Vakantieweekje met kleinkind - Waarheen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
In Maart ben ik grootvader geworden van een fantastische kleinzoon. (kan het niet anders formuleren).

Af en toe krijgen we die ook op bezoek, en mag die al eens blijven slapen. Leuk, intensief, maar elke keer weer een fantastische ervaring.

We weten nu al dat we volgend jaar gedurende een week met onze kleinzoon op vakantie mogen (zonder de ouders), tegen dan zal die ca 18 maand oud zijn.

Nu ben ik wat op verkenning wat een leuke plaats zou zijn.
Ik dacht aan de zee (NL of België), de Veluwe, Ardennen of zo.
Ik wil vooral wat kunnen wandelen, een dierenpark bezoeken of iets dergelijks. Ik denk dat een kind daar wel iets aan heeft, en ik doe het zelf ook graag.

Aan CenterParcs of andere 'massa is kassa' parken ga ik rustig voorbij, dat is niet ons ding.

Ik wil eerst een goede locatie vinden, en zal dan wel zoeken naar een goed verblijf, waarschijnlijk huren we dan een huisje of een appartement.
Afstanden van meer dan 300km wil ik niet gaan afleggen omdat het sowieso maar voor een week is, maar vanuit een verblijf een tripje doen van 60-100km vind ik niet direct een probleem.

Andere suggesties voor mooie plaatsjes die je goed kan bezoeken met een peuter, dan graag.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:22
Je maakt het echt te moeilijk voor jezelf. Een kind van 18 maanden heeft evenveel aan een kinderboerderij als aan een dierentuin... Gewoon kijken wat jij en je vrouw leuk vinden en daarnaartoe gaan! Houden jullie van de natuur? Dan is voor de kleinzoon elk bos al goed en hoef je niet naar de Ardennen... Zelfs thuis blijven vindt de kleinzoon prima...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:18
Speeltuin, zandbak, boerderij, meertje, en met slecht weer een indoor speeltuin.
Dit riedeltje tot een jaar of 6 gaat prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 16:01
Een tripje doen van 100km? Dat is zeg even 1,5 uur rijden. Dan is het misschien al weer tijd voor een slaapje. En dan moet het feitelijke uitstapje nog beginnen. Daar doe je hem geen plezier mee. Gewoon 's morgens lekker samen naar de lokale supermarkt iets kopen of naar de speeltuin op de hoek en 's middags lekker voor de tv zetten met een bakje nibbits of cheesedippers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33

jjust

Het leven is een strijd

Ik was ook nooit enthousiast over parken als Centerparcs of Landal maar met kinderen is het echt ideaal. Als je buiten de standaard vakanties gaat valt het met de drukte ook mee. Daarnaast zijn er ook grote verschillen tussen de parken. Ze zijn niet allemaal zo massaal.

Ik zou die niet te snel afschrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Laatst online: 11-10 19:59
Ik ging met mijn dochter op vakantie, musea, en dergelijke bezocht, heel veel gezien, zelfs een berg beklommen en door een echt bos gelopen (niet de plantages van Nederland). Weet je wat ze zei toen ze vertelde wat ze deed op vakantie? Ze was naar het zwembad geweest...

Ga lekker een ijsje eten, na het dutje naar een speeltuin en het heeft de tijd van zijn leven :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

Landal is echt niet te vergelijken met Centerparcs, sommige parken zijn echt ruim opgezet, zijn rustiger en hebben voldoende activiteiten voor kleinere kinderen.

Landal Rabbit Hill is overigens een prima park voor de kleintjes, genoeg mogelijkheden voor een wandeling en op 't park heb je genoeg aan de indoorspeeltuin en de kinderboerderij. Eventueel rij je richting Apeldoorn om de Apelheul te bezoeken.

Tegenwoordig lijkt het allemaal steeds gekker te "moeten" worden tot aan een meerdaagse berghike met je dreumes (ik noem maar iets) maar aan het eind zeggen ze inderdaad dat de glijbaan op de parkeerplaats het leukste is geweest. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jjust schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:47:
Ik was ook nooit enthousiast over parken als Centerparcs of Landal maar met kinderen is het echt ideaal. Als je buiten de standaard vakanties gaat valt het met de drukte ook mee. Daarnaast zijn er ook grote verschillen tussen de parken. Ze zijn niet allemaal zo massaal.

