Facebook marketplace limiet advertenties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:47
Hallo Tweakers,

Ik verkoop graag 2dehands items via Facebook marketplace ( o.a.) en kreeg vanmorgen opeens een opmerking dat er een limiet is van 20 advertenties per maand. Afgelopen jaren dat nog niet eerder mee gemaakt maar zoals alles bij Facebook/Meta is de info lastig te vinden.

ZIjn er ook tweakers die hier tegen aan lopen? Of hier meer van af weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 11:22
Ik zal even mijn Facebook klantenservice script erbij pakken....

Ik denk serieus dat je je vraag beter bij Facebook kunt neerleggen. Ze zullen vast een goede reden hebben om dit te limiteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Gadgeteer op 06-09-2023 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Heb je ooit eerder meer dan 20 advertenties in een maand geplaatst? Zo ja, dan is het mogelijk een nieuw limiet.

Linksom of rechtsom, als er staat dat er een limiet van 20 is, dan is er blijkbaar een limiet van 20. Wat wil je nog meer weten? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:53

OMD

20 advertenties per maand is imho ook geen particuliere 2e hands verkoop aantallen. Ik denk dat het limiet er daarom op zit om want de hoeveelheid neigt eerder naar een verdienmodel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@joppe113

schijnbaar is 20 de limit bij bepaalde categorieën, sommige zelfs een max van 5.

scroll ff door dit draadje:

https://www.reddit.com/r/...nthly_listing_limit_what/

maar idd...het is allemaal kut te vinden...want FaceBook

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 06-09-2023 11:41 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
OMD schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:02:
20 advertenties per maand is imho ook geen particuliere 2e hands verkoop aantallen. Ik denk dat het limiet er daarom op zit om want de hoeveelheid neigt eerder naar een verdienmodel.
Als in een opruim modus ben en al mijn oude meuk verkoop kom ik daar best overeen hoor. Daarna heb ik maanden niets te verkopen en dan ineens weer een bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:53

OMD

loki504 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:04:
[...]

Als in een opruim modus ben en al mijn oude meuk verkoop kom ik daar best overeen hoor. Daarna heb ik maanden niets te verkopen en dan ineens weer een bulk.
Dacht dat de limiet er kwam als je consistent meer dan 20 dingen per maand verkoopt. Dan is jouw situatie niet relevant. Kan er naast zitten, weet alleen dat bij ons zakelijk facebook account er nadrukkelijk vermeld wordt dat wij geen limiet hebben op verkoop advertentie aantallen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:55:
Ik denk serieus dat je je vraag beter bij Facebook kunt neerleggen. Ze zullen vast een goede reden hebben om dit te limiteren.
Jij denkt als random persoon contact te krijgen met Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ok prima vertel me hoe je met ze kunt contacten, zo simpel is dat niet!
Gadgeteer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:55:
Ik zal even mijn Facebook klantenservice script erbij pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Jammer, hoopte nog op een bug maar helaas, veel meer mensen hebben eer last van.
Fraggert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:37:
@joppe113

schijnbaar is 20 de limit bij bepaalde categorieën, sommige zelfs een max van 5.

scroll ff door dit draadje:

https://www.reddit.com/r/...nthly_listing_limit_what/

maar idd...het is allemaal kut te vinden...want FaceBook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zal zijn om handelaren te voorkomen, marktplaats is ook behoorlijk verpest door de duizenden geautomatiseerde advertenties van bedrijven. Heel vaak klopt het ook nog niet eens, mail je ze hebben ze het niet eens meer. Oh ja stond fout in onze voorraad en dan komt het automatisch op marktplaats…pfff…

[ Voor 37% gewijzigd door Navi op 06-09-2023 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
OMD schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:17:
[...]

Dacht dat de limiet er kwam als je consistent meer dan 20 dingen per maand verkoopt. Dan is jouw situatie niet relevant. Kan er naast zitten, weet alleen dat bij ons zakelijk facebook account er nadrukkelijk vermeld wordt dat wij geen limiet hebben op verkoop advertentie aantallen.
Als het 20+ per maand consistent is dan lijkt het meer op een handelaar ja. Als het eenmalig 20 in een maand dan hoeft het niet om een handelaar te gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Misschien heeft het ook wel te maken met de 2021/514 (DAC7)

Edit linkje toegevoegd
https://www.belastingdien...-digitale-platformen-dac7

[ Voor 58% gewijzigd door NicoHF op 06-09-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54

Barrycade

Through the...

