Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 15:36
Ik probeer een mail te versturen maar ik krijg telkens seconden later een mail terug met het volgende bericht:

Uw bericht werd niet bezorgd omdat de e-mailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd.

Daarna nog:

Remote server returned Your message can't be delivered because messages to ; are blocked by your organization using Tenant Allow Block List. For more information please go to

Ik gebruik Outlook en heb online al iets proberen te vinden maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij verder helpen?

Beste antwoord (via Westland1940 op 06-09-2023 12:11)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Westland1940 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:06:
[...]

Vreemd dat deze geblokt is aangezien het gewoon veilig is. Kan ik zelf deze bloklist ergens vinden en deze mail vrijgeven? Anders zal ik inderdaad kijken of men op kantoor mij verder kunnen helpen als ze aanwezig zijn.
Nee, als jan en alleman zo'n lijst kan aanpassen dan is er van veiligheid geen sprake. Neem contact op met je IT-afdeling.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 22:00
Welke provider? Welk domein? Naar welk domein probeer je te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
De foutmelding die je hier noemt geeft aan dat het probleem niet bij jou, maar bij de ontvanger zit.
Klopt het e-mailadres waar je heen stuurt wel? Waarschijnlijk kan niemand nu naar dat e-mailadres mailen, niet alleen jij.

--edit-- ow wacht, ik geloof dat ik de foutmelding ook niet helemaal goed gelezen heb. Sorry! --edit--

[ Voor 22% gewijzigd door Vloris op 05-09-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Remote server returned Your message can't be delivered because messages to ; are blocked by your organization using Tenant Allow Block List. For more information please go to
Dit bericht is vrij duidelijk, toch? Als dit via je werkmail gebeurt, bij je IT services melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13

Qwerty-273

Meukposter

Waarschijnlijk heeft je werkplek een aantal domeinen geblokkeerd (bijvoorbeeld om dat mensen werkdata door sturen naar een privéadres) om een mogelijk datalek te voorkomen.

https://learn.microsoft.c...about?view=o365-worldwide
Users in the organization can't send email to these blocked domains and addresses. They receive the following non-delivery report (also known as an NDR or bounce message):
code:
1
550 5.7.703 Your message can't be delivered because messages to XXX, YYY are blocked by your organization using Tenant Allow Block List.
The entire message is blocked for all internal and external recipients of the message, even if only one recipient email address or domain is defined in a block entry.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hahn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:04:
[...]

Dit bericht is vrij duidelijk, toch? Als dit via je werkmail gebeurt, bij je IT services melden.
Dit is inderdaad op mijn werkmail. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Westland1940 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:01:
[...]

Dit is inderdaad op mijn werkmail. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Omdat je waarschijnlijk nog nooit eerder een adres hebt gemaild wat op de blokkeerlijst staat? Of misschien is het onlangs pas op de lijst gezet. Neem contact op met je IT-afdeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 05-09-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hahn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:02:
[...]

Omdat je waarschijnlijk nog nooit eerder een adres hebt gemaild wat op de blokkeerlijst staat. Neem contact op met je IT-afdeling.
Vreemd dat deze geblokt is aangezien het gewoon veilig is. Kan ik zelf deze bloklist ergens vinden en deze mail vrijgeven? Anders zal ik inderdaad kijken of men op kantoor mij verder kunnen helpen als ze aanwezig zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Westland1940 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:06:
[...]

Nee, als jan en alleman zo'n lijst kan aanpassen dan is er van veiligheid geen sprake. Neem contact op met je IT-afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Hahn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:07:
[...]

Opgelost, dit adres was inderdaad om de een of andere reden geblokkeerd. IT heeft het verholpen.
Pagina: 1