Dat tropisch zwembad haat ik zelf, en ik vind die huisjes gewoon echt schraal. Ik verblijf er zelf niet graag en er zijn meer dan genoeg andere mogelijkheden.
Maar een paar tips over een leuk park zijn wel handig. En ja, een dierenpark staat zeker op de wishlist, maar ook een paar speeltuinen.

Ik besef zeker dat ik dat thuis (mits wat rond rijden) ook kan vinden, maar voor mezelf mag de omgeving ook wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
vhal schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:04:

Tegenwoordig lijkt het allemaal steeds gekker te "moeten" worden tot aan een meerdaagse berghike met je dreumes (ik noem maar iets) maar aan het eind zeggen ze inderdaad dat de glijbaan op de parkeerplaats het leukste is geweest. :+
Nee, dat is exact wat ik wil vermijden. Ik ga niet naar Phantasia of Disney... dat kan later nog.
Iets gewoon is gek genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommie12 op 05-09-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48

Inderdaad, lekker naar het zwembad. Is ideaal voor kinderen van 0 tot 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:57
Met onze dochter zijn we jaren lang naar een vakantiepark gegaan (meestal Landal).
Eerst op een uurtje rijden, later war verder.
Voor die leeftijd is er op de meeste (!) parken wel wat te doen
In/outdoor speeltuin
Kinderboerderij/dierenweide
Zwembad
...

En de parken liggen ook meestal in (de buurt van) een bos.

Wij boekten meestal huisje met wat extra luxe,sauna en zonnebank ofzo...voor als de kleine slaapt, kunnen pa en ma ook even ontspannen...

@vhal zegt, Rabithill is een erg leuk park voor deze leeftijd!
En t Loo ook, afhankelijk van waar je woont natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door hansie_k op 05-09-2023 14:08 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Voor wie is de vakantie? Opa en oma of kleintje?
De kleine vindt alles leuk waarschijnlijk, dus wat willen jullie?

Enige wat kleine niet leuk vindt is lang in auto, dus dichterbij is beter. Waar woon je nu ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
99ruud99 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:06:
Voor wie is de vakantie? Opa en oma of kleintje?
De kleine vindt alles leuk waarschijnlijk, dus wat willen jullie?

Enige wat kleine niet leuk vindt is lang in auto, dus dichterbij is beter. Waar woon je nu ergens?
Ik woon in België, beetje ten zuiden van Antwerpen.

Ik wil zelf de Veluwe wat verkennen, en dat lijkt me met een kind van 18 maand best doenbaar. Uiteraard willen we allemaal een mooie tijd.

Dit lijkt me wel leuk, helemaal in het bos, met dingen die je kan doen bij regen en bij mooi weer.
Uiteindelijk als je iets bezoekt, dan gaat zo'n kind in de namiddag ook wel 1-2 uur slapen. Maar een wandeling door het bos is voor iedereen leuk.

https://www.heerlijkehuis...47/12-07-2024/7?c=2,0,1,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 11:38
zorg er voor dat er wat activiteiten voor die kleine in de buurt zijn,
als in speelpark//zwembad/bos/boerderij.

Vergeet ook niet dat als die kleine rond 19:00 naar bed gaat/ligt en tot volgende ochtend lekker slaapt jullie ook een lekker plekje hebben om aan te zitten/spelletje te doen, ontspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
JiMiHeNdRiX schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:44:
Een tripje doen van 100km? Dat is zeg even 1,5 uur rijden. Dan is het misschien al weer tijd voor een slaapje. En dan moet het feitelijke uitstapje nog beginnen. Daar doe je hem geen plezier mee. Gewoon 's morgens lekker samen naar de lokale supermarkt iets kopen of naar de speeltuin op de hoek en 's middags lekker voor de tv zetten met een bakje nibbits of cheesedippers.
Op zich hoeft een tripje natuurlijk niet zo lang te zijn, maar dat slaapje kan gewoon onderweg hoor. Mijn broer woont midden in Duitsland en zijn zoon weet niet beter dan dat ze regelmatig 3 tot 5 uur in de auto zitten om op familiebezoek te gaan. En alles tot een uur of 3 is gewoon dezelfde dag weer die afstand terug ook. Als je daar jong mee begint, is het de normaalste zaak van de wereld.