Wat @NicoHF zegt. Klinkt als voorsorteren op regelgeving. Uitwijken naar MP of Vinted zal je niet redden van vragen vanuit de platforms. Want ze dienen vanaf 2024 veel verkopers te melden bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:50:
Wat @NicoHF zegt. Klinkt als voorsorteren op regelgeving. Uitwijken naar MP of Vinted zal je niet redden van vragen vanuit de platforms. Want ze dienen vanaf 2024 veel verkopers te melden bij de belastingdienst.
De criteria van melden bij de belastingdienst is vastgesteld op vanaf 30 transacties of meer dan €2000 omzet per jaar met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2023

Vraag mij zelf af of dat dan per platform zal gelden of een totaal van alle platformen bij elkaar?
Maar stel het zijn alle platformen bij elkaar dan zouden die gegevens in een soort database moeten komen waar dan de platformen bij kunnen komen of ze zouden dan gegevens moet uitwisselen onderling maar dan zit je weer met de AVG en de vraag is dan of dat wel toegestaan is.

Aangezien er geen identificatieplicht is op de platformen vraag ik mij af hoe ze dat dan gaan controleren, een nieuw account is immer snel aangemaakt icm met een nieuw Iban nr en retouradres zou niet lijdend mogen zijn lijkt mij.

Maar goed dit is wellicht wat te offtopic voor hier

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 11:22
Sissors schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:31:
[...]

Jij denkt als random persoon contact te krijgen met Facebook?
Met zo'n instelling weet je zeker van niet. Ik heb in het verleden nog wel eens antwoord van ze gehad op een vraag.
Maar als je een vraag hebt die alleen door een specifieke partij (Facebook in dit geval) kan worden beantwoord, zul je je toch echt tot die partij moeten wenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder88
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09-2023
Helaas een belachelijke nieuwe regel die blijkbaar voor iedereen geldt:

https://m.facebook.com/help/811082570742714/?ref=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Het is jammer maar niet anders. Had eigenlijk wel verwacht dat je daarboven betaald iets kon doen maar zelfs dat niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder88
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09-2023
Inderdaad daar keek ik ook van op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyle4all
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik plaatste altijd na een dag of drie de advertentie opnieuw, indien niet verkocht. Daarmee krijg je gewoon vrijwel altijd veel meer reacties.

Dus mijn vijf advertenties staan er al snel meer dan 20 keer op. Beetje jammer dus deze regeling.

Nu herbruik ik advertenties gewoon regelmatig. Foto's en tekst veranderen, en hoppa... net alsof het nieuw is (maar dan een paar dagen eerder geplaatst. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ook een handige ja! Ik heb intussen al weer het volgende: elke advertentie word afgekeurd, en als ik dan een beoordeling aanvraag worden ze goedgekeurd.

Ik kan maar niet achterhalen waar dat door komt....
freestyle4all schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:26:
Ik plaatste altijd na een dag of drie de advertentie opnieuw, indien niet verkocht. Daarmee krijg je gewoon vrijwel altijd veel meer reacties.

Dus mijn vijf advertenties staan er al snel meer dan 20 keer op. Beetje jammer dus deze regeling.

Nu herbruik ik advertenties gewoon regelmatig. Foto's en tekst veranderen, en hoppa... net alsof het nieuw is (maar dan een paar dagen eerder geplaatst. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbomty
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
ik heb sinds vrijdag zelfs geen toegang meer tot marketplace. Krijg zelfs geen waarschuwing/reden, spontaan ineens afgesloten. En het ergste is dat ik FB nergens een vraag kan stellen of kan mailen.
nog iemand zelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 21:07
cimbomty schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:18:
ik heb sinds vrijdag zelfs geen toegang meer tot marketplace. Krijg zelfs geen waarschuwing/reden, spontaan ineens afgesloten. En het ergste is dat ik FB nergens een vraag kan stellen of kan mailen.
nog iemand zelfde issue?
Jup, hier precies hetzelfde.

Ik heb 2 groepen met auto-onderdelen, 1 met 2de hands geimporteerd spul en 1 met nagelnieuwe onderdelen. Behalve de facebook marketplace kan ik hier dus ook niet meer bij. Helaas ben ik de enige admin op die groepen dus kan ook niets aanpassen e.d.
De groepen bestaan nog wel want ik krijg nog altijd verzoeken van mensen profielen die lid willen worden van die groep. Ik kan ze enkel niet meer zien. Heb al diverse berichten gestuurd maar zoals verwacht nog geen enkele reactie vanuit FB.

Op je eigen profiel avatar klikken, dan help and support -> report a problem -> marketplace in drop down menu en daar kan je je vraag stellen. Ben benieuwd of je ooit antwoord krijgt maar laat het AUB even weten mocht het werken.
Pagina: 1