Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endeman76
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-09-2023
Vraag over combinatie sony A7Riii sigma mc-11

Hallo,

ik heb een sony a7riii body met sigma mc-11 converter ring, met een sigma art 35 en 85 mm.

De laatste tijd heb ik tussen mijn foto's regelmatig een beeld dat qua verhoudingen helemaal vervormd. Het lijkt erop dat dit specifiek gebeurt bij personen, niet bij voorwerpen.
Ik heb niet de indruk dat het een focus probleem is, maar wanneer ik de snelheid op hi of hi+ heb, lijkt het zich meer voor te doen.

Bijvoorbeeld: Ik fotografeer een persoon en op het ene beeld is haar gezicht gewoon zoals deze is, en de volgens is deze helemaal schuin vervormd.

Herkent iemand dit probleem en is dit op te lossen? Zo ja, hoe?

Alvast dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Het is niet heel handig om hier een vijf jaar oud topic voor te kicken. Daarnaast, zonder een voorbeeldfoto en wat meer informatie is hier zeer weinig over te zeggen. Een vertekend beeld lijkt mij een onhandige combinatie van glaswerk, niet zomaar iets wat aan een instelling hangt. Geef eens aan welke specifieke spullen je bij deze foto's op je camera had zitten. Hebben je Art lenzen ook de noodzakelijke updates e.d. gehad? Zijn dit lenzen met een Canon EF vatting of een Sony vatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Inderdaad niet de bedoeling om hier een 5 jaar oud topic voor op te rakelen. Heb hem even zijn eigen draadje gegeven.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:51

bobcom

Dedicated dabbler

Niet gehinderd door enige kennis zou ik toch zeggen: kijk eens naar je sluiter. De mc-11 doet niks met het beeld, de lenzen die je noemt zijn geen jampotbodems dus is de sluiter eerder de boosdoener. Heb je die op elektronisch(=silent) staan? Schijnt "rolling shutter" te heten.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes