Wat te doen met een Bluetti powerstation 2kwh

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:55
Hallo. Onlangs heb ik een powerstation + opvouwbaar zonnepaneel aangeschaft voor een boottrip.
Het betreft de Bluetti AC200max voorzien van 2kw/h met een 420 watt zonnepaneel.

Nu heb ik deze thuis ook aangesloten op de koelkast. Lukte aardig met laden maar al snel 2 extra zonnepanelen (420watt per stuk) gekocht voor op een plat dak. Nu zit ik met overcapaciteit die ik graag zou willen opslaan.

Heeft het zin om een extra 48volt 5kw lifpo4 te kopen en deze aan te sluiten als uitbreiding op de bestaande capaciteit van de Bluetti?

Klopt het dat ik dan een extra omvormer benodigd ben om de zonnepanelen op aan te sluiten en bovenal op te laden?
Dus:

PV > omvormer > 5kwh accu > Bluetti > koelkast en/of extra apparaten

Of kan ik nog beter terug gaan leveren... Ik zit in een huurwoning dus denk niet dat ik zomaar de meterkast om kan laten bouwen. Tevens zal dit ook extra kosten met zich meebrengen lijkt me.

Hopelijk wat mensen met ervaring of eventueel een zelfde setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het heeft even geduurd voordat je een antwoord kreeg maar ik doe een poging:

In een huurwoning zou ik niets veranderen aan je meterkast. Vaak krijg je hier geen toestemming voor en als je de woning verlaat moet je het wellicht in originele staat terugbrengen. Je kunt zonnepanelen direct aansluiten op de AC200 max, maar je moet hierbij opletten dat het voltage binnen de limieten valt. Deze vind je terug in de specificaties en handleiding. Als je zonnepanelen op je dak hebt kun je je AC200Max natuurlijk ook gewoon via je huis-omvormer opladen via het stopcontact.

De AC200Max is qua accucapaciteit uit te breiden tot 6144 Wh met 2x Bluetti B230 batterijen of zelfs tot 8192 Wh met 2x Bluetti B300 batterijen. De B230 batterij heeft hetzelfde formaat als de AC200Max dus als het zicht belangrijk is dan vormen de B230 een mooiere toren. De B300 is groter en heeft als voordeel dat deze ook met de Bluetti AC300 power station te gebruiken is. Handig als je overweegt om later over te stappen naar een krachtiger power station.

Als je Bluetti-specifieke vragen hebt kun je ook het Bluetti forum proberen. https://community.bluettipower.com/categories Dit forum is voornamelijk Engelstalig.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs