Pincode onbekend

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoBro82
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, ik werk als vrijwilliger bij de stichting "Werkmakers". Één van de dingen die we doen is afgedankte ps's, laptops, gsm's en Ipad's/tablet of gsm van Apple een 2e leven geven en die worden dan (meestal) gratis aan mensen gegeven die er 1 hard nodig hebben maar daar geen budget voor hebben. Helaas blijken veel apparaten beveiligd te zijn met een wachtwoord of pincode. Bij een Windows computer is dat geen enkel probleem en met een Imac kom ik er ook meestal wel uit maar een Ipad is me echt een raadsel. Ik hoef die pincode echt niet persé te kraken, ik ben allang blij als ik een factory reset uit kan voeren want ik heb geen belang met wat er op de harde schijf staat, dat is prive. Is er een manier waarmee ik om de pincode heen kan of kan ik er op één of andere manier een herinstallatie uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbwb
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 14:03
Het idee bij iPhones en iPads is juist dat je er helemaal niks mee kan bijvoorbeeld bij diefstal zonder de pincode te weten. Als het goed is kan dat dus niet en de enige echte oplossing is dus ervoor zorgen dat mensen hun toestel resetten voordat ze hem inleveren bij jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Als je de originele aankoopbon aan Apple kunt overhandigen, kan Apple het apparaat voor jou unlocken.

https://support.apple.com/en-us/HT201441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
oohh schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 01:27:
Als je de originele aankoopbon aan Apple kunt overhandigen, kan Apple het apparaat voor jou unlocken.

https://support.apple.com/en-us/HT201441
Misschien kun je bij nieuwe donaties om een aankoopbewijs vragen.

Goed werk trouwens!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Als je een iPhone of iPad volledig weer werkend wil krijgen, dan moet de eigenaar de pincode eraf halen EN de iCloud-lock verwijderen. Hiervoor heb je het wachtwoord nodig van het gekoppelde iCloud account. Als de iCloud lock er nog op staat, is er geen enkele manier om de iPad weer volledig werkend te krijgen, tenzij je de eigenaar bent. De koppeling tussen account en iPad vindt namelijk plaats op de servers van Apple, daar kun je lokaal helemaal niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 10:11
De PIN-code kun je met een fabrieksherstel er wel afkrijgen. De iCloud-lock is inderdaad een ander verhaal. Degene die zich heeft aangemeld bij iCloud op de iPad, moet de iPad daar ook weer afmelden. Anders wordt het een lastig verhaal. Je kunt anders nog contact opnemen met Apple, echter moet je dan wel een eigendomsbewijs (factuur) kunnen overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als de Apple apparaten zakelijk zijn gedoneerd en nog een MDM bevatten zul je contact op moeten nemen met het donerende bedrijf. Hun kunnen deze lock voor je verwijderen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alle legale manieren om de pincode te verwijderen zijn genoemd. Aangezien we hier niet willen helpen met het omzeilen van een beveiliging, omdat we niet kunnen controleren of je de rechtmatige eigenaar bent, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.