Advies printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marismondria
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik ben op zoek naar een printer om elke dag minimaal een aantal printen mee uit te draaien, maar dit kan op bepaalde dagen ook heel hoog uitvallen. Dit moet in kleur kunnen. Het is ook belangrijk dat de printer een omline functionaliteit heeft, waar je bijvoorbeeld een mail naar de printer kan sturen en hij het bijgevoegde bestand uitdraait. Nu weet ik dat het bij printers vaak zo is dat duurdere printers goedkopere inkt hebben, en goedkope printers duurdere inkt. Echter als ik nu printers opzoek zie ik vanalles over printer abonnementen.

Heeft iemand hier advies voor de aanschaf van een printer? Kan ik wellicht beter voor een tweedehands model gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door marismondria op 05-09-2023 12:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 03:25
Bij een inktjet printer kan de inkt opdrogen in de printerkop. Lastig om schoon te maken of een nw printerkop is nodig. Deze printers zijn relatief goedkoop te verkrijgen, maar je moet regelmatig nw inkttankjes kopen. Wanneer er een gecombineerde kleuren inkttank inzit moet je de kleuren inkttank al vervangen, ook al is er maar 1 kleur op. (Niet goed voor het milieu en je portemonnee!)

Een abonnement moet je als particulier nooit nemen, vind ik. Voor bedrijven kan dit handig zijn.
Voor online functionaliteit heb je een printer met wifi nodig.
Als je dubbelzijdig wil printen, kies dan voor eentje die dat kan.
Als je adreslabels wilt printen, kies dan zeker voor een laser printer! (Inkt loopt uit als het nat wordt.)

Een laser printer is duurder in aanschaf, maar heeft als voordeel dat de cartridges veel langer meegaan en wel zo'n 1000 pagina's of meer bij grotere cartridges. Lange tijd niet printen is geen enkel probleem, want de cartridges bevatten poeder i.p.v. inkt. Het nadeel is dat het verwarmingselement kapot zou kunnen gaan.

Persoonlijk ben ik door ervaring wijzer geworden en wil ik niets anders meer dan een laser printer met wifi. Ik ben zeer tevreden met m'n Brother laser printer na verschillende Canon inkt jet printers, waar de printkop regelmatig verstopt zat.

Mijn persoonlijke advies is om een nw laser printer aan te schaffen met wifi en zonder abonnement. Met een 2e hands weet je het immers nooit, tenzij je die overneemt van een betrouwbaar persoon. Tijdens de garantieperiode, i.v.m. de garantie, altijd de originele inkt gebruiken. Daarna kan je best een goedkopere navulling gebruiken. (Mijn ervaring met 123 inkt is goed, maar er zijn vast meerdere goede goedkope leveranciers!)
Gevoelsmatig denk ik dat de totale kosten (tijdens de levensduur) tussen een inktjet- en een laser printer niet veel verschil zal maken.

Ik hoop dat je hierdoor beter je keuze kan maken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:00
marismondria schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:27:
Ik ben op zoek naar een printer om elke dag minimaal een aantal printen mee uit te draaien, maar dit kan op bepaalde dagen ook heel hoog uitvallen. Dit moet in kleur kunnen. Het is ook belangrijk dat de printer een omline functionaliteit heeft, waar je bijvoorbeeld een mail naar de printer kan sturen en hij het bijgevoegde bestand uitdraait. Nu weet ik dat het bij printers vaak zo is dat duurdere printers goedkopere inkt hebben, en goedkope printers duurdere inkt. Echter als ik nu printers opzoek zie ik vanalles over printer abonnementen.

Heeft iemand hier advies voor de aanschaf van een printer? Kan ik wellicht beter voor een tweedehands model gaan?
Printen vanaf e-mail weet ik niet of dat een gebruikelijke functie is. Lijkt me nogal spam-gevoelig, namelijk... Bovendien, wat voor instellingen moet het apparaat dan gebruiken?

Een beetje moderne multifunctional heeft netwerk functionaliteit, zoals scannen naar e-mail.

Zelf zou ik bijvoorbeeld deze Canon kiezen:
uitvoering: Canon MF752Cdw

Deze heeft alles wat je je maar kan wensen, inclusief automatisch dubbelzijdig scannen. Zelf heb ik één van zijn voorlopers, en toen scheelde het véél om die dubbelzijdige scanfunctie erbij te nemen. Maar de serie eronder is maar €40,- goedkoper, dan zou ik voor deze gaan.

Canon heeft een automatisch toner-bestel-abonnement, maar die hoef je niet te nemen. Je kan gewoon zelf je toners ergens bestellen waar ze goedkoper zijn. Let wel op, dat de eerste cartridges de helft kleiner zijn dan standaard cartridges, dus die gaan sneller leeg.
Een rondje standaard originele cartridges kost zo'n €350,- (zwart 2100 pagina's, kleur 1900 pagina's)
Het meest economisch zijn de grote formaat cartridges, maar dan ben je wel zo'n €780 kwijt voor 4 originele hoge capaciteit cartridges (7600 pagina's zwart 5500 pagina's kleur) , of €540,- voor een rondje huismerk cartridges. (Die huismerk cartridges gaan ook iets langer mee, 8250 en 6000 pagina's). Zelf heb ik onlangs originele cartridges bijbesteld, omdat ik véél minder print dan jij en het daarom de moeite niet vond om voor die ene keer huismerk te proberen. Mijn hoge capaciteit cartridges zijn vergelijkbaar in prijs en capaciteit met standaard cartridges voor deze printer, zie ik.

Je kan nog ff uitrekenen hoeveel prints je per jaar maakt, om te kijken hoe lang je met een cartridge doet. Hoewel een paar jaar ook geen probleem zou zijn.

Prijzen zijn ff schrikken, maar als je per print gaat vergelijken met inkjets, dan is een laser al snel goedkoper per afdruk.

Andere optie zou een printer met inkttank zijn. Op zich zou een inkjet printer geen probleem moeten zijn qua verstopt raken, omdat je dagelijks print. Maar laser is veel minder onderhoudsgevoelig. Ik heb zelf juist laser gekocht omdat ik zelden printte. Inmiddels heb ik echter mijn eigen bedrijfje, waardoor ik meer ben gaan printen. Vandaar dus eerder dan verwacht toch naar nieuwe toners (heb de printer nu 3 jaar, geloof ik...)

Hier heb ik mijn cartridges gekocht, en gekeken voor cartridge prijzen:
https://www.123inkt.nl/To...YS-MF752Cdw-p2305300.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuup
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07 07:57
Ik ben ook op zoek naar een laser printer. Gezien de mogelijkheden met de Canon MF752Cdw neig ik wel naar de aanschaf van deze. Op de site van de consumentenbond staat dat je niet zelf de opvangunit voor inkt/toner kunt vervangen. Is dit werkelijk zo?