Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtest
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Binnenkort vervang ik m'n TV en reciever in onze keuken.

Daarom zoek ik een simpele Soundbar met radio (DAB+) + HDMI.

Nu is alles in losse componenten en wil overgaan op alleen nog een TV en een Soundbar.

Ik kan echter niks vinden ....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Apart... Ik vind zo enkele devices die voldoen aan de eis "DAB+” en "Soundbar" met een search binnen de site van een bekende winkel. Geen idee of ze "simpel" genoeg zijn aangezien die term nogal subjectief is. Idem met de prijzen die ik voorbij zien komen.

Toegegeven, het aanbod is wat karig mogelijk is de reden dat DAB+ binnenshuis toch niet altijd even lekker werkt. Mogelijk zijn er andere oplossingen zoals een soundbar met internetradio dan wel andere diensten die radio kunnen streamen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtest
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-04 09:52
Ik zou gaan voor iets van Sonos. Goed geluid en makkelijk uitbreidbaar. De radio zenders zijn makkelijk te kiezen via de Sonos app en andere muziek services werken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 16:22

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

gtest schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:24:
Binnenkort vervang ik m'n TV en reciever in onze keuken.

Daarom zoek ik een simpele Soundbar met radio (DAB+) + HDMI.

Nu is alles in losse componenten en wil overgaan op alleen nog een TV en een Soundbar.

Ik kan echter niks vinden ....
Waarom DAB+, en niet iets als internetradio? Geen uitdaging met ontvangst binnenshuis, meer zenders en gemiddeld genomen een betere kwaliteit. DAB+ is in nederland voor muziek maximaal ~112 Kbit, terwijl internetradio veelal een hogere bitrate kent.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Helaas. Volgens mij ben je op zoek naar het makkelijke antwoord. Dat idee had ik al bij "Ik kan echter niks vinden..." maar nu ook daar je de wedervraag negeert over andere diensten dan wel nadelen van DAB+. Tweakers is een discussieforum, geen afhaal Chinees.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Kies voor binnen met internet radio, soms zijn de dab-ontvangers van apparaten binnen belabberd waardoor je toch geen ontvangst hebt.
Pagina: 1