Wij deden zulke dingen "vroegâh" ook gerust, familie in Keulen en Noord Brabant. Ouders van een vriendje begonnen al te puffen als we vanaf de noordkant van Rotterdam "helemaal" naar Lisse moesten om te wielrennen :+

Mijn zus woont in Australië, die rijdt gewoon ff 500 km naar Sidney of Melbourne, omdat haar dochter een voetbaltoernooi heeft :*) (Goed, die kinderen zijn ouder, maar toen ze jong waren gingen ze toch echt ook op familiebezoek op dat soort afstanden.)

OT: @Tommie12 Inderdaad gewoon iets uitzoeken waar je jezelf prettig voelt, dan vindt je kleinkind het ook fantastisch!

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-09-2023 14:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ook opa en oma gaan op vakantie, die mogen ook wel wat te genieten hebben. Dan maakt het bos of de dierentuin of het zwembad of de kinderboerderij voor de kleine misschien niet uit, want overal pret, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen pret heeft.

Ik kan hier met de kinderen ook 21 dagen afwisselend naar de kinderboerderij, dierentuin en het zwembad als vakantie, maar daar worden mijn vrouw en ik niet gelukkig van. Je gaat met zijn allen, voor allen op vakantie. Niet met zijn allen, voor alleen het kind.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 11-10 20:27
Tommie12 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:24:
[...]

Ik woon in België, beetje ten zuiden van Antwerpen.

Ik wil zelf de Veluwe wat verkennen, en dat lijkt me met een kind van 18 maand best doenbaar. Uiteraard willen we allemaal een mooie tijd.

Dit lijkt me wel leuk, helemaal in het bos, met dingen die je kan doen bij regen en bij mooi weer.
Uiteindelijk als je iets bezoekt, dan gaat zo'n kind in de namiddag ook wel 1-2 uur slapen. Maar een wandeling door het bos is voor iedereen leuk.

https://www.heerlijkehuis...47/12-07-2024/7?c=2,0,1,0
Ik woon in Arnhem (mijn voordeur grenst zo'n beetje aan de Veluwe). Leuke activiteiten hier voor een kind van 18 maanden zijn:
  • Burgers Zoo
  • Het land van Jan Klaasen
  • Kinderboerderij op het Landgoed Lingezegen (echt top!!!)
  • Wandelen op de Veluwe (maar voor 18 maanden is een willekeurig park hetzelfde)
Niet vervelend bedoeld. Maar 18 maanden is net 2 jaar te vroeg om activiteiten te doen waar de kleine echt het verschil gaat merken. Ga dus niet voor de kleine naar de Veluwe, maar voor jezelf. En neem de kleine gewoon mee (zeg ik als papa van 2 kids <5 jaar).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39

Chrisjuh_15

Facta non verba

Can confirm this! Sinds ik vader ben geworden zijn wij er al meerdere malen geweest. Buiten schoolvakanties is het echt prima te doen! En als je 's avonds in je huisje zit en het is verder doodstil om je heen, kom je zelf ook nog eens goed tot rust! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Panzer_V schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:39:
[...]

Ga dus niet voor de kleine naar de Veluwe, maar voor jezelf. En neem de kleine gewoon mee (zeg ik als papa van 2 kids <5 jaar).
Ik merk gewoon dat als ik nu in een bos ga wandelen, of ergens een paar koeien of een hertje zien, dat hij daar gewoon van geniet (en ik ook). Rondkijken, iets aan raken, wisselende omgeving is interessant voor hem, en ik verwacht dat dat volgend jaar ook zo gaat zijn.
En ja, ik durf het aan om een museum binnen te stappen met zo'n uk, dat deden wij ook wanneer onze kinderen klein waren. Gewoon goed vroeg beginnen met die dingen (al is 18maand wel heel vroeg natuurlijk)

Ik wil in een cirkel van ca 200km rond België blijven en genoeg mogelijkheden hebben bij goed en slecht week, zonder in massatoestand terecht te komen. Daarom dus liever iets vrijstaand/apart dan op een groot park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 18:50
Pairi Daiza een idee? Enorm park, mooie verblijven met eventueel zelfs kamers met ijsberen aan de andere kant van het glas.

