Als ik een afbeelding knip met het knippgramma dan sluit de app zichzelf af. Ik druk letterlijk op de 'nieuw' knop. Dan maak ik een selectie en vervolgens sluit de app zich af. Ik moet iedere keer de app opnieuw openen. Ik kan het aantal kliks verminderen door het knipprogramma op de taakbalk te zetten, maar het knippgramma in Windows 10 bleef actief nadat je een selectie maakt. Nu heb ik een paar keer meegemaakt dat het knipprogramma wel actief bleef na een selectie en ik heb ook op YouTube gezien dat het actief blijft. Waarom sluit het knipprogramma zich dan zo vaak af bij mij?
Vraag
Alle reacties
Helemaal afsluiten is idd vreemd; is er ergens een optie dat snips automatisch ergens worden opgeslagen oid?
Wat mij opviel de laatste maanden (was eerder niet) dat de snipping tool geminimaliseerd wordt na een knip en je het dus weer moet opzoeken tussen je actieve apps voordat je bij je snip kan komen. Ook irritant.
Wat mij opviel de laatste maanden (was eerder niet) dat de snipping tool geminimaliseerd wordt na een knip en je het dus weer moet opzoeken tussen je actieve apps voordat je bij je snip kan komen. Ook irritant.
@Incomsys, raar.
Ik gebruik al jaren de sneltoets-combinatie Win + Shift + S voor het knipprogramma.
Nadat je je selectie gemaakt hebt, staat de snip in je klembord om direct te plakken in Word, Outlook whatever.
Ook krijg je een pop-up, die je kunt aanklikken als je nog arceringen, bewerkingen wilt uitvoeren.
Ik gebruik al jaren de sneltoets-combinatie Win + Shift + S voor het knipprogramma.
Nadat je je selectie gemaakt hebt, staat de snip in je klembord om direct te plakken in Word, Outlook whatever.
Ook krijg je een pop-up, die je kunt aanklikken als je nog arceringen, bewerkingen wilt uitvoeren.
Ja ik was vergeten te melden dat de selectie die je maakt onthouden blijft in de app. Alleen je zult de app iedere keer moeten openen. De app wordt bij niet geminimaliseerd. Ik heb het nu op de taakbalk, maar anders moet ik eerst het Startmenu aanklikken. Ik heb verder geen instelling gezien waarmee dit wordt voorkomen.
Ik doe altijd een "printscreen" en heb totaal geen behoefte aan knipprogramma dat wel of niet actief blijft.
Oh, en met Windows-V vallen de laatste 25 knipacties terug te zien en desgewenst ergens in te plakken.
Oh, en met Windows-V vallen de laatste 25 knipacties terug te zien en desgewenst ergens in te plakken.
Same here.... Ik wist helemaal niet dat daar een knipprogramma achter zat; WIN+SHIFT+S, CTRL+V, klaar. Waarom zou er nog een knipprogramma nodig zijn?CappieL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:26:
Alleen als je dingen wilt highlighten o.i.d. dan open ik het knipprogramma zelf nog wel eens.Croga schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:01:
[...]
Same here.... Ik wist helemaal niet dat daar een knipprogramma achter zat; WIN+SHIFT+S, CTRL+V, klaar. Waarom zou er nog een knipprogramma nodig zijn?
Maar meestal open ik deze pas nadat ik al geknipt heb.
Pagina: 1