Imac opnieuw voorzien van opstartsoftware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartjes
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 16:56
Mijn vraag

Door omstandigheden heb ik mijn Imac 2013 geheel gewist. Middels de optie CMD + R heb ik geprobeerd de besturingssoftware wederom te installeren. Maar de enige melding die ik krijg is: "Er kan geen verbinding met de herstelserver tot stand worden gebracht"

Ik heb dit diverse malen al geprobeerd, echter zonder resultaat. De software die einstalleerd zou moeten worden is van macOS High Sierra.

Ik weet dat het een oude Imac is. Maar vind het toch zonde om deze weg te doen. Wie O Wie kan mij tips geven om deze machine weer op gang te krijgen.

Ik heb alles al geprobeerd om de eventuele problemen te verhelpen, w.o.: wifi verbinding tot stand te brengen (draadloos + bedraad) datum aangepast. geen resultaat. Ik heb geen installatie software, dus dat gaat ook niet.

Dus wie kan mij helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21
Heb je nog een andere Mac ter beschikking? Je kunt dan een bootable USB stickje maken, met deze instructies: https://support.apple.com/en-us/HT201372

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:43
En wat gebeurt er met [option]+[command]+[R] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmg1974
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-05 08:06
I can send your a USB with opencore legacy patcher if that helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Sleutel
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-02 09:18
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
High Sierra is te oud, daarom staat deze niet meer op de herstelserver.

Enige oplossing is een bootable usb met daarop High Sierra.

Idd op een andere(nieuwere MacOS) mac, daarop High Sierra downloaden en dan een bootable usb maken.

Op youtube is hier veel van te vinden.

Ik hoop dat het je lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 13:20
@zwartjes al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfonso
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-10-2023
Op Youtube een gouden tip gezien:
Gebruik niet Command + R, maar Command + Option + R
Daarna kun je de juiste versie downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
Alfonso schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:14:
Op Youtube een gouden tip gezien:
Gebruik niet Command + R, maar Command + Option + R
Daarna kun je de juiste versie downloaden
En toen? Want nu kom ik op dezelfde foutmelding...

Ik kreeg net een iMac van een familielid, en wil hem graag schoon installeren, maar hier loop ik vast.
En niemand in de familie met Macs verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29
Heb je de help-pagina's al doorgenomen? Deze bijvoorbeeld: https://support.apple.com/nl-nl/102655 ?
Zoals hierboven ook al staat zal je misschien een bootable USB drive moeten maken, maar heb je de andere opties ook al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietsie
Als je andere Apple spullen hebt kom je een eind, als het je enige machine is...
Bootable dingen maken met mijn iPhone wordt best een uitdaging..

YouTube: [FIXED] The Recovery Server Could Not Be Contacted Error! High Sierr... bleek de oplossing te hebben

[ Voor 8% gewijzigd door fietsie op 01-08-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

nelizmastr

Goed wies kapot

fietsie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

En toen? Want nu kom ik op dezelfde foutmelding...

Ik kreeg net een iMac van een familielid, en wil hem graag schoon installeren, maar hier loop ik vast.
En niemand in de familie met Macs verder.
Het nadeel is dat als je een Mac hebt die dusdanig oud is dat deze niet eens minimaal macOS Big Sur meer kan installeren, de certificaten van het installatieprogramma al verlopen zijn en je dan alleen met hacks en trucjes verder komt. Daarom wordt doorgaans een USB stick aanbevolen met de aanname dat je een tweede Mac hebt.

Alles voor Big Sur is sowieso al end of life, dus kun je er beter OCLP of een ander OS op zetten of naar de milieustraat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
nelizmastr schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Het nadeel is dat als je een Mac hebt die dusdanig oud is dat deze niet eens minimaal macOS Big Sur meer kan installeren, de certificaten van het installatieprogramma al verlopen zijn en je dan alleen met hacks en trucjes verder komt. Daarom wordt doorgaans een USB stick aanbevolen met de aanname dat je een tweede Mac hebt.

Alles voor Big Sur is sowieso al end of life, dus kun je er beter OCLP of een ander OS op zetten of naar de milieustraat.
Ik heb er inmiddels de Korg Synth software op staan, en ook aan de praat. Doet het stabieler dan de veel jongere windows laptop die dat eerst draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@fietsie De vraag blijft dan alleen nog: hoe heb je macOS er op gekregen uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

sypie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:16:
@fietsie De vraag blijft dan alleen nog: hoe heb je macOS er op gekregen uiteindelijk?
2013 iMacs hebben een intel processor en draaien als het moet nog prima windows. Heb er hier een paar staan met wat extra ram, een ssd en (27" dus omdat het kan) een andere videokaart. Werken prima met windows 10 en onder de juiste omstandigheden ook met windows 11. Snel genoeg voor office-taken, en met de juiste videokaart zijn zelfs de AAA games van een aantal jaren terug prima te spelen als je niet op ultra settings wilt spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
sypie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:16:
Dat is in de eerder gelinkte video, en in dit artikel, tot in detail terug te lezen.

Kort: de SSL certificaten van de oude Mac worden geweigerd bij het openen van een https URL van apple.
Dus moet je die URL in de installer veranderen in een http URL.
Pagina: 1