Kun je op eigen tempo, rusten waar nodig, veel te zien en te doen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
18 maanden? Strand met zand en ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

200Km van Belgie...dan kan dus ook diep in DLD of in Frankrijk zijn ;)

Definieer even je exacte periode. Als ik goed reken medio september 2024, correct?

Centerparcs is idd massa, moet je met zo'n kleintje niet doen. Landal is kleinschaliger. Rabbit Hill is idd prima, meer dan voldoende faciliteiten en ook een leuk kinderbadje om te poedelen. Genoeg leuke dingen voor een peuter in de buurt ook.

Reken er ook op dat je regelmatig nog een luier moet verschonen ook enzo, en die kleine heeft een middaglaapje nodig dan ook nog. Dus je dag begint vroeg en is snel voorbij.

Kinderhand is snel gevuld iig. ga je wandelen met zon turf, valt het joch in slaap in de kinderwagen. Idem voor in de auto. En als ze te kort slapen zijn ze chaggie :P

Landal Vennebos ook een aanrader. Net wat meer faciliteiten, maar in de bossen en prima om te wandelen. Kinderboerderij, zwembad en what have you,
Kijk bij Landal en andere parken ook naar speciale kinderbungalows. Die hebben ze. Omheinde tuin en zelfs (CP port zelande) een glijbaan van de bovenverdieping naar beneden.

Wat me verder te binnen schiet: De Leistert in Roggel (Limburg): https://www.leistert.nl/
Volop faciliteiten, grote luxe huisjes, redelijke prijzen. Binnenspeeltuin, zwembad, flinke kinderboerderij, ruim opgezet, overal speeltuintjes. Voor de mensen die de parken kennen: Kruis Rabbit Hill met Hof van Saksen en je bent en heel eind. Overigens is Hof van Saksen ook prima te doen met kleinere kinderen, alleen best een eind rijden vanuit BE. Meer dan 200km iig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als je budget hebt kan ik je Capfun Sprookjescamping nabij Hardenberg aanraden. Daar kan je voor weinig een huisje huren en alles is in teken van sprookjes. Niet heel duur, wel heel leuk!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Valkenburg in Limburg voldoet aan een hoop van je eisen. Veel natuur om te wandelen en fietsen, je kunt er eenvoudig een elektrische bakfiets huren bijvoorbeeld. Ook genoeg te doen in de omgeving, van mergelgrotten/groeves (vond onze oudste toen ze anderhalf was helemaal geweldig) tot indoor-speelparadijzen. En voor de meeste Hollanders geldt (misschien ook voor Belgen) dat Limburg veel verder weg aanvoelt als je er bent, dan het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:34
Ik kan bospark ‘t Wolfsven van Roompot aanraden. Leuke kleinere dingen in de buurt (dierenrijk, dippiedoe bijv). Meertje op het park en een klein zwembad.

De nieuwe huisjes (wood lodge 6) zijn echt prima. Airco en prima inrichting en je zit niet bij de buren op schoot als je buiten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FirePuma142 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:07:
Valkenburg in Limburg voldoet aan een hoop van je eisen. Veel natuur om te wandelen en fietsen, je kunt er eenvoudig een elektrische bakfiets huren bijvoorbeeld. Ook genoeg te doen in de omgeving, van mergelgrotten/groeves (vond onze oudste toen ze anderhalf was helemaal geweldig) tot indoor-speelparadijzen. En voor de meeste Hollanders geldt (misschien ook voor Belgen) dat Limburg veel verder weg aanvoelt als je er bent, dan het daadwerkelijk is.
Je wilt hem met een kinderwagen heuvelop en heuvelaf laten lopen? Sadist :P
verder klopt je punt inhoudelijk wel btw. Al is het in Valkenburg voornamelijk hotels wat de klok slaat. Dan zou ik eerder in Landal Hoog Vaals ofzo gaan zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Eagle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:31:
[...]

Je wilt hem met een kinderwagen heuvelop en heuvelaf laten lopen? Sadist :P
:7
verder klopt je punt inhoudelijk wel btw. Al is het in Valkenburg voornamelijk hotels wat de klok slaat. Dan zou ik eerder in Landal Hoog Vaals ofzo gaan zitten.
Bovenop de Cauberg zit een flinke Landal. Maar in de omgeving ook veel vakantiehuisjes te huur die niet op en park staan.

Pagina: 1