Sinds enige tijd merk ik op dat mijn lichtstraat ontzettend beslagen is. Het betreft de gehele lichtstraat-plaat. In totaal hebben we 3 platen van 2 meter bij 1 meter breed naast elkaar geplaatst. Daar tussen zitten aluminium profielen met een laag kit om alles zo dicht mogelijk te houden. De glasplaten liggen vrijwel horizontaal op ons platte dak (licht hellend). De middelste is de enige die eigenlijk constant beslaat (overdag ook bijna volledig vochtig). Ik heb gevoeld aan zowel de bovenkant als onderkant en daar zit geen vocht, het lijkt dus echt tussen de dubbele glasplaten te zitten. Om de glasplaten heen zit een rubber dat alles dicht zou moeten houden (zo zijn ze destijds geleverd). Garantie is niet van toepassing meer.
Nu zitten deze platen grotendeels vast gelijmd met kit en zijn er vorig jaar nog screens op bevestigd. Makkelijk los krijgen we hetgeen dus niet. Ik vraag mij af; Hoe ernstig is dit issue en moet dit glas echt vervangen gaan worden? Alles moet namelijk los gehaald worden vrees ik. Of kan dit best nog wel zo blijven liggen (hoewel de isolatiewaarde achteruit gaat zonder het gas tussen de platen in). Het zijn 'kogelwerende/gelaagd' glasplaten die wel een stootje kunnen hebben.
Nu zitten deze platen grotendeels vast gelijmd met kit en zijn er vorig jaar nog screens op bevestigd. Makkelijk los krijgen we hetgeen dus niet. Ik vraag mij af; Hoe ernstig is dit issue en moet dit glas echt vervangen gaan worden? Alles moet namelijk los gehaald worden vrees ik. Of kan dit best nog wel zo blijven liggen (hoewel de isolatiewaarde achteruit gaat zonder het gas tussen de platen in). Het zijn 'kogelwerende/gelaagd' glasplaten die wel een stootje kunnen hebben.