Mijn dochter bewoont sinds 1 december 2022 een appartement waarvan de blokverwarming wordt gefaciliteerd door Ista. Ze betaalt naast haar huur 90 euro servicekosten voor deze verwarming. Gisteren kreeg ze een afrekening over de laatste maand van 2022, waaruit bleek dat ze over die ene maaand 583,96 euro moet bijbetalen. Er zitten energiemeters op haar radiatoren De afrekening is echter niet gespecifieerd. Het is dus niet duidelijk hoeveel energie ze zelf verbruikt heeft en hoeveeel dat is ten opzichte van het totaal. Wel staan in de brief de totaalkosten genoemd. Ik heb eeen kleine berekening gemaakt om de extra kosten te valideren:
:strip_exif()/f/image/DdgBgL3XcAtFfODIbUOPCWYu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het maandbedrag is bijna 4 keer zo hoog als het gemiddelde, in een milde maand december 2022. Ik heb een brief voorbereid waarin ik vraag om een specificatie van de kosten o.b.v. de energiemeters en dit als voorwaarde stel voor de betaling.
Uit andere topics begrijp ik dat de eindafrekening van Ista gespecificeerd wordt. Ik heb zelf het vermoeden dat Ista vergeten is de hogere energiekosten bij de vorige bewoner in rekening te brengen en dat ze dat nu maar bij mijn dochter doen. Mijn dochter heeft al gebeld, Ista zal naar verwachtng specificatie weigeren en betaling gaan afdwingen. Hoe daarmee om te gaan?
:strip_exif()/f/image/DdgBgL3XcAtFfODIbUOPCWYu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het maandbedrag is bijna 4 keer zo hoog als het gemiddelde, in een milde maand december 2022. Ik heb een brief voorbereid waarin ik vraag om een specificatie van de kosten o.b.v. de energiemeters en dit als voorwaarde stel voor de betaling.
Uit andere topics begrijp ik dat de eindafrekening van Ista gespecificeerd wordt. Ik heb zelf het vermoeden dat Ista vergeten is de hogere energiekosten bij de vorige bewoner in rekening te brengen en dat ze dat nu maar bij mijn dochter doen. Mijn dochter heeft al gebeld, Ista zal naar verwachtng specificatie weigeren en betaling gaan afdwingen. Hoe daarmee om te gaan?