steeds op een iets nettere oplossing d.m.v. hardware.
Ik zou het hoe dan ook proberen gezien je naar een KVM op zoek bent die er eigenlijk niet is.
Is het tweede voorbeeld uit de TS dan niet ongeveer wat ik zoek? Wat zie ik over het hoofd dat dit product uitsluit?

Ik vind het ergens ook wel gek dat, 20 jaar later, nog steeds niet bestaat? Lijkt me relatief eenvoudige hardware ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Opifex op 06-09-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
jarsiv schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:20:

Dat ziet er interessant uit!

Ik kwam bij het zoeken naar KVM Switches ook al USB-switches tegen (het equivalent van hetgeen jij beschrijft als "USB hub met select knopje" vermoed ik). De combinatie van deze twee apparaten lijkt mij inderdaad een goeie oplossing!

Ik wacht nog even af om te kijken of er nog iemand met een All-in-One oplossing komt, maar kans is groot dat ik hier dan toch maar voor ga gaan (voor de prijs moet je het ook niet laten...). In dat laatste geval zal ik jouw antwoord aanvinken! :)

Bedankt alvast!

EDIT: ik zie nu dat het 1->X is, en niet 2-X. Ik zou dus voor elke HDMI source zo'n kastje nodig hebben?
Niet ideaal, maar nog steeds aanvaardbaar :)

EDIT2: in navolging van je suggestie ben ik wat verder gaan zoeken, en kwam bij deze uit:
https://www.amazon.com/Ma...out&qid=1693995715&sr=8-4

Deze zou hetzelfde doen als jouw apparaat, maar dan wel 2-->2, toch? De prijs is ook zeer aantrekkelijk voor hoeveel makkelijker het mijn leven kan maken :)

EDIT3: Verkeerd gekeken 8)7

EDIT4: Deze zou wél moeten zijn wat ik daarnet dacht: https://www.amazon.com/av...2+out%2Caps%2C282&sr=8-10

4 inputs (2x2 schermen) worden gemapt op 2 outputs (2 schermen).

[ Voor 21% gewijzigd door Opifex op 06-09-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Edit: Laat ook maar...

[ Voor 98% gewijzigd door Paul op 06-09-2023 12:23 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenbeeR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 06:56
Het is al een tijdje geleden, dat hier gereageerd is, maar ik heb dezelfde situatie: laptop met USB-C en een desktop.
Ik heb dit product gevonden:
https://www.avaccess.com/eu/products/idock-c10/

Ik ben totaal niet bekend met het merk, maar op papier ziet het er zeer compleet uit (alleen een DisplayPort out zou nog mooi zijn).
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Pagina: 1