Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik woon zelf in het buitenland en ben niet meer zo up to date met de Nederlandse TV. Mijn vader is de laatste tijd wat minder helder in zijn hoofd en ik ben op zoek naar een TV voor hem, waarbij geen extra kastje nodig is.
Waar moet ik naar kijken om te zien of een TV kan omgaan met de signalen van een bepaalde provider zodat je gewoon kunt zappen met dezelfde afstandsbediening?

Nu heeft hij een (nogal duur) abonnement bij KPN, maar dat is dan weer eigenlijk een abonnement van XS4All met TV, wat nu wél via een kastje gaat. De site van KPN is een groot drama als het om informatie gaat en ik kan de klantenservice ook niet bereiken.

Ik heb zelf een LG CX en het zou een voordeel zijn als het daarmee kan, omdat ik dan dezelfde interface heb als hem voor eventuele telefonische hulp..

ChatGPT zegt trouwens het volgende:

Your TV needs to have a built-in DVB-C tuner for cable services like Ziggo or a DVB-T tuner for terrestrial services like KPN's Digitenne. Most modern televisions come equipped with these tuners, but always check the specifications of your model.

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 05-09-2023 12:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 10:38
Er bestaat daarvoor volgens mij geen tv voor omdat dit signaal word gecodeerd en is enkel met het kastje van KPN of bijvoorbeeld de app te kijken die de juiste sleutels aan boord heeft om het signaal weer te decoderen. Je kunt zoeken naar een tv met app store welke de KPN app ondersteund (https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm), maar of dit de makkelijkste optie is weet ik niet.

Ander alternatief is een provider zoeken die DVB-C aanbied, om zo de tv middels coax naar kanalen te laten zoeken waardoor je geen extra kastje of app nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 15:03

FeaR

In GoT we trust

Ik twijfel ook aan een TV waar dan weer een app moet worden opgestart om TV te bekijken. Ik zou zelf, als gemak voorop staat, overstappen naar Ziggo met een CI+ module. Gaat letterlijk in de TV waardoor de TV de bron is en alles met de remote van de TV gaat. Nadeel is maximaal 1080i (mogelijk 1080p) maar zeker geen 4K en geen diensten als terugkijken of opnemen (dat zou dan weer via een HHD aan de TV moeten).

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 05-09-2023 13:20 . Reden: Provider toegevoegd ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@FeaR , met KPN heeft de vader van de TS toch weinig an CI+ module? Of een kastje, of een app. Meer of minder smaken zijn er niet volgens mij.

De kwaliteit gaat vast van ondergeschikt belang zijn.
Als het alleen een TV is met 1 kastje, kun je alles met de AB van het kastje doen. Hang de apparaten aan een verdeelblok met schakelaar om het uit en aanzetten om dingen te fixen te vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06
@Menesis
Makkelijkste is een TV waar standaard Android TV op draait. Je kan dan de KPN app installeren en via de app tv kijken. Beeldkwaliteit is goed en doet amper onder voor TV via het kastje van KPN.
Je krijgt tegenwoordig bij KPN standaard een kastje waar Android TV op draait maar dan zo aangepast dat het startscherm volledig in de KPN stijl is. Hij is ook in te stellen dat je direct naar het laatst gekozen tv-kanaal gaat. Dus de hele interface hoef je niet te zien.
De afstandsbediening is een universele dus je tv kan je er ook mee bedienen. Echt heel simpel.
Van de week geïnstalleerd bij mijn buurvrouw van 82, dus ook geschikt voor ouderen zou ik zeggen.

Kortom, beide oplossingen zijn simpel en qua interface makkelijk. Wil je perse zonder kastje, kies een tv met native Android TV erop. Mag een simpel kastje wat makkelijk in gebruik is ook, lekker standaard TV van KPN nemen met kastje. Dan maakt het merk TV niet meer uit.

[ Voor 26% gewijzigd door chrisborst op 05-09-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 15:03

FeaR

In GoT we trust

Hann1BaL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:16:
@FeaR , met KPN heeft de vader van de TS toch weinig an CI+ module? Of een kastje, of een app. Meer of minder smaken zijn er niet volgens mij.
Ik las niet geheel enthousiaste berichten over KPN tussen de regels door dus ik had de overstap naar Ziggo vast gemaakt :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Wat kan helpen... je kan in de KPN webshop een 'comfort' (of hoe ze het ook maar noemen) afstandbediening kopen die een stuk groter en duidelijker is voor mensen met minder zicht e.d. Werkt verder hetzelfde als de meegeleverde versie.

Welke zenders heb je nodig? Als je vader vooral de 'basis' zenders wil kijken dan kan je ook naar Digitenne kijken. Dat kan met een insteekmodule en levert wellicht wat minder hoofdbrekens op. Zie https://digitenne.kpn.com/
Pagina: 1