DJ gear voor max €600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_NIGEL
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-04 19:36
Hallo allemaal,
Ik ben Nigel en ik ben 13 jaar. Ik ben net een paar jaar begonnen met dj'en op mijn slaapkamer en ik word veel gevraagd om op feestjes de muziek te verzorgen. Ik vind dit ook heel leuk om te doen alleen 1 klein probleemtje: mijn dj set is niet erg al te best want het was toen nog niet zo heel serieus maar nu ik er echt wat meer mee wil gaan doen kan deze set eigenlijk niet meer dus wil ik gaan upgraden naar een betere dj set.

Wat ik dus wil is advies over wat een goede dj set is voor mij. Ik heb al heel wat research gedaan.
Het liefst wil ik een Pioneer dj controller omdat ik rekordbox ook heel fijn vind om mee te werken. De speakers doen het voor de rest prima maar als je een betere aanbeveling hebt laat het vooral weten.

Ik ben momenteel in bezit van het volgende:
- een Hp Pavilion 14-ce0510nd laptop
- Hercules 4mx black
-Voor thuis:
- Panasonic SA-HE90
- Panasonic speakers 2x (ik heb geen idee welke, ze lijken op deze: https://www.atube-highfid.../2022/06/RP-500C-II-6.jpg)
- Reflexion PS07BT
-Voor shows:
- Skytec st100
- evt, kan ik nog 2x American Audio DLS15P lenen van bekenden (voor echt grote feesten)

Mijn budget is maximaal 600 euro.

Ik hoop zo meer informatie te krijgen over wat ik aan moet schaffen. Als je nog vragen hebt laat het ook vooral weten en alvast bedankt!
Groeten, Nigel

Beste antwoord (via DJ_NIGEL op 09-11-2023 11:14)

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-09 16:04
Hi Nigel,

Een collega-DJ hier.
Lekker beginnen met het zoeken naar een all-in-one controller. Denk dat je voor €600 en het verkopen van je Hercules er vast wel eentje kunt vinden. Een RX of een RX2 is een prima begin. Hoef je ook je laptop niet meer mee te nemen naar feestjes, dat oogt een stuk beter.

Als je zorgt dat je een Pioneer-controller onder de knie krijgt, dan kun je ook eenvoudig switchen als je een keer op een plek komt waar andere Pioneer-controllers of CDJ's staan. Die stap is dan minimaal.

Verder, probeer vanaf het begin aan goede spullen te kopen. Als je begint met budget-speakers of budget-lichten, dan koop je het uiteindelijk dubbel! Dan maar iets langer sparen en de centen die je verdient met het draaien lekker in een potje stoppen voor de nieuwe spullen.

Kijk ook eens op facebook-groepen waar ze tweede hands licht/geluid in verkopen. Daar komt best vaak wat leuks voorbij.

Mocht je meer vragen hebben, stuur gerust een berichtje.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-09 16:04
Hi Nigel,

Een collega-DJ hier.
Lekker beginnen met het zoeken naar een all-in-one controller. Denk dat je voor €600 en het verkopen van je Hercules er vast wel eentje kunt vinden. Een RX of een RX2 is een prima begin. Hoef je ook je laptop niet meer mee te nemen naar feestjes, dat oogt een stuk beter.

Als je zorgt dat je een Pioneer-controller onder de knie krijgt, dan kun je ook eenvoudig switchen als je een keer op een plek komt waar andere Pioneer-controllers of CDJ's staan. Die stap is dan minimaal.

Verder, probeer vanaf het begin aan goede spullen te kopen. Als je begint met budget-speakers of budget-lichten, dan koop je het uiteindelijk dubbel! Dan maar iets langer sparen en de centen die je verdient met het draaien lekker in een potje stoppen voor de nieuwe spullen.

Kijk ook eens op facebook-groepen waar ze tweede hands licht/geluid in verkopen. Daar komt best vaak wat leuks voorbij.

Mocht je meer vragen hebben, stuur gerust een berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Denon heeft ook leuke controllers in de Prime serie. Vaak met meer features dan Pioneer binnen dezelfde prijsklasse.

Ja sommige functies zijn net wat anders, maar uiteindelijk werkt het allemaal hetzelfde.

Vergeet ook niet gewoon geld te vragen voor de feestjes waar je komt. Spulletjes kosten gewoon om aan te schaffen en onderhouden. Vroeger iets te vaak feestjes gehad waar je op het einde 5 euro pp of een zak snoep kreeg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 13:54
Pioneer ddj400 (of 800) is echt voor rekordbox gemaakt, sluit naadloos aan. Meer functies dan de meeste dj's in de praktijk gebruiken zitten er gewoon op. Gebruiksvriendelijk en fijn in gebruik, draagbaar / niet te groot, goedkoop /+-300. Via marktplaats zijn er vast ook veel te vinden voor nog minder.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Even reageren... Koop nooit een Skytec versterker. Zie deze video maar eens, en je bent genezen: YouTube: Deel 4 (versterkers): De SPL2000 van Skytec.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Een Pioneer DDJ Ergo V (Is al wat ouder, maar voldoet prima voor de basis) haal je voor minder dan €100,00 van Marktplaats. Als je deze controller kan handelen, kan je heel makkelijk een stap omhoog en heb je nog veel budget over.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ_NIGEL
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-04 19:36
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een pioneer xdj-rr gekocht. Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Pagina: 1