Hi,
Ik kom er niet helemaal uit met het aansluiten van mijn nieuwe dimmers. Ik heb een lichtpunt met een wisselschakeling, die ik dus vanaf twee schakelaars kan bedienen. De schakelaars wil ik vervangen voor dimmers. Via wat zoekwerk kwam ik erachter dat er een dimmer hiervoor bestaat.
Ik heb deze gekocht: https://www.elektramat.nl...ve-0-3-200-watt-imd-200w/
Nu heb ik de oude schakelaars gedemonteerd en de dimmers aangesloten volgens schema (denk ik), maar blijft de lamp continu branden en werkt het dus niet. Dus niet goed aangesloten
.
De oude schakelaars heb ik gekenmerkt door er even een stukje tape omheen te plakken en als volgt aangesloten op de dimmer.
Geen = L
Paars = S
Geel = stroomteken
Bij de schakelaars zaten de draden zonder tape op de L.
Foto handleiding:
:strip_exif()/f/image/z5rnQ6flSNzss7vTenld9zFw.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto bestaande schakelaar (master):
:strip_exif()/f/image/yMycOvOJuVm5ArOVyNeKQ3PZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto bestaande schakelaar (slave)
:strip_exif()/f/image/1GTyDVmzPWEuBSXoFZY0yNaV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie kan mij helpen?
Ik kom er niet helemaal uit met het aansluiten van mijn nieuwe dimmers. Ik heb een lichtpunt met een wisselschakeling, die ik dus vanaf twee schakelaars kan bedienen. De schakelaars wil ik vervangen voor dimmers. Via wat zoekwerk kwam ik erachter dat er een dimmer hiervoor bestaat.
Ik heb deze gekocht: https://www.elektramat.nl...ve-0-3-200-watt-imd-200w/
Nu heb ik de oude schakelaars gedemonteerd en de dimmers aangesloten volgens schema (denk ik), maar blijft de lamp continu branden en werkt het dus niet. Dus niet goed aangesloten
De oude schakelaars heb ik gekenmerkt door er even een stukje tape omheen te plakken en als volgt aangesloten op de dimmer.
Geen = L
Paars = S
Geel = stroomteken
Bij de schakelaars zaten de draden zonder tape op de L.
Foto handleiding:
:strip_exif()/f/image/z5rnQ6flSNzss7vTenld9zFw.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto bestaande schakelaar (master):
:strip_exif()/f/image/yMycOvOJuVm5ArOVyNeKQ3PZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto bestaande schakelaar (slave)
:strip_exif()/f/image/1GTyDVmzPWEuBSXoFZY0yNaV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie kan mij helpen?