Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een Poco X3 Pro en sinds deze week valt mij op dat de Wifi uitvalt en niet meer opnieuw verbinding maakt, Wifi moet echt opnieuw aangezet worden op de telefoon. Weet niet precies sinds wanneer het is, maar het is deze maand begonnen, want afgelopen maand had ik 1GB 4G en 12GB Wifi gebruik en nu zit ik al op 1GB 4G terwijl Wifi nog maar aan 500MB zit.

Ik heb geen apps gedownload, ook niet bewust instellingen aangepast en heb geen batterijbesparing of iets dergelijks aan staan. Toestel en geïnstalleerde apps hebben de laatste updates.

Via Google wordt ik niet echt veel wijzer. Aan een antwoord als "Ga dichter bij je router zitten" heb ik niets. Wel kom ik een aantal keer hetzelfde probleem tegen. Daar wordt aangegeven om in de Wifi-assistent de optie uit te schakelen om automatisch over te schakelen op een snellere verbinding. Deze optie heb ik echter helemaal niet in mijn Wifi-assistent.

Het gebeurt ook niet op bepaalde momenten. Net had ik gewoon WhatsApp open staan en iemand was 3 berichten aan het typen (van 1 tot 2 zinnen per bericht) en tussendoor was de Wifi weer uitgevallen. 8)7 Ik snap er echt helemaal niks meer van.

MIUI versie: 13.0.4 Stabiel
Android: 12 SKQ1.211006.001

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:41
Disclaimer: Ik reageer omdat ik dezelfde telefoon heb (met zelfde android versie, maar geen problemen), niet omdat ik zoveel verstand van netwerken heb... Dus als er iemand betere tips heeft negeer je die van mij maar

Staat je wifi dan echt uit in je telefoon of is hij simpelweg met geen netwerk verbonden en los je het op door wifi uit- en weer aan te zetten?

Een paar dingetjes die je misschien kunt nakijken:
- Telefoon/access point herstarten
- Als je wifi nog wel aan staat en je het netwerk nog kunt zien bij 'available networks' zou het kunnen dat je telefoon hem negeert omdat de kwaliteit 'slecht' is. Bijvoorbeeld even geen internet, slecht bereik, geen ip toegewezen krijgen (maar dan zou hij het vermoedelijk helemaal niet doen), etc.
- Controleren of en hoeveel apparaten er verbinding (proberen te) maken met je access point (in de web interface van je access point).
- Eventuele logging in je access point controleren (ook via de web interface)
- Heb je misschien een ander wifi netwerk in de buurt toegevoegd op je telefoon die net wel/net niet binnen bereik is, waar je telefoon soms mee probeert te verbinden?
- Heb je recentelijk nieuwe apparaten toegevoegd in je netwerk (evt met statisch IP)?

Theoretisch zou het naast een defect aan je telefoon ook nog je access point (of de voeding daarvan) kunnen zijn. Het zou dan kunnen dat apparaten die met 5GHz verbinden wel problemen hebben, maar met 2.4Ghz niet, bijvoorbeeld.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
electropruts schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:36:
Staat je wifi dan echt uit in je telefoon of is hij simpelweg met geen netwerk verbonden en los je het op door wifi uit- en weer aan te zetten?
Wifi gaat echt uit. Dus ik moet het snelmenu (of hoe heet het?) naar beneden schuiven en daar wifi weer aanzetten, of in de instellingen het schuifje van wifi weer aanzetten.
Een paar dingetjes die je misschien kunt nakijken:
- Telefoon/access point herstarten
- Als je wifi nog wel aan staat en je het netwerk nog kunt zien bij 'available networks' zou het kunnen dat je telefoon hem negeert omdat de kwaliteit 'slecht' is. Bijvoorbeeld even geen internet, slecht bereik, geen ip toegewezen krijgen (maar dan zou hij het vermoedelijk helemaal niet doen), etc.
- Controleren of en hoeveel apparaten er verbinding (proberen te) maken met je access point (in de web interface van je access point).
- Eventuele logging in je access point controleren (ook via de web interface)
- Heb je misschien een ander wifi netwerk in de buurt toegevoegd op je telefoon die net wel/net niet binnen bereik is, waar je telefoon soms mee probeert te verbinden?
- Heb je recentelijk nieuwe apparaten toegevoegd in je netwerk (evt met statisch IP)?
- Done, helaas.
- Nvt, wifi gaat echt uit op de telefoon.
- 3 en dat klopt ook.
- Nog niet gedaan, maar ik verwacht daar het probleem niet.
- Geen ander netwerk toegevoegd.
- Geen nieuwe apparatuur, is echt al maanden geleden.
Theoretisch zou het naast een defect aan je telefoon ook nog je access point (of de voeding daarvan) kunnen zijn. Het zou dan kunnen dat apparaten die met 5GHz verbinden wel problemen hebben, maar met 2.4Ghz niet, bijvoorbeeld.
Lijkt mij sterk, alleen de telefoon heeft dit probleem. Tablet (Lenovo, ook Android), Android TV en KPN box werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:41
TheBrut3 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:16:
Wifi gaat echt uit. Dus ik moet het snelmenu (of hoe heet het?) naar beneden schuiven en daar wifi weer aanzetten, of in de instellingen het schuifje van wifi weer aanzetten.

[...]
Hmm ja, met dit zinnetje zijn mijn suggesties eigenlijk allemaal al direct niet meer op jouw situatie van toepassing inderdaad. Buiten de oorzaken die je zelf al uitgesloten hebt (batterysaver) of niet kan vinden (automatisch overschakelen naar snellere verbinding - die ik ook niet terugvind op mijn telefoon) kan ik ook niets bedanken... Ja, een factory reset, maar dat is vrij drastisch, en als het toch een instelling blijkt te zijn heb je kans dat die ook in je google backup zit en het het probleem dus niet verhelpt...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik lijk weer een stapje verder in mijn probleem identificatie. Het valt op dat de wifi in de woonkamer, waar de router staat, nauwelijks stopt. In de slaapkamer, boven de router, komt het al vaker voor. In de overige ruimtes boven en op zolder komt het nog meer voor
Het lijkt er dus op dat de telefoon soms de wifi verbinding even verliest, maar in plaats van de verbinding weer op te pakken wordt de complete wifi uitgeschakeld.
electropruts schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:59:
Ja, een factory reset, maar dat is vrij drastisch, en als het toch een instelling blijkt te zijn heb je kans dat die ook in je google backup zit en het het probleem dus niet verhelpt...
Dat probeer ik inderdaad te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je niet ooit een app geinstalleerd die de wifi kan beheren of automatisch uitzet als je van huis gaat/verbinding verliest? Daar zijn specifieke apps voor en ook bijvoorbeeld automatiserings apps kunnen dit. In de Instellingen app bij Apps, (andere) toestemmingen kun je zien welke apps de Wifi kunnen beheren. Misschien is het een verkeerde instelling of bug in een van deze apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSid
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
Hi, ik ben nieuw op dit tweakers platform. Belandde hier vanuit een zoekopdracht op exact hetzelfde probleem wat ik sinds een week of 2 heb: Wifi die om de haverklap uitvalt op het toestel. Was benieuwd of iemand al de magische oplossing al gevonden had.
Dank, Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik kan alleen aangeven dat ik nog geen oplossing heb weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
EvertSid schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:21:
Hi, ik ben nieuw op dit tweakers platform. Belandde hier vanuit een zoekopdracht op exact hetzelfde probleem wat ik sinds een week of 2 heb: Wifi die om de haverklap uitvalt op het toestel. Was benieuwd of iemand al de magische oplossing al gevonden had.
Dank, Evert
Je zou kunnen proberen de 5GHz frequente van de wifi uit te schakelen in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alderbeen
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 31-12-2023
Sinds een maand ben ik klant bij de KPN ( november 2023 )
(internet-tv en mobiel bellen)
Het wifi signaal viel continue uit op mijn poco x3 pro smartphone.
Ik kwam hier pas achter toen mijn bundel opeens binnen een week “opgebruikt” bleek te zijn.
Ik ben weken bezig geweest om het probleem op te lossen (terug naar fabrieksinstellingen en alle apps weer opnieuw installeren etc.)
Alle frequentie schuifjes op mijn KPN modem-router aangezet.
Ook internet tips van mensen met eenzelfde toestel heb ik geprobeerd.
Helaas, niets hielp, Wifi-bleef uitvallen.
Totdat ik als laatste poging op mijn Poco via “ instellingen” – “over deze telefoon” daarna “Miu versie” aanklikte en ik via de drie puntjes rechtsboven aan “download het nieuwste pakket” heb aangeklikt.
De download startte , het operating system ( of hoe dat ook heet ) werd opnieuw geinstalleerd.
Daarna heb ik stuk voor stuk al mijn apps eerst gedeinstalleerd en daarna weer opnieuw geinstalleerd.

Alles loopt nu als een zonnetje. Geen uitval meer gehad,
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corke666
  • Laatst online: 07-02-2024
Hier ook, en nog niet zo lang. Zodra ik de deur uit ga schakeld wifi uit en gaat niet meer aan. Erg lastig als je niets in de gaten hebt en je bundel op een kwart van de maand erdoor gejaagd is. Dat zou xiaomi toch met een kleine firmware update moeten kunnen fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Alderbeen schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:47:
Totdat ik als laatste poging op mijn Poco via “ instellingen” – “over deze telefoon” daarna “Miu versie” aanklikte en ik via de drie puntjes rechtsboven aan “download het nieuwste pakket” heb aangeklikt.
Als ik dat probeer krijg ik altijd de melding dat de update niet gedownload kan worden, probeer het na 2 minuten opnieuw. Zit nu op versie 13.0.4.0 Stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je kan het beste even je verkoper contacteren voor garantie.
Xiaomi heeft alle ondersteuning en updates al stopgezet in oktober voor dit apparaat
Xiaomi is een chinees bedrijf en dat acteert niet zoals je wellicht gewend bent van een europees merk

[ Voor 67% gewijzigd door boyette op 07-02-2024 16:39 ]

Pagina